کد خبر: 965718
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۴:۴۵
معاون اجتماعی ناجا از ضرورت مشارکت مردم در تولید، حفظ و ارتقای امنیت خبر داد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: سردار احمد نوریان در کارگاه آموزشی مشارکت و امنیت اجتماعی که در استودیو پلیس برگزار شد، توضیح داد: همراهی و همکاری مردم و گروه‌های اجتماعی با ناجا باید ارتقا داده و آن‌ها را در کنار خود قرار دهیم و اگر این هنر را نداشته‌باشیم، هر روز بار انتظامی ما افزوده خواهد شد.

وی ادامه داد: پلیس در لبه جلویی فعالیت‌های نظام، مسئولیت بسیار سنگین حفظ و تأمین امنیت عمومی جامعه را به عهده دارد، انتظام‌بخشی به امور، احساس امنیت و حفظ ارزش‌های نظام بر عهده نیروی انتظامی است.

سردار نوریان تأکید کرد: باید بتوانیم ظرفیت‌های مختلف جامعه را به پلیس اضافه کنیم که اولین کارکرد این اقدامات، مقبولیت، اعتماد به پلیس و رضایت‌مندی از پلیس که در سطح کلان سرمایه اجتماعی پلیس را ارتقا می‌دهد و لازمه محقق شدن آن به کارگیری افراد اجتماعی در امور است. معاون اجتماعی ناجا همچنین عنوان کرد: در رابطه با محقق شدن این امر لازم است ذهنیت‌های منفی موجود را از بین ببریم. وی افزود: در بحث مشارکت باید قدرت داشته‌باشیم که نقش و سهم هر کس را در امنیت مشخص کنیم، باید به نسبتی که سرمایه (سرمایه انسانی، مادی، طبیعی، اجتماعی و...) داریم دیگر سرمایه‌ها را نیز فعال کنیم که در رأس آن مشارکت قرار دارد.

سردار نوریان گفت: در نیمه‌اول دهه‌۸۰ با پدیده سازمان‌های مردم نهاد روبه‌رو شدیم که یک جنبه وارداتی بود، البته تشکل‌های سنتی نیز داشتیم، از ۸۴ به بعد موضوع کارآفرینی و در دهه‌۹۰ استارتاپ‌ها وارد شدند که هر کدام جنبه فرصت و تهدید داشت، بنابراین باید روی تمام آن‌ها اشراف داشته باشیم.

معاون اجتماعی ناجا خاطر نشان کرد: فعالیت در حوزه مشارکت بسیار منسجم و جدی است، بنابراین کسانی که در این حوزه هستند باید سایر بخش‌ها را نیز فعال کنند.

سردار نوریان با بیان اینکه ایمان، آگاهی و اعتماد مردم و مشارکت‌های اجتماعی از سرمایه‌های اجتماعی است، تأکید کرد: اعتماد بین فردی، گروه‌های اجتماعی، نظام اجتماعی و حاکمیت مدنظر ما است، در مشارکت به عنصر ایمان، آگاهی و اعتماد مردم باید پرداخته‌شود به گونه‌ای که بتوانند در تصمیم‌سازی، تصمیم‌گیری و اجرا به ما کمک کنند. معاون اجتماعی ناجا ادامه داد: در واقع مردم باید خود عامل تولید‌کننده امنیت باشند و رفتار‌های قانونمند از خود نشان دهند، رفتار‌های تخریب کننده و وندالیستی هم در حوزه امنیت تأثیرگذار است و بار انتظامی پلیس را افزایش می‌دهد، هر چقدر قدرت همراه‌سازی جامعه با پلیس محقق شود، می‌توانیم ادعا کنیم سطح امنیت نیز ارتقا یافته است. وی در خصوص نقش دیگر سازمان‌ها در حوزه عفاف و حجاب گفت: باید در این راستا برای سایر دستگاه‌ها مسئولیت‌سازی شود، نیرو‌های ما در این رابطه بسیار اندک هستند، اما با توجه به برنامه‌ریزی‌هایی که در این رابطه توسط معاندان صورت گرفته‌بود، بسیاری از نقشه‌های آن‌ها منفعل شد.

سردار نوریان تصریح کرد: نیروی انتظامی وظیفه خود را در حوزه عفاف و حجاب در چارچوب مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی انجام می‌دهد، اما لازم است که سایر دستگاه‌ها در این حوزه پای کار بیایند و فعال شوند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار