کد خبر: 965547
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۹
موسوی خبر داد:‌
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: طبیعی است که در ارتباطات میان تهران و پاریس پیشنهاداتی هم مطرح شده باشد، اما تا این لحظه پیشنهادی که بشود به شکل قطعی روی آن حساب کرد، مطرح نیست.
سرویس سیاسی جوان آ‌نلاین: سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به این سؤال که برخی رسانه‌ها اعلام کردند که در تماس تلفنی روحانی با ماکرون دو پیشنهاد از سوی فرانسه مبنی بر حساب بانکی با ۱۵ میلیارد دلار برای راه انداختن اینستکس و دعوت از رئیس جمهور ایران برای حضور در نشست G ۷ (گروه هفت) در پاریس مطرح شده است، اظهار داشت: پس از واکنش‌هایی که جمهوری اسلامی ایران به بی عملی اروپایی‌ها نشان داد برخی از کشور‌های اروپایی تلاش‌هایی را شروع کردند و به دنبال فائق آمدن به مشکلات برآمدند.

وی با اشاره به تلاش فرانسه به عنوان یکی از اعضای ۱+۴ افزود: رئیس جمهور فرانسه به عنوان یکی از اعضای ۱+۴ اقداماتی را به منظور کاهش تنش شروع کرده و جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده است که از این تلاش‌ها استقبال می‌کند و تلاش‌ها را نفی نمی‌کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: در جریان تلاش فرانسه، فرستاده ویژه آقای مکرون به ایران آمد، همچنین آقای عراقچی پیامی را به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور ایران به رئیس جمهور فرانسه ارائه کرد.

موسوی با بیان اینکه مذاکرات تلفنی میان رؤسای جمهور ایران و فرانسه در چند نوبت برقرار شده است، تأکید کرد: طبیعی است که در این بین پیشنهاد‌های مختلفی مطرح می‌شود این‌ها هیچ کدام قطعی نیست و پیش بینی‌هایی است که برخی احساس می‌کنند، شاید جبرا پیام‌هایی که رد و بدل می‌شود از این دست باشد، ولی در حد گمانه زنی‌های رسانه‌ای است و نباید به آن­ توجه کرد، اما تا این لحظه پیشنهادی که بشود به شکل قطعی روی آن حساب و خبری کرد مطرح نیست.
منبع: مهـــر
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
حمید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۵
0
0
دولت تدبیر و امید ! نباید به سادگی از دزدی دریایی انگلیس بگذرید و لذا باید خسارت این مدت توقف غیر قانونی و دزدی دریایی را از پیر خرفت انگلیس بگیرید.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار