کد خبر: 965034
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۳:۰۷
مدیرکل امور حقوقی سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه دولت بار مالی افزایش مرخصی زایمان به ۹ ماه را برای تأمین اجتماعی هنوز محقق نکرده است، گفت: به همین دلیل هنوز این قانون اجرایی نشده است.
سرویس جامعه جوان آنلاین: عمران نعیمی درخصوص افزایش مرخصی زایمان از شش به ۹ ماه اظهار داشت: مجلس ابتدائاً تصویب کرده بود که مرخصی به ۹ ماه افزایش یابد، ولی شورای نگهبان با توجه به بار مالی که این موضوع داشت، به آن ایراد گرفت و اعلام کرد نحوه تأمین بار مالی آن باید روشن شود و به دولت اجازه داده می‌شود در صورتی که بار مالی آن را برای تأمین اجتماعی تأمین کند، مرخصی زایمان را از شش به ۹ ماه افزایش دهد.
وی گفت: تأمین اجتماعی به جهت اینکه بار مالی این موضوع هنوز تأمین نشده است، مکاتباتی را با دولت داشته است.
نعیمی بیان داشت: اگر مصوبات دولت که بار مالی برای صندوق‌های بیمه‌ای دارد، تأمین نشود اجرای آن تخلف مالی محسوب می‌شود.
وی گفت: اخیراً در کمیسیون اجتماعی دولت تصویب شده است، در بودجه سال آینده بار مالی مرخصی زایمان از شش تا ۹ ماه را ببینند تا بتوانیم آن را اجرا کنیم.
مصطفی سالاری، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی هم در این نشست افزود: ۱۸هزار میلیارد تومان از کارفرمایان و بخش‌های مختلف مطالبه داریم، البته در جایی که معوقات و بدهی‌هایی وجود داشته باشد کارگاهی را تعطیل نمی‌کنیم. در مجموع برنامه‌ریزی‌هایی انجام دادیم و با کمک دولت و مجلس می‌توانیم درآمد و هزینه‌ها را به ثبات برسانیم و اگر دغدغه‌ای هست در ماه‌های آتی رفع می‌کنیم. نمی‌گوییم مشکل، کسری و کمبودی نداریم منتها نواقص و نارسایی‌ها نگرانی اساسی برای جامعه مخاطب ایجاد نخواهد کرد.
وی درباره بدهی‌های دولت به تأمین اجتماعی و روند وصول آن گفت: هفته گذشته با سازمان برنامه و بودجه توافقی برای تشکیل کارگروه مشترک داشتیم. بخشی از معوقات سنوات گذشته حسابرسی شده و برخی هنوز حسابرسی نشده‌اند تا میزان دقیق آن را اعلام کنیم. درباره نحوه محاسبه بدهی در کارگروه مشترک اعلام نظر می‌شود و دیدگاه دولت این است که هرجا نیاز است در موارد مربوط به پرداخت حق بیمه کارفرما و... کمک کند. تأمین اجتماعی هم به عموم مردم خدمت می‌دهد و ما ظرفیت‌های وصول بدهی‌ها را در کارگروه مشترک بررسی می‌کنیم. مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در پاسخ به اخباری مبنی بر خالی شدن ظرفیت ۲۶۰ هزار نفری بیمه کارگران ساختمانی و پوشش افراد جدید گفت: این آمار، آمار دقیقی نیست که بخواهیم ۲۶۰هزار نفر را جایگزین کنیم. اکنون بیش از ۳۵۰هزار مشمول داریم. برداشت ما از روند بازرسی‌ها این است افرادی مشمول این فهرست هستند و از این خدمات استفاده می‌کنند که کارگر نیستند. سامانه‌ای تعریف شده که اطلاعات افراد مشمول بیمه کارگر ساختمانی دارند با دستگاه‌های مختلف، چون اصناف کنترل شود و اگر تعارض وجود دارد این افراد حذف شوند.
وی همچنین اعلام کرد کمتر از دو ماه دیگر امکانی فراهم می‌شود که هر فردی به شعب مراجعه کند می‌تواند مجموعه سوابق خود را از همان شعبه دریافت کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار