کد خبر: 964820
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۸
سخنگوی جنبش مقاومت نجباء عراق تأکید کرد نظامیان آمریکایی ناچار شده‌اند پایگاه‌هایشان را در مناطق دوردست و صحرایی دایر کنند تا از مواضع نیرو‌های مقاومت فاصله داشته باشند.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: «نصر الشِمَّری» روز گذشته در تهران با محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار و گفتگو کرد.

الشِمَّری در این دیدار با اشاره به توفیقات جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: ما خودمان را جزئی از محور مقاومت می‌دانیم و مثل همه مسلمانان به پیروزی‌های ایران افتخار می‌کنیم. مواضع رهبر معظم انقلاب چهره استکبار را برای همگان آشکار کرد و امروز ملت عراق مطابق آموزه‌های امام خمینی (قدس سره) آمریکا را به‌عنوان "شیطان بزرگ" می‌شناسد.

وی ادامه داد: آمریکا خیلی فشار آورد تا عراق با تحریم ایران همراه شود و متأسفانه برخی سیاستمداران هم برای تحقق این هدف تلاش کردند؛ اما مقامات عراقی پس از انتخابات تصریح کردند که "کشور ما هیچ‌گاه جزئی از تحریم‌های ضدایرانی نخواهد بود". به‌دلیل اشتراک عقاید، جغرافیا و مرجعیت، جدایی انداختن بین ایران و عراق ممکن نیست.

سخنگوی نُجَباء افزود: فرستادگان آمریکا پس از مخالفت بغداد با تحریم علیه ایران، به مقامات ما گفتند که عراق با این موضع‌گیری جزئی از محور ایران شده است. شکل‌گیری مقاومت اسلامی در عراق و مقابله آن با اشغالگران و داعش، فرهنگ جدیدی در عراق به‌وجود آورده است.

الشِمَّری اضافه کرد: اکنون نیرو‌های آمریکایی ناچار شده‌اند که پایگاه‌هایشان را در مناطق دوردست و صحرایی دایر کنند تا از مواضع نیرو‌های مقاومت فاصله داشته باشند.

وی طرح جدید کنگره آمریکا برای تحریم هم‌پیمانان ایران را توطئه‌ای جدید با هدف تحقق قیمومت آمریکا بر عراق خواند و گفت: نمایندگان پارلمان عراق نیز متقابلاً واشنگتن را به قطع رابطه و اخراج سفیر آمریکا تهدید کرده‌اند.

به‌گفته معاون دبیرکل نُجَباء، نمایندگان پارلمان عراق طرح تدوین جدول زمان‌بندی برای عقب‌نشینی نیرو‌های آمریکایی از این کشور را آماده کرده‌اند، اما ریاست پارلمان عراق این طرح را مسکوت گذاشته است و البته در صورت ادامه مطالبات مردمی، در مجلس پیش خواهد رفت.

الشِمَّری در بخش پایانی گفتگو با «محسن رضایی» خاطرنشان کرد: زمان وقوع سیل در ایران، مقاومت اسلامی نُجَباء کمپینی برای امدادرسانی تشکیل داد و ملت عراق کمک‌های زیادی را در اختیار این کمپین قرار داد. در مناطق سیل‌زده نیز استقبال خوبی از کاروان امدادی نُجَباء صورت گرفت و ما به این باور رسیدیم که ملتی واحد هستیم.

منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار