کد خبر: 964725
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۲
برای بهبود مکالمه زبان انگلیسی لازم است سعی کنید که تا می‌توانید به انگلیسی صحبت کنید. برای اینکه بتوانید روان‌تر صحبت کنید، هیچ اکسیر جادویی وجود ندارد که با مصرف آن ناگهان سطح مکالمه انگلیسی شما بهتر شود.
چه تمرین‌هایی برای بهبود مکالمه زبان انگلیسی انجام دهید؟
 
یکی از اهداف همه زبان آموزان این است که بتوانند به خوبی و روان به زبان انگلیسی صحبت کنند. هنگامی که شما به یک کشور انگلیسی زبان سفر کنید، لازم است که بتوانید با افراد گوناگون صحبت کنید. برای مثال اساتید گوناگون، کارکنان یک رستوران، رانندگان تاکسی و افرادی که در مشاغل دیگر مشغول هستند.

همانطور که برای تقویت رایتینگ، لیسنینگ یا هر مهارت دیگری تکنیک‌های به خصوصی وجود دارد، برای بهبود سطح مکالمه انگلیسی نیز روش‌هایی وجود دارد که می‌توانید با انجام آن‌ها در تمرینات خود، مکالمه انگلیسی خود را به طور موثری تقویت کنید. اما علاوه بر انجام این تمرین ها، توصیه می‌کنیم که در کلاس مکالمه انگلیسی آموزش زبان دایلو نیز شرکت کنید تا بتوانید سطح مکالمه انگلیسی خود را به شکل موثر تری ارتقاء دهید. در زیر به چند روش کاربردی اشاره می‌کنیم.

اولین نکته‌ای که به آن اشاره می‌کنیم، این است که لازم است سعی کنید که تا می‌توانید به زبان انگلیسی صحبت کنید. برای اینکه بتوانید روان‌تر صحبت کنید، هیچ اکسیر جادویی وجود ندارد که با مصرف آن ناگهان سطح مکالمه انگلیسی شما بهتر شود. اگر که چنین بود، همه می‌توانستند به راحتی و همانند افراد بومی به زبان انگلیسی صحبت کنند. بهترین روش برای بهبود مکالمه، صحبت کردن است. سعی کنید که یک برنامه ریزی انجام دهید که هر روز زمانی را به صحبت کردن با افراد گوناگون به زبان انگلیسی اختصاص دهید.

اگر که دوستان شما نیز علاقه‌مند به یادگیری و بهبود سطح مکالمه انگلیسی خود هستند، سعی کنید که چندین بار در طول هفته با آن‌ها مکالمه کنید. روش دیگر این است که در کلاس‌های مکالمه انگلیسی با هم کلاسی‌های خود قبل از شروع کلاس، در طول کلاس و همچنین پس از اتمام کلاس‌ها به زبان انگلیسی صحبت کنید و سعی کنید مطالب، کلمات، گرامر و دیگر نکاتی که آموزش دیده اید را در مکالمه خود به کار ببرید.

به مکالمه خود فکر کنید:

پس از اینکه با دوستان خود به زبان انگلیسی صحبت کردید، مدت زمانی را به بررسی عملکرد خود اختصاص دهید. از خود بپرسید که چقدر از روان صحبت کردن، صحیح بیان کردن جملات و رساندن منظور خود راضی هستید و اینکه آیا انجام این کار برای شما آسان بود یا خیر. آیا در حین صحبت کردن با شرایطی مواجه شدید که نمی‌دانستید یک مطلب را به چه شکل و با چه کلماتی بیان کنید؟

فکر کردن به کیفیت مکالمه انگلیسی که داشته اید، موجب می‌شود که اعتماد به نفس شما در هنگام صحبت کردن مجدد با دوستتان افزایش پیدا کند و همچنین قادر خواهید بود که دایره لغات خود را به شکل موثر تری گسترش دهید و نکات دستور زبانی که با آن‌ها آشنا نبودید را با کمی بررسی یاد بگیرید.

خواندن و گوش دادن را بیشتر انجام دهید:

برای اینکه بتوانید به زبان انگلیسی صحبت کنید، لازم است که با کلمات گوناگونی آشنا باشید تا بتوانید جمله سازی کنید. در دوره‌های آموزش مکالمه آموزش زبان دایلو، فرصت بسیار خوبی برای یادگیری عبارت‌های پر کاربرد، گرامر و تقویت مکالمه وجود دارد. اما روش‌های دیگری نیز وجود دارد که می‌توانید به عنوان مکمل در کنار آموزش‌های کلاسی از آن‌ها استفاده کنید. فیلم نگاه کنید، به موسیقی، رادیو و پادکست‌های آموزشی گوش دهید. کتاب و مجله‌هایی که در ارتباط با موضوعات مورد علاقه شما هستند را مطالعه کنید.

هنگامی که گوش می‌دهید یا می‌خوانید، اصطلاحات جدید و جالب زبان انگلیسی و مترادف و متضاد‌ها را پیدا کنید و آن‌ها را یادداشت کنید. اگر که معنی کلمات یا عبارت‌ها را نمی‌دانید، با استفاده از یک دیکشنری خوب، معانی را یاد بگیرید. انجام این کار‌ها باعث می‌شود که دانش شما از زبان انگلیسی بیشتر گردد تا در هنگام صحبت کردن، مطالب بیشتری را بیان کنید.

عبارت‌های مورد نیاز را از قبل تحقیق کنید:

یکی از دلایل اضطراب زبان آموزان در هنگام صحبت کردن به زبان انگلیسی، ندانستن عبارت‌های مورد نیاز برای رساندن منظور خود است. برای اینکه با چنین حالتی مواجه نشوید، بهتر است که از قبل با عبارت‌های به خصوصی که لازم است بیان کنید خود را آشنا کنید. آیا شما وقت ملاقات با یک پزشک که به زبان انگلیسی صحبت می‌کند را دارید؟ پس سعی کنید که خود را با عبارت‌هایی که مرتبط با وضعیت شما است و کلمات رایجی که به احتمال زیاد لازم است بیان کنید آشنا کنید.

از همین روش قبل از سفر کردن به کشور‌های انگلیسی زبان و رفتن به رستوران ها، مصاحبه‌های کاری و یا هر شرایط دیگر که نیاز به صحبت کردن به زبان انگلیسی وجود خواهد داشت و ممکن است که شما مضطرب شوید استفاده کنید.

سعی کنید که به یادگیری زبان به عنوان کاری جذاب و سرگرم کننده نگاه کنید:

این یکی از نکات بسیار مهم برای تقویت و بهبود مکالمه انگلیسی شما می‌باشد، زیرا هنگامی که شما به مکالمه انگلیسی علاقه‌مند باشید، یادگیری مهارت مکالمه برای شما کاری بسیار آسان‌تر خواهد بود. برای مثال شما می‌توانید با هم کلاسی‌های خود به صورت تلفنی به زبان انگلیسی صحبت کنید. هنگامی که شما به صورت تلفنی صحبت می‌کنید، شما قادر نیستید که زبان بدن فرد دیگر را مشاهده کنید یا متوجه حرکت لب‌ها شوید.

برای اینکه احساس اعتماد به نفس خود را در هنگام صحبت‌های تلفنی به زبان انگلیسی با دوستان خود بالا ببرید، سعی کنید که با دوست خود یک موضوع به خصوصی را مشخص کنید و درباره آن تحقیق کنید. سپس عبارت‌هایی که یاد گرفته اید را به یکدیگر آموزش دهید و در پایان در صحبت‌های تلفنی خود از آن‌ها استفاده کنید تا به خوبی منظور یکدیگر را متوجه شوید.

انجام این تمرین‌ها در کنار شرکت در کلاس‌های آموزش مکالمه انگلیسی به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید سطح مکالمه زبان انگلیسی خود را ارتقاء دهید.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نیتا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
0
0
مطلب مفیدی بود تشکر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار