کد خبر: 965867
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۱
پیام رهبر انقلاب به گروه‌های جهادی بسیج:
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با بیان اینکه شعار «خدمت‌رسانی برای تحقق عدالت و پیشرفت» را همگانی کنید، تأکید کردند: کار جهادی، به معنی کار برخاسته از ایمان است.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: به گزارش خبرگزاری مهر، در پی دیدار جمعی از اعضای گروه‌های جهادی جوان با رهبر انقلاب در تاریخ ۱۰مردادماه ۹۸، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فردای آن روز در پیامی خطاب به مستندسازان جوان، ۹ نکته را به این جوانان توصیه کردند.

متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسمه‌تعالی
جوانان عزیز گروه‌های جهادی و بسیج سازندگی!
افزون بر چند کلمه‌ای که دیشب حضوراً گفته شد:
اولاً: کارتان با ارزش است؛ سپاس امثال من حق آن را ادا نمی‌کند؛ سپاس خدا نصیب‌تان باد، شکرالله مساعیکم.
ثانیاً: کار جهادی، به معنی کار برخاسته از ایمان و به کارگیرنده هر چه بیشتر از ظرفیت وجودی انسان است؛ و این دو هیچ یک، نقطه پایان ندارد؛ پس کار جهادی امروز شما می‌تواند ده‌ها و صد‌ها برابر، کیفیت و ارتقا و گسترش یابد.
ثالثاً: ارتقای فکری و عملی جهادگران -که گزارش آن را دادید- آن‌ها را از خدمت‌رسانی‌های ابتدایی و یَدی، غافل و دور نکند. تعمیر دیوار و بام و خانه آن پیرزن روستایی، به شما و کار‌های بزرگ‌تان برکت و نورانیت می‌بخشد.
رابعاً: شعار «خدمت‌رسانی برای تحقق عدالت و پیشرفت» را همگانی کنید. منظومه معرفتی اسلام در این‌باره را که مشتمل بر صد‌ها درس از لزوم انفاق و لزوم تعاون در بِر و تقوا و لزوم نفع رساندن به مردم و لزوم قیام به قسط و امثال این‌ها است، در برابر میلیون‌ها جوان کشور بگذارید.
خامساً: جهادِ خدمت‌رسانی پیش از سود رساندن به گیرنده خدمت، به خود خدمت‌رسان سود می‌رساند. دل کندن از بهره‌های شخصی برای بهره رساندن به دیگران، دل را روشنی و ذهن و اندیشه را ارتقا و اراده را قوت می‌بخشد و فراتر از همه، رضای الهی را جلب می‌کند. این را با قول و عمل خود به کسانی که هنوز قدم در وادی خدمت‌رسانی نگذاشته‌اند، نشان دهید.
سادساً: در محیط خدمت‌رسانی با اخلاق نیکو و عمل مؤمنانه، اجتناب از محرمات، تقید به مستحبات، فضای پیرامون خود را آکنده از عطر ایمان و عمل صالح کنید.
سابعاً: حتماً خود مردم منطقه خدمت‌رسانی، به ویژه جوانان را در کار خدمت‌رسانی شریک کنید؛ این نیز خدمتی بزرگ به آن‌ها است.
ثامناً: به ارتباط گروه‌های جهادی با یکدیگر و ارتباط آن‌ها با دستگاه‌های قادر بر پشتیبانی بپردازید؛ بی‌آنکه دچار ارتباط‌های اداری مرسوم و دست‌وپاگیر شوید.
تاسعاً: کار‌های خود، پیشرفت‌های خود، موفقیت‌های خود، توانایی‌های روزافزون خود را به‌شکل هنرمندانه به اطلاع همگان برسانید. نشان دهید که جهادِ موفق شما که فقط بر گوشه‌ای از ظرفیت‌های انسانی کشور متکی است، چقدر زیبا و شوق‌انگیز است. صلوات و سلام خدا بر روح مطهر حضرت امام ابی‌جعفرالجواد (سلام الله علیه).
جمعه ۳۰ ذی‌قعده ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ سیدعلی خامنه‌ای

باید مشارکت عمومی را جایگزین دیوان سالاری کنیم
سردار محمدرضا نقدی، معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در تجمع بزرگ جهادگران بسیجی که بعداز ظهر دیروز در آستان حرم عبدالعظیم حسنی برگزار شد، با اشاره به الگو‌گیری جوانان جهادگر از اهل بیت علیه السلام گفت: جوان فقیر و محرومی که وقتش را صرف سایر محرومان می‌کند چه چیزی عزم او را جزم می‌کند تا روز‌های تفریح و تعطیلات خود را برای خدمت صرف کند؟

وی افزود: این‌ها منشأ‌یی جز ولایت ندارد؛ این الگوی امام علی (ع) است که خود گرسنه است، اما به فکر فقرا است این رویه حضرت زهرا (س) و امام حسن (ع) و امام حسین (ع) و تمام خاندان اهل بیت است. این الگو جوانان را پای کار می‌آورد و امروز آنچه که رهبر برای همگانی شدن جهاد سازندگی می‌خواهند کار سختی نداریم، اما ساز و کار‌ها آماده نیست.

سردار نقدی تصریح کرد: این انگیزه‌ها از زمان دفاع مقدس تاکنون وجود دارد، اما ظرف آن وجود ندارد. باید دستگاه‌های اداری زبان جهاد را درک و از آن بهره‌برداری کنند. هر کجا گروه‌های جهادی برای خدمت وارد عرصه کمک به مردم در سیل و زلزله و مانند آن شدند، مشکلات حل شد. بر همین اساس باید در دیوان‌سالاری اداری کشور الگوی مشارکت عمومی را در حل مسائل دخیل کنیم و لازمه آن این است که ساختار‌های دولتی قدر الگوی جهادی را بدانند؛ لذا با وجود انگیزه‌های جوانان امیدوارم فرمان رهبری تبدیل به برنامه شود تا با همت جوانان خدمات ارزنده‌ای به ملت عرضه شود.

همچنین جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین در تجمع بزرگ جهادگران بسیجی با اشاره به لزوم مقابله با فساد و محرومیت‌زدایی گفت: شما بسیجیان برای لبیک به فرمان امام و رهبر و حضور در عرصه سازندگی برای خشکاندن ریشه فقر وارد عرصه میدان شده‌اید. به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار سپهر با اشاره به لزوم مقابله با فساد و محرومیت‌زدایی گفت: حضور و گردهمایی بزرگ بسیجیان جهادگر را خیر مقدم عرض می‌کنم، کسانی که در عرصه مبارزه با فساد و فقر پیشگام هستند. وی با اشاره به فلسفه وجودی جهادگران در راستای مبارزه با فقر و فساد در کشور تصریح کرد: شما بسیجیان برای لبیک به فرمان امام و رهبر و حضور در عرصه سازندگی برای خشکاندن ریشه فقر وارد عرصه میدان شده‌اید و به دشمنان بفهمانید که می‌توانید و آبادانی و توسعه را در منطقه کشور محقق و مانند دوران دفاع مقدس پیشگام باشید.

سردار سپهر با اشاره به حضور سازمان بسیج در عرصه‌های خدمت‌رسانی به مردم گفت: بسیج مستضعفین به عنوان نهاد مردمی با حمایت از گروه‌های جهادی وارد عرصه شده است تا پیام رهبری را در زمینه جهادگری و سازندگی عملیاتی کنیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار