کد خبر: 965136
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۳:۰۷
وزیر امور خارجه ایران با بیان اینکه ملاک‌های قدرت در جهان تغییر یافته است، در سخنانی کنایه آمیز خطاب به امریکایی‌ها گفت، اگر با یک مرکز قدرت دارای روابط حسنه باشید همه تحرکات شما بخشوده می‌شود و اگر فردی را با اره تکه‌تکه کنید، هنوز هم از بزرگ‌ترین قرارداد‌های نظامی بهره می‌برید.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران روز چهار شنبه در مراسم بزرگداشت روز جهانی حقوق بشر و کرامت انسانی طی سخنانی عنوان کرد: «امروز در دنیا ملاک‌های قدرت تغییر کرده و ملاک‌های قدرت متنوع و متکثر شده است. صاحبان قدرت تغییر کرده اند و مراکز قدرت هم تغییر کرده یا در حال تغییر است».
به گزارش فارس، وی با بیان اینکه کل حرکت نومحافظه‌کاری در امریکا به دلیل خوف از انتقال قدرت از منطقه آتلانتیک به منطقه پاسیفیک و آسیا بود، افزود: «امریکایی‌ها تلاش کردند با استفاده از وضعیت موقت تصور قرن نوین امریکایی و تصور دنیای جدید یا نظم نوین بین‌المللی که بوش پدر بعد از فتح کویت در دوره اول آن را اعلام کرد، مانع از این انتقال قدرت شوند». ظریف در بخشی از سخنان خود با کنایه نسبت به برخورد دوگانه امریکا با کشور‌ها تأکید کرد: «اگر فردی را با اره تکه تکه کنید هنوز هم از بزرگ‌ترین قرارداد‌های نظامی بهره می‌برید. اگر علیه مردم کشوری از سلاح شیمیایی استفاده کنید هنوز هم نه تنها به شما سلاح شیمیایی داده می‌شود، بلکه تسلیحات دیگر هم داده می‌شود و به رقیب، طرف مقابل شما و طرف مورد تجاوز حتی ابزار دفاعی داده نمی‌شود و فردای آن روز همان فرد اگر به کشور دیگری حمله کند که در دایره ارتباطات بین‌المللی جای دیگری قرار گرفته است، همان فرد ناگهان از یک متحد به یک دشمن تبدیل می‌شود و برای سرکوب و سرنگونی او ۷ تریلیارد دلار هزینه می‌کنند». وی همچنین گفت: «آن‌ها [اعراب]فکر می‌کنند با پرداخت پول و خرید اسلحه می‌توانند امنیت خودشان را حفظ کنند. هیچ‌کدام از این دو طرف هم از تاریخ درس نمی‌گیرند، هم آن که مجبور شد دوستش را تا دیروز تبدیل به دشمن و او را محکوم و تحریم و متهم به نقض حقوق بشر -البته به درستی- بکند و آن طرف که دید پول برایش امنیت نیاورد.»
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
قاسم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
0
0
جناب ظریف ملاک های قدرت به هیج عنوان تغییر نکرده است و از قدیم تا اینده ها همان اقتصاد قوی و قوای نظامی بیشرفته میباشد. ضمنا شما نیز برو به کمک مجلس و دولت برای بهتر نمودن اقتصاد و 6 سال تخریب اقتصاد فکر کنم برای امور خارجه و جناب روحانی و مجلس کافی باشد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار