کد خبر: 964599
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۸
مدیر کل فنی و حرفه‌ای استان اردبیل:
مدیر کل فنی و حرفه‌ای استان اردبیل گفت: در سال‌های اخیر بیش از 50 هزار نفر در صنعت ساختمان مهارت‌های لازم را از طریق مراکز فنی و حرفه‌ای به صورت رایگان سپری کرده‌ و از یارانه بیمه تامین اجتماعی بهره‌مند شدند.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، پورقلی همزمان با روز ملی مهارت و پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهر اردبیل اظهار کرد: ما در کنار صدور گواهی مهارت برای شاغلان حوزه صنعت ساختمان نسبت به برگزاری دوره قالیبافی و صنایع دستی نیز اقدام کردیم تا با صدور گواهی برای آنها زمینه بهره‌مندی آنها را از پوشش بیمه یارانه‌دار در قالب تامین اجتماعی بهره‌مند کنیم.

وی خاطرنشان کرد: مرکز شماره یک فنی و حرفه‌ای نسبت به برگزاری دوره مکانیک، اتومکانیک و تاسیسات اقدام کرده و در مرکز شماره دو نیز در سه راهی نیروگاه معروف به محله مقدس در رشته‌های نجاری و برق آموزش به شرکت کنندگان در این دوره‌ها ارائه می‌شود.

مدیر کل فنی و حرفه‌ای استان اردبیل بیان کرد: در مرکز شماره 3 در صنعت ساختمان و کشاورزی و همچنین هتلداری به شرکت کنندگان آموزش و مهارت‌های مورد نظر ارائه می‌شود و در مرکز شماره چهار اردبیل نیز برای خواهران در محله ارس رشته‌های متناسب با مهارت بانوان اعم از طراحی، دوخت، خیاطی و صنایع دستی آموزش ارائه می‌شود.

پورقلی گفت: کلیه آموزش‌های مراکز دولتی فنی و حرفه‌ای به صورت رایگان انجام می‌شود و ما تنها 10 هزار تومان از بابت ثبت نام از این متقاضیان دریافت می‌کنیم و مابقی هزینه‌ها برعهده اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل است.

وی خاطرنشان کرد: علاقمندان برای اطلاع از فعالیت‌ها و برنامه‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای می‌توانند به سایت و پرتال جامع آموزش فنی و حرفه‌ای استان مراجعه و با مطالعه دفترچه‌های آموزشی مشخصات دوره‌ها، زمان شروع و پایان دوره‌ها را به همراه کسب توانایی و سایر اطلاعات مشاهده کنند.

مدیر کل فنی و حرفه‌ای استان اردبیل ثبت نام در این دوره‌ها را نیز به شکل آنلاین و ثبت نام در این پرتال یادآور شد و گفت: افراد با داشتن 15 سال به بالا تا 60 سال می‌توانند در این دوره‌های آموزشی ثبت نام کرده و از آن بهره‌ بگیرند.

پورقلی همکاری فنی و حرفه‌ای را با دانشگاه‌ها در برگزاری دوره‌های آموزشی و مهارتی یادآور شد و تصریح کرد: مرکز آموزش و مشاوره هدایت شغلی در دانشگاه آزاد و پیام نور و مقدس اردبیلی راه‌اندازی شده است.

وی اظهار کرد: برگزاری دوره‌های مهارت‌آموزی در محلات هدف در قالب بازآفرینی شهری و سکونتگاه‌های غیررسمی را با همکاری راه و شهرسازی انجام می‌دهیم و در کنار آن با بنیاد علوی در برگزاری دوره‌های آموزشی با هدف توان‌افزایی اهالی منطقه محروم گرمی وارد همکاری شدیم.

مدیر کل فنی و حرفه‌ای استان اردبیل در پایان بیان کرد: ما با حمایت از فعالان حوزه ساختمان، قالیبافی و شاغلین صنایع دستی سعی داریم تا در کنار ارتقای توان مهارتی آنها با صدور گواهی این افراد را در بهره‌مندی از شرایط خوب و مطلوب بیمه تامین اجتماعی بهره‌مند سازیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر