کد خبر: 964391
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۷
3 ماه بعد از آسفالت‌ریزی، دوباره خاکبرداری شد
اگر منظور از نهضت آسفالت‌ این خیابان‌های پرتلاطم است، باید فاتحه چنین نهضتی را خواند که سه ماه بیشتر دوام ندارد.

 در ادامه آسفالت‌ریزی‌های سطح شهر، شهرداری تبریز، بار دیگر نهضت راه انداخته و «مسیر شریعتی به محققی» را که همین چند ماه پیش تازه آسفالت شده بود، آسفالت‌تراشی و خاکبرداری می‌کند.

قسمتی از مسیر چهارراه شریعتی به محققی ( خط ویژه برای عبور اتوبوس‌ها) که همین چند ماه پیش آسفالت شده بود به منظور اجرای خاکبرداری و نایلون‌پیچی! مسدود شده‌ است.

حال سوال اینجاست که اگر زیرسازی این مسیر ایراد داشت، چرا چند ماه پیش آسفالت شد. خیابان‌های این شهر تا کی باید چوب آزمون‌ و خطاها، بی‌برنامگی‌ها و نبود مطالعه و کارشناسی را بخورند؟

اعضای شورای اسلامی شهر در یکی از معدود نظارت‌های جدی خود، چند ماه پیش گزارشی (http://fna.ir/d9ixk9) از کیفیت نازل آسفالت تبریز ارائه دادند که نشان می‌داد در بخشی از آسفالت تبریز، از مخلوط‌های غیر استاندارد (نظیر سنگ و خاک و روغن) استفاده می‌شود. در بخش دیگری از آن گزارش،به نبود ناظر فنی و در قسمتی نیز به نبود قیر در آسفالت برخی مسیرها اشاره شده بود.

چند روزی است که شهرداری تبریز با تبلیغات گسترده در سطح شهر، مدعی است که «نهضت آسفالت» با بیش از ۴١٧هزار مترمربع آسفالت در مدت ١٠٠ روز در سطح شهر انجام شده‌است، غافل از اینکه مشکل آسفالت ارتباط چندانی به آمار و ارقام ندارد بلکه کیفیت و کارشناسی آسفالت مورد نظر است.

با این توضیح، اگر کیفیت و ماندگاری این ۴١٧هزارمترمربع هم مانند مسیر شریعتی به محققی باشد از همین حالا باید فاتحه نهضتی را خواند که سه ماه بیشتر دوام ندارد. بعید نیست که دو سه ماه دیگر خیابان‌های تبریز را مشابه وضعیت درب‌وداغان شریعتی شمالی ببینیم. نهضت ادامه دارد.
 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر