کد خبر: 965725
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۹
فريدون حسن
«ورزش بدون قهرمان معنا پیدا نمی‌کند»، این جمله را صالحی‌امیری، رئیس کمیته ملی المپیک می‌گوید. واقعاً خسته نباشید جناب رئیس اگر این جمله را منعقد نمی‌کردید، واقعاً ما مانده بودیم که چه تعریف و معنایی از ورزش داشته باشیم. دست مریزاد به این همه توجه و دقت‌نظر و این تعریف جامع و کامل که دهان همه را بست!
صالحی‌امیری دیروز در حالی با اعتماد به نفس مثال زدنی این جمله را گفت که همزمان با حرف‌های او در جریان احوالپرسی از مدال‌آورانی، چون احسان حدادی و سهراب مرادی، سیامند رحمان و علی محمدی‌نیا دو ورزشکار معلول و قهرمان ایران از کمبود‌ها و عدم رسیدگی به وضعیت‌شان نالیدند و طبق معمول صدایشان به جایی نرسید. حتماً آقایان می‌گویند که رسیدگی به وضعیت امثال این قهرمانان برعهده کمیته ملی پارالمپیک است، اما مگر در بین ورزشکاران مدال‌آور مربوط به کمیته ملی المپیک از این دست ورزشکاران کم داریم؟ هنوز اعتراض‌های دوومیدانی‌کاران دیگر به‌جز حدادی را از یاد نبرده‌ایم، هنوز یادمان نرفته که بروبچه‌های کشتی فرنگی و آزاد چگونه آماده حضور در رقابت‌های جهانی و المپیک می‌شوند و.... سیامند رحمان و محمدی‌نیا را فقط به‌عنوان مثال گفتیم تا حواس جناب رئیس جمع شود که نمی‌تواند فقط با بیان یک جمله که حتماً از سوی اطرافیان با به‌به و چه‌چه هم همراه شده از زیر بار مسئولیت سنگین توجه و رسیدگی به ورزشکاران شانه خالی کند. نمی‌تواند با یک یا دو مثال، چشم روی مشکلات عدیده ورزشکاران مدال‌آور و المپیکی کشورمان ببندد و صرفاً قشنگ حرف بزند.
ما هم بر این باوریم که باید مسائل ورزشکاران را دید و احوالشان را پرسید، اما این را هم خوب می‌دانیم که این موضوع باید در مورد تمام رشته‌ها و تمام ورزشکاران اجرا شود و نمی‌توان با به میان آوردن بحث یک یا دو ورزشکار که بیشتر از بقیه مورد توجه هستند همه چیز را خوب نشان داد.
رئیس کمیته ملی المپیک این حقیقت را خوب درک می‌کند که امسال سال کسب سهمیه المپیک است. سالی که از مدت‌ها قبل در خصوص آن نوشته‌ایم؛ نوشته‌ایم که کسب سهمیه حضور در بزرگ‌ترین آوردگاه ورزش جهان با سهل‌انگاری و عدم توجه به ورزشکاران مدال‌آور امکانپذیر نیست.
رئیس کمیته ملی المپیک که بسیار ریز و دقیق احوال احسان حدادی و سهراب مرادی را می‌داند، حتماً می‌داند که باید سری هم به بروبچه‌های تیراندازی بزند. باید مسائل کشتی‌گیران را هم دنبال کند و حال وزنه‌برداران را جویا شود. البته که بروبچه‌های تکواندو، کاراته، قایقرانی، جودو و دیگر رشته‌ها هم انتظار احوالپرسی او و رسیدگی به وضعیت‌شان را می‌کشند.
ورزش بدون قهرمانانش معنایی ندارد، این واقعیتی است که همه خوب می‌دانیم و اگر جناب رئیس کمیته ملی المپیک تازه دیروز به این واقعیت پی برده، بهتر است متوجه باشد که قهرمانی که ورزش با او معنا پیدا می‌کند زندگی دارد و این زندگی هزینه. جناب صالحی‌امیری، قهرمان ورزش بعد از سکوی افتخار و پس از آنکه عکس‌های یادگاری‌تان را با او گرفتید باید تمرین و همزمان مخارج زندگی‌اش را تأمین کند. ورزشکار قهرمان زمانی می‌تواند ورزش را به معنی واقعی کلمه معنا کند که با توجه درست و صحیح مدیران و مسئولان ورزش دغدغه نان شب و رسیدگی به وضعیت زندگی‌اش را نداشته باشد. جناب صالحی‌امیری توجه داشته باشید که امروز بسیاری از ورزشکاران ما با این معضلات دست به گریبان هستند و شما نمی‌توانید با نام بردن از دو نفر که احوالشان را پرسیده‌اید از زیر بار این مسئولیت سنگین شانه خالی کنید. ورزش بدون قهرمان معنا پیدا نمی‌کند، اما سؤال اینجاست که وظیفه شما به جز سر دادن شعار در مورد این قهرمانان چیست؟
ورزش بدون قهرمان معنا پیدا نمی‌کند و قهرمان هم بدون توجه و رسیدگی نمی‌تواند قهرمان بماند، این حقیقتی است که باید در پس تمام شعار‌ها و جملات نغز‌تان به آن پی ببرید.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار