کد خبر: 964413
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۵
معاون آب و فاضلاب روستایی استان اردبیل:
معاون آب و فاضلاب روستایی استان اردبیل گفت: بیش از 90 درصد روستاهای استان از شبکه آب پایدار برخوردار هستند.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، سیدنورالدین پرندک در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ما برخلاف آب و فاضلاب شهری هم در تولید و هم انتقال و نگهداری تاسیسات آب در مناطق روستایی دخیل هستیم به طوری که بیش از 90 درصد روستاهای استان از شبکه آب پایدار برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه بخشی از خطوط انتقال و شبکه‌های آبرسانی روستایی دچار فرسودگی شده و ما ناچار به اصلاح و ترمیم آنها هستیم، خاطرنشان کرد: اگر قرار است ادغامی بین آب و فاضلاب شهری و روستایی رخ دهد قطعا این ادغام به نفع ما خواهد بود.

معاون آب و فاضلاب روستایی استان اردبیل بیان کرد: تخصیص اعتبارات استانی در حد صفر است و ما به رغم کمبود اعتبارات در بخش نگهداری، توزیع و تامین بهداشت آب شرب روستایی اهتمامی جدی داریم به طوری که از یک هزار و 700 روستای استان اردبیل ساکنان 978 روستا با جمعیت 120 هزار خانوار و 400 هزار نفر تحت پوشش خدمات آب و فاضلاب روستایی هستند.

پرندک افزود: تنها 700 روستا غیر تحت پوشش ما هستند و تلاش ما بر این است تا مجتمع‌های آبرسانی اجرایی در سطح استان را تکمیل کنیم.

وی از جذب 88 میلیارد تومان منابع اعتباری از ردیف ملی و صندوق توسعه خبر داد و تصریح کرد: امسال 30 میلیارد تومان از این محل به استان اختصاص خواهد یافت و امیدواریم با 500 میلیارد تومان برآورد اعتباری در سال‌های آینده بتوانیم 15 مجتمع آبرسانی را با پوشش 920 روستا به انجام برسانیم.

معاون آب و فاضلاب روستایی استان اردبیل بیان کرد: در دو سال گذشته پروژه‌های آبرسانی در 130 روستا در سطح استان افتتاح شده و ما با دستگاه‌های مختلف از جمله سپاه، بسیج سازندگی، بنیاد علوی، قرارگاه خاتم الانبیا و ... همکاری داریم.

پرندک از واگذاری سه مجتمع آبرسانی به سرمایه‌گذاران برای تکمیل به روش BOT خبر داد و اظهار کرد: در حال حاضر فاضلاب 92 روستا وارد تاسیسات آب شهری می‌شود که برای کنترل این امر در 7 روستا طراحی و اجرای فاضلاب را انجام می‌دهیم.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر 7 روستای نیر در دو روستای دیگر در سطح استان با کمک بانک توسعه اسلامی و همچنین اندبیل طرح‌های فاضلاب روستایی در حال اجراست و امیدواریم با کمک مسئولان شهرستان‌ها بتوانیم این پروژه‌ها را به سرانجام برسانیم.

معاون آب و فاضلاب روستایی استان اردبیل به آمار بالای انشعابات غیرمجاز در روستاها و تلاش برای جلوگیری از این روند نامناسب اشاره کرد و گفت: جالب است در یکی از روستاهای بزرگ این استان نیمی از انشعابات غیرمجاز است.

پرندک در پایان تصریح کرد: ما در شهرستان سرعین در بخش آب روستایی مشکلی نداریم و حتی از شاخص‌های کشوری نیز بالا هستیم اما تلاشمان بر این است تا توسعه پایدار منابع آب روستایی را لحاظ کنیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر