کد خبر: 964995
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۰
بمب‌های پیشرفته هوشمند هدایت شونده یاسین، بالابان و بمب‌های هوشمند اپتیکی نسل جدید نقطه زن خانواده «قائم» ساخته متخصصان سازمان‌های صنایع دفاع و صنایع الکترونیک ایران در وزارت دفاع با حضور امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع رونمایی شد.
سرويس سياسی جوان آنلاين: بمب‌های پیشرفته هوشمند هدایت شونده یاسین، بالابان و بمب‌های هوشمند اپتیکی نسل جدید نقطه زن خانواده «قائم» ساخته متخصصان سازمان‌های صنایع دفاع و صنایع الکترونیک ایران در وزارت دفاع با حضور امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع رونمایی شد.

در آستانه ۳۱ مرداد روز صنعت دفاعی، بمب‌های پیشرفته هوشمند هدایت شونده یاسین، بالابان و بمب‌های هوشمند اپتیکی نسل جدید نقطه زن خانواده «قائم» ساخته متخصصان سازمان‌های صنایع دفاع و صنایع الکترونیک ایران در وزارت دفاع با حضور امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع رونمایی شد. به گزارش روابط عمومی وزارت دفاع، امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در مراسم رونمایی از بمب‌های پیشرفته هوشمند با تقدیر از تلاش و همت جهادی دانشمندان متعهد صنعت دفاعی در اعتلای بنیه دفاعی و توسعه قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: امروز حفظ و افزایش قدرت دفاعی به عنوان یکی از مؤلفه‌های اقتدارآفرین در نظام بین‌الملل بسیار حائز اهمیت است و از این حیث در راستای تعهد و رسالت خود به نظام مقدس جمهوری اسلامی لحظه‌ای از این مهم غفلت نورزیده و در مجموعه وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با تلاش شبانه‌روزی متخصصان و دانشمندان مومن، انقلابی و مجاهد خود راهبرد بازدارندگی دفاعی فعال را سرلوحه اقدامات خود قرار دادیم. امیر سرتیپ حاتمی با بیان اینکه مجموعه دفاعی کشور با بهره‌گیری از ظرفیت‌های دانشگاهی برجسته و سازمان‌های تخصص محور در عرصه‌های مختلف توانسته است به نحو شایسته نیاز نیرو‌های مسلح را در عرصه‌های رزم زمینی، دریایی، هوایی و... تأمین نماید، گفت: اقدام مشترک دو سازمان صنایع دفاع و صنایع الکترونیک ایران (صاایران) در ساخت بمب‌های هوشمند هدایت شونده و پیشرفته نقطه‌زن «یاسین»، «بالابان» و سری «قائم»، برگ زرین دیگری از اقتدار و عزت را برای جمهوری اسلامی ایران به ارمغان آورد و نشان داد مجموعه وزارت دفاع به رغم خباثت و دسیسه‌های شیطان بزرگ امریکا و ایادی مزدورش، لحظه‌ای برای دفاع از کیان جمهوری اسلامی و توسعه امنیت درنگ نخواهد کرد.

وزیر دفاع در ادامه با تشریح مشخصات بمب هوشمند بالابان گفت: این بمب دارای بال‌های تاشو جهت افزایش برد و همچنین سیستم هدایت مبتنی بر INS & GPS جهت افزایش دقت می‌باشد.
وی درخصوص نحوه عملکرد بمب هوشمند بالابان گفت: بمب بالابان مجهز به مکانیسم بال‌های تاشونده جهت نصب در زیر هواپیمای حامل کرار در نظر گرفته شده است. مشخصات هدف قبل از پرواز، طرح‌ریزی و به مجموعه هدایت و کنترل منتقل می‌شود. پس از رهایش بال‌های تاشو باز شده و با کمک سیستم هدایت، به سمت هدف حرکت می‌کند. وزیر دفاع در ادامه با تشریح بمب هوشمند هدایت‌شونده دیگر به نام یاسین افزود: این بمب هدایت‌شونده برد بلند به عنوان یک بمب هوشمند قادر است از فاصله بیش از ۵۰ کیلومتری رها شده و به سمت هدف هدایت و آن را مورد اصابت قرار دهد.

امیر سرتیپ حاتمی امکان استفاده در تمام شرایط آب و هوایی در روز و شب، قابلیت نصب روی هواپیما‌های سرنشین‌دار و بدون سرنشین، افزایش امنیت و ایمنی سامانه و قابلیت انجام عملیات در برد کوتاه و بلند را از مهم‌ترین ویژگی‌های بمب یاسین برشمرد.
وزیر دفاع همچنین در خصوص نحوه عملکرد بمب هوشمند یاسین افزود: در ابتدا مختصات نقطه هدف روی کامپیوتر پرواز بمب توسط کاربر لود می‌شود. با توجه به برد مورد نظر و با توجه به جدول تیر بمب، نقطه رهایش، سرعت و ارتفاع رهایش در اختیار خلبان قرار می‌گیرد. پس از رهایش بمب از هواپیمای حامل، بال‌های تاشو باز شده و بمب به سمت نقطه هدف پرواز می‌کند. بمب در طول مسیر با استفاده از سطوح کنترلی تعبیه شده روی بال‌ها و بالک‌های افقی، مسیر خود را اصلاح می‌کند تا به نقطه هدف اصابت نماید.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار