کد خبر: 964372
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۳
وزیر راه:
تعداد مسکن‌های موجود از تعداد خانوار‌های متقاضی، حدود ۲ میلیون واحد بیشتر است، اما با این وجود، بازار با کمبود مسکن مواجه است که این مشکل نشئت گرفته از وجود خانه‌های خالی در کشور است.
سرویس اقتصاد جوان آنلاین: به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی در حاشیه نشست کمیسیون عمران مجلس گفت: بر اساس آمارها، تعداد مسکن‌های موجود از تعداد خانوار‌های متقاضی، حدود ۲ میلیون واحد بیشتر است، اما با این وجود، بازار با کمبود مسکن مواجه است که این مشکل نشئت گرفته از وجود خانه‌های خالی در کشور است.
وی با اشاره به اقدامات این وزارتخانه در ساماندهی بازار مسکن گفت: در شرایط کنونی دو نگاه اصلی در حوزه مسکن وجود دارد، نگاه نخست نشان می‌دهد که بر اساس آمارها، تعداد مسکن‌های موجود از تعداد خانوار‌های متقاضی، حدود ۲‌میلیون واحد بیشتر است، اما با این وجود، بازار با کمبود مسکن مواجه است که این مشکل نشئت گرفته از وجود خانه‌های خالی در کشور است. وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: از طرف دیگر طبق آمار‌های به دست آمده و با توجه به استطاعت مالی بیش از ۵۰ درصد از جامعه، آن‌ها در بهترین حالت قادر به خرید خانه‌های زیر ۱۰۰ متر خواهند بود. وی افزود: همچنین بر اساس آمارها، بیش از ۸۰ درصد از معاملات مسکن از زمستان سال گذشته تاکنون، در بخش خرید و فروش املاک زیر ۱۰۰ متر بوده‌است. اسلامی ادامه داد: آمار‌های موجود، پشتوانه‌ای برای تدوین برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی برای تولید حداقل ۴۰۰ هزار واحد مسکونی و مدیریت این بخش بود، حال این برنامه‌ها در مرحله اجرا قرار گرفته و در این مدت خوشبختانه ۱۱۲ هزار واحد مسکونی تولید و در اختیار متقاضیان قرار داده شده‌است. وزیر راه و شهرسازی گفت: قطعاً تولید سالانه ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور، یک برنامه عملی و قابل تحقق است.

وزیر راه: از صاحبخانه‌ها انتظار داریم با مستأجران مدارا کنند
وزیر راه و شهرسازی پس از ماه‌ها وعده مبنی بر ساماندهی بر بازار اجاره، از صاحبخانه‌ها خواست که با مستأجران مدارا کنند و تأکید کرد: متأسفانه افزایش بهای اجاره مسکن از هیچ منطقی تبعیت نمی‌کند.
به گزارش «تسنیم»، اسلامی درباره مسکن کارکنان دولت گفت: براساس این طرح جوانانی که استخدام می‌شوند می‌توانند در زمان معین صاحبخانه شوند. این طرح برای تصویب به رئیس‌جمهور تقدیم شده و مراحل کارشناسی را در جلسات شورای مشورتی اقتصادی و همچنین در سازمان برنامه بودجه گذرانده و بعد از تصویب به‌زودی اجرا خواهد شد. وی افزود: این طرح به‌نوعی پایه‌گذاری شده که با آمادگی بنگاه‌ها و تشکل‌های غیردولتی تسریع پیدا کند. وزیر راه گفت: یعنی اینکه جوانان بعد از اینکه حقوق‌بگیر می‌شوند با عضویت در صندوق پس‌انداز مسکن در آینده، می‌توانند مسکن خود را تأمین کنند. اسلامی همچنین درباره اجاره بهای مسکن گفت: متأسفانه افزایش بهای اجاره مسکن از هیچ منطقی تبعیت نمی‌کند و اجحافی در جامعه است. از صاحبخانه‌ها انتظار داریم مستأجران را درک و با آن‌ها مدارا کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار