کد خبر: 965126
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۳:۳۳
نخستین نشست کمیسیون بانوان کمیته ملی پارالمپیک با حضور محمود خسروی‌وفا رئیس کمیته ملی پارالمپیک، مهین فرهادی‌زاد معاونت ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان، طاهره طاهریان نایب‌رئیس اول کمیته ملی المپیک، هادی رضایی دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک، سیما لیموچی نایب‌رئیس بانوان کمیته ملی پارالمپیک و جمعی از مدال‌آوران پارالمپیک برگزار شد.
شیوا نوروزی
سرویس ورزشی جوان آنلاین: در این نشست بر رشد و توسعه ورزش بانوان، استفاده از دانش و توان نخبگان ورزشی در حوزه بانوان، برگزاری منظم جلسات هم‌اندیشی، تلاش برای افزایش سطح دانش بانوان ورزشکار و ارائه راهکار‌های حمایتی تأکید شد.
سیما لیموچی، نایب‌رئیس بانوان کمیته ملی پارالمپیک در گفتگو با «جوان» ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک تأثیرات این کمیسیون در ورزش بانوان دیده شود: «هدف اصلی از تشکیل این کمیسیون این بود که ما بتوانیم صاحب‌نظران در حوزه ورزش بانوان را گردهم بیاوریم و از نقطه‌نظراتشان استفاده کنیم. در واقع از پیشنهادات کارشناسانه صاحب‌نظران در جهت پیشبرد اهدافمان کمک بگیریم.» لیموچی با اشاره به استقبال خوب نهاد‌ها از جلسه کمیسیون بانوان گفت: «استقبال همه نهاد‌ها و مراجعی که دعوتشان کردیم، بسیار عالی بود و نمایندگان نهاد‌های مختلف نشان دادند که به اجرایی شدن اهداف کمیسیون بانوان امید زیادی دارند. همگی قول همکاری‌های لازم را داده‌اند.»

خوش‌بین به آینده
قهرمان پارالمپیک ریو تشکیل کمیسیون بانوان را امیدوار‌کننده خواند. ساره جوانمردی، ملی‌پوش تیم تیراندازی جانبازان و معلولان ایران یکی از نخبگانی است که به عنوان یکی از اعضای کمیسیون بانوان کمیته ملی پارالمپیک در این نشست حضور داشت. بانوی قهرمان کشورمان در گفتگو با «جوان» برگزاری اولین نشست کمیته بانوان را مثبت ارزیابی کرد: «از زمانی که کمیته ملی پارالمپیک به صورت مستقل کارش را شروع کرده، این اولین باری است که در هیئت رئیسه جدید نشست کمیسیون بانوان تشکیل می‌شود. بسیار به این کمیته خوش‌بین هستم و به نظرم باید منتظر اتفاقات خوبی در حوزه بانوان باشیم. ریاست این نشست برعهده دکتر لیموچی است که شخصیتی پیگیر هستند و برای تک‌تک ورزشکاران زن تلاش می‌کنند.»

تلاش با تمام قوا
ساره جوانمردی که سال گذشته در مسابقات تیراندازی قهرمانی جهان در کره‌جنوبی اولین سهمیه کاروان جانبازان و معلولان ایران در پارالمپیک ۲۰۲۰ را به دست آورد بر انگیزه بالای پارالمپین‌ها برای موفقیت‌های بیشتر تأکید کرد: «تا الان پنج سهمیه پارالمپیک را کسب کردیم و آخرین مسابقات برای گرفتن سهمیه مهرماه در استرالیا برگزار خواهد شد. هر ورزشکاری که تاکنون نتوانسته برای پارالمپیک توکیو سهمیه بگیرد این فرصت را دارد که در رقابت‌های استرالیا به این هدف برسد. شرایط خوبی است و همه ملی‌پوشان برای رسیدن به بهترین نتیجه تلاش می‌کنند. عده‌ای از ورزشکاران تمریناتشان را به صورت تیمی انجام می‌دهند و برخی‌ها نیز مثل من به صورت غیرمتمرکز اردو‌ها را برگزار می‌کنند.» ملی‌پوش تیم تیراندازی معلولان با اشاره به اینکه ورزشکاران به حمایت‌های بیشتر نیاز دارند، اظهار داشت: «فعلاً همه چیز خوب است و فقط در ماده خفیف ۵۰ متر کمی ضعف داریم. این ضعف هم به خاطر کمبود فشنگ است و تجهیزاتمان نیز متأسفانه به‌روز نیست. امیدوارم با حمایت کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون جانبازان و معلولین یک‌بار دیگر بتوانیم خوشرنگ‌ترین مدال‌ها را برای کشورمان به ارمغان بیاوریم.»

شرایط را درک می‌کنیم
جوانمردی در خصوص گلایه‌های ورزشکاران نسبت به بی‌توجهی در سال کسب سهمیه المپیک و پارالمپیک گفت: «این مسائل کم و زیاد همیشه وجود داشته، اما نکته مهم این است که همواره ثابت کرده‌ایم در بدترین شرایط می‌توانیم بهترین نتایج را بگیریم. به شخصه معتقدم فدراسیون جانبازان و کمیته پارالمپیک حتی در اوج بی‌بضاعتی تمام تلاش‌شان را کرده‌اند که همه امکانات لازم برای ملی‌پوشان و پارالمپین‌ها را فراهم کنند. با این حال شرایط اقتصادی کشور سخت‌تر شده و بودجه‌ها کاهش یافته است. ما به عنوان یک ورزشکار این مسائل را درک می‌کنیم، اما ورزشکاران انتظار حمایت‌های بیشتری دارند. امیدوارم کمبود‌ها در رشته‌های مختلف به حداقل برسد و ورزشکار نیز با روحیه و انگیزه بهتر به فکر کسب بهترین نتایج و خوشرنگ‌ترین مدال‌ها باشد.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار