کد خبر: 965043
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۸
امریکا و کره‌جنوبی برای اینکه خشم کره‌شمالی از رزمایش نظامی مشترک‌شان برانگیخته نشود، این رزمایش را بدون بیانیه رسمی شروع کردند، ولی پیونگ‌یانگ هشدار داده که اگر سئول و واشنگتن به هشدار‌های پی‌درپی این کشور بی‌اعتنایی کنند، باید هزینه سنگینی بپردازند. کره‌شمالی همچنین هشدار داد ممکن است راه جدیدی را مقابل امریکا در پیش بگیرد.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: یک سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی دیروز در واکنش به رزمایش جدید امریکا و کره‌جنوبی اعلام کرد که هرچند پیونگ‌یانگ همچنان به دیپلماسی متعهد است و تا پایان سال منتظر نرم شدن سیاست تحریم و فشار سیاسی واشنگتن علیه پیونگ‌یانگ خواهد ماند، ولی اگر سئول و واشنگتن به هشدار‌های پی‌در‌پی این کشور بی‌اعتنایی کنند، باید هزینه سنگینی بپردازند.
رزمایش سئول واشنگتن دیروز در وضعیت چراغ خاموش شروع شد و پایگاه امریکایی «استارز‌اند استریپس» خبر داده که این دو کشور به منظور عصبانی نکردن کره‌شمالی، این رزمایش را بدون بیانیه رسمی آغاز کردند. اما ظاهراً همین وضعیت چراغ خاموش نیز باعث نشده که پیونگ‌یانگ مقابل آن واکنش نشان ندهد. کره‌ای‌ها دیروز برای چهارمین بار طی دو هفته اخیر دست به آزمایش موشکی زدند که هرچند درباره ماهیت آن ابهام وجود دارد، ولی احتمالاً از نوع بالستیک کوتاه برد بوده است. ستاد مشترک نیرو‌های مسلح کره‌جنوبی ضمن تأیید این آزمایش اعلام کرد، این موشک‌ها از مناطقی در نزدیکی استان هوانگای جنوبی شلیک شده‌اند. منابع نظامی در سئول می‌گویند که موشک شلیک شده کره شمالی از انواع ممنوعه بوده است. ژاپن نیز گفته که مقابل آزمایش‌های موشکی کره شمالی هوشیار باقی خواهد ماند. در مقابل، پیونگ‌یانگ آزمایش «موشک تاکتیکی قابل هدایت» جدید را هشداری به «نظامی‌گرایان کره‌جنوبی» خوانده و یکی سخنگویان وزارت خارجه کره‌شمالی نیز ساعتی بعد از این آزمایش موشکی هشدار داده که در صورت ادامه اقدامات امریکا و کره‌جنوبی ممکن است راه جدیدی را در پیش گیرد. این مقام کره‌شمالی گفته است: «با اینکه مقامات امریکا و کره‌جنوبی در حال به کار بستن انواع حقه‌ها برای توجیه مانور نظامی مشترک هستند، ماهیت تجاوزکارانه آن را نمی‌توان با هیچ روشی کتمان یا لاپوشانی کرد.» کره‌شمالی هشدار داده مانور فوق نقض مجموعه توافقاتی است که سئول و واشنگتن با پیونگ‌یانگ امضا کرده‌اند و تأکید کرده در صورتی که اخطار‌های کره‌شمالی نادیده گرفته شود آن‌ها هزینه این اقدام خود را خواهند پرداخت.

واشنگتن: قصد واکنش تند نداریم
وزیر دفاع امریکا ضمن تأکید بر اینکه کشورش قصد واکنش تند به آزمایشات موشکی اخیر کره‌شمالی را ندارد، گفت که واشنگتن در نظر دارد همچنان باب مذاکره با پیونگ‌یانگ را باز نگه دارد. اسپر در جمع خبرنگارانی که او را به سمت ژاپن همراهی می‌کردند، گفت: «مسئله کلیدی، باز نگه داشتن باب دیپلماسی است. ما قصد داریم واکنش تندی به این (آزمایشات موشکی) نشان ندهیم، اما بر آن‌ها نظارت خواهیم داشت و از نزدیک آن را دنبال می‌کنیم و از آنچه رخ می‌دهد، آگاهی داریم».
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
عباس آبعلی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
0
0
سلام.فکر کنم آقای یون اول بهتر از روحانی عمل کرده.
عبدالله منتقد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
0
0
آقای روحانی یاد بگیر هم سن فرزندت است !
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
0
0
احسننتتت
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
0
0
خوشم اومد
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار