کد خبر: 964712
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۸
فرماندار اردبیل:
فرماندار اردبیل گفت: در سال‌های اخیر و با تلاشی که مجموعه مدیریت سابق استان و کتابخانه‌های عمومی اردبیل داشتند کتابخانه‌های عمومی به ویژه در مناطق محروم شهر اردبیل توسعه توسعه زیادی داشت.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، جواد زنجانی در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی اردبیل اظهار کرد: توسعه کمی و کیفی کتابخانه‌ها در سال‌های اخیر و در دوره مدیریت طلایی رباب عزیزخانی امیدواری را در ارتقای مطالعه و کتابخوانی به وجود آورده است که امیدواریم در دوره مدیریت جدید نیز این پویایی و حرکت تداوم یابد.

وی با بیان اینکه در شرایط سخت اقتصادی کنونی جلب مشارکت خیرین و برخی از بانک‌ها در تکمیل کتابخانه‌های عمومی اقدامی سخت و دشوار است، خاطرنشان کرد: در کنار احداث فضای فیزیکی کتابخانه‌ها تجهیز این مجموعه‌ها به همراه تامین منابع کتابخانه‌ای حرکتی ارزشمند محسوب می‌‌شود که ضرورت دارد با یک برنامه‌ریزی درست و دقیق ترغیب جوانان و نوجوانان را به مطالعه کتاب شاهد باشیم.

فرماندار اردبیل رقبای کتاب را در شرایط کنونی بسیار گسترده و متنوع توصیف کرد و افزود: فضای مجازی، رسانه‌های آنلاین و برخی دیگر از مجموعه‌های فرهنگی و رسانه‌ای شرایط جذابی را برای مخاطبان به وجود آورده در حالی که ما باید به نحوی برنامه‌ریزی کنیم تا جذابیت کتاب همچنان حفظ شود.

زنجانی ضرورت تامین و تولید منابع جدید کتابخانه‌ای را با حمایت از ناشران و نویسندگان استانی و شهرستانی یادآور شد و تصریح کرد: ما هر قدر این منابع را غنی کنیم به همان نسبت مراجعه به کتابخانه‌ها افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: در دوره جدید مدیریت کتابخانه‌های عمومی استان انتظار می‌رود مرکز استان با دارا بودن بیش از نیمی از جمعیت اردبیل از امکانات و زیرساخت‌های مطالعه مفید برخوردار باشد تا علاقمندان بتوانند کتاب موردنظر خود را تهیه کرده و مطالعه کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر