کد خبر: 965422
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۸
گوشت‌دزد‌ها متفاوت راهی زندان شدند! ماجرا از این قرار است که متهمان گوشت‌های وارداتی روزگذشته به منظور ابلاغ حکم به شعبه دادگاه احضار و حکم از سوی قاضی صلواتی به آن‌ها ابلاغ شد.
نیره ساری
سرویس جامعه جوان آنلاین: پس از ابلاغ حکم از سوی قاضی صلواتی محکومان پرونده به همراه مأمور مراقبت به شعبه اجرای احکام دادسرای کارکنان دولت منتقل شدند تا پس از اجرای تشریفات قانونی بلافاصله به زندان معرفی شوند. جالب این است که حتی درخواست یکی از متهمان برای جابه‌جایی خودروی شخصی خود مورد قبول واقع نشد و به دستور قاضی متهمان دستبندزده راهی زندان شدند.
تقریباً ۱۰ روز پیش بود که خبر برگزاری دادگاه متهمان گوشت‌های وارداتی رسانه‌ای شد. در همین صفحه با تیتر «گوشت دزدی در تهران و کبابی‌زدن در گرجستان» جزئیات برگزاری دادگاه منتشر شد. دادگاهی که قاضی در میان اظهارات متهمان، چندباری آن‌ها را به مشقت‌های تهیه گوشت از سوی مردم ارجاع داد و در نهایت حتی کلیپی از درد و رنج مردم برای تهیه گوشت مقابل چشم متهمان در دادگاه پخش شد.

آنچه در دادگاه گذشت
این متهمان با حواله‌های صوری، سندسازی و تخصیص غیرقانونی سهمیه، اقدام به فروش گوشت در بازار آزاد کردند و در سال ۹۷، ۱۱۴ هزار کیلو گوشت خارج از چرخه توزیع به نرخ آزاد به فروش رساندند و موجب تضییع بیت‌المال به مبلغ ۷۵ میلیارد و ۲۴۰ میلیون ریال شدند. هر چند که برخی از آن‌ها ادعا داشتند در ذکر میزان ۱۱۴هزار کیلو بزرگنمایی شده و این میزان با در نظرگرفتن واردات سالانه گوشت اندک است؛ ادعایی که البته با پاسخ تند قاضی صلواتی مواجه شد و در پاسخ به قسم‌های جلاله متهم برای رد اتهامات وارده ادامه داد: «بدون اطلاع حراست به آذربایجان رفتی و ۸۰ تن گوشت خریدی، ۱۰هزار دلار برای راه‌اندازی کبابی در گرجستان هزینه کردی، روستا زندگی کردنت را به رخ دادگاه نکش!»

اجرای حکم متفاوت
بعد از برگزاری چند جلسه دادگاه، قاضی صلواتی اعلام کرد که احکام این پرونده به زودی ابلاغ می‌شود. کمتر از ۱۰ روز و در روزگذشته حکم متهمان پرونده فروش آزاد گوشت‌های برزیلی واردشده با ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی صادر و ابلاغ شد. متهمان روزگذشته به منظور ابلاغ حکم به شعبه دادگاه احضار و حکم از سوی قاضی صلواتی به آن‌ها ابلاغ شد. پس از ابلاغ حکم از سوی قاضی صلواتی محکومان پرونده به همراه مأمور مراقبت به شعبه اجرای احکام دادسرای کارکنان دولت رفتند تا پس از اجرای تشریفات قانونی به زندان معرفی شوند. جالب این است که حتی درخواست یکی از متهمان برای جابه جایی خودروی شخصی خود مورد قبول واقع نمی‌شود و به دستور قاضی متهمان دستبند زده راهی زندان می‌شوند.

احکام متهمان
بر این اساس حمیدرضا خلیلى به ١٢ سال حبس، جزاى مالى و ضبط همه اموالى که از طریق خلاف قانون به دست آمده و تحمل ۵۰ ضربه شلاق در انظار عمومى و انفصال از خدمات دولتى و عمومى محکوم شد. دیگر متهمان این پرونده به نام‌های علیرضا جهیزى، مرتضى عسگرى، حسین خلیلى، على‌رنجبر کرمانى به ترتیب محکوم به ۱۰، هفت، پنج و دو سال حبس شدند.

البته یکی دیگر از متهمان (سعیدی) در دادگاه حاضر نشده بود که قاضی صلواتی اعلام کرد: پس از حضور این متهم در شعبه حکم وی نیز ابلاغ و برای اجرای احکام به دادسرا معرفی می‌شود.
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
هموطن ایرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۰
0
3
درود بر قوه قضاییه انشا الله همینطور قاطعانه با درایت حاج آقا رییسی و همچنین قضات متعهد شاهد ریشه کن شدن فساد در کشور باشیم تا روح امام وشهدا شاد و قلب مقام معظم رهبری خوشحال و حق ملت مظلوم ایران نیز ادا گردد .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۰
0
2
عالی!
ناشناس
|
Germany
|
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
0
1
چراحکم شلاق درملاء عام اختلاسگران وغارت گران ودزدهاصادرمیشه امابرای عبرت اجراء نمی کنند؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار