کد خبر: 964358
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۰
نگاهی به نتایج ضعیف رئال در پیش‌فصل
روز‌های سخت رئال در بازی‌های پیش‌فصل و شکست‌هایی که پشت سر هم بر سر تیم زیدان آوار می‌شود، هواداران را نگران کرده است. پس از شکست سنگین ۷ بر ۳ مقابل اتلتیکو، رئال سه‌شنبه هم به تاتنهام باخت تا همچنان ناکامی‌های این تیم ادامه داشته باشد، عملکردی که سبب شده هواداران رئال ناامیدانه منتظر شروع فصل جدید لالیگا و لیگ قهرمانان باشند.
سعيد احمديان
سرویس ورزشی جوان آنلاین: بازگشت زیدان در رؤیای هواداران رئال پایان ناکامی‌های سفید‌های شهر مادرید بود. کارنامه فوق‌العاده زیزو روی نیمکت رئال سبب شده بود در بازگشت دوباره سرمربی فرانسوی‌شان به نیمکت این تیم، همه در انتظار یک تیم متفاوت نسبت به فصل کابوس‌وار گذشته باشند. عملکرد سانتیاگو سولاری آنقدر در رئال پرنوسان بود که باعث شد در هفته‌های پایانی فصل پیش، مسئولان مادرید در خانه زیدان را از پاشنه در بیاورند تا او تعطیلات و استراحتش را نیمه‌کاره رها کند و دوباره به مادرید بازگردد.
چند هفته بیشتر، اما به آغاز فصل جدید لالیگا باقی نمانده که عملکرد رئال در بازی‌های تدارکاتی پیش از فصل، نتوانسته رضایت هواداران این تیم را به همراه داشته باشد و آن‌ها نگران هستند که مبادا فصل جدید ادامه کابوس‌های فصل گذشته باشد. روزنامه مارکای اسپانیا در این باره نوشت که روند رئال‌مادرید در بازی‌های پیش‌فصل به بدترین شکل ممکن بوده و این تیم حتی نتوانسته در یک بازی (در جریان ۹۰ دقیقه) هم به پیروزی برسد. بدتر اینکه در هیچ‌کدام از چهار دیداری که برگزار کرده، حتی یک دقیقه هم از حریفان خود پیش نیفتاده است. رئال ابتدا ۳ بر یک به بایرن باخت. سپس با آرسنال ۲-۲ مساوی کرد و در ضربات پنالتی پیروز شد. در بازی سوم به شکلی باور نکردنی ۷ بر ۳ مغلوب اتلتیکومادرید شد تا یک نتیجه تحقیرآمیز را کسب کرده باشد و سه‌شنبه شب نیز در آئودی کاپ مونیخ با یک گل به تاتنهام باخت.

ناامیدی ۵۰ درصدی مادریدی‌ها
نتایج رئال در بازی‌های تدارکاتی، هواداران مادریدی را نگران کرده است، طوری که نتایج تیم زیدان نشان می‌دهد که رویکرد رئال‌مادرید در بازی‌های دوستانه هیچ تفاوتی با شکست‌های این تیم در برابر رایو‌وایه‌کانو، رئال‌سوسیداد و رئال‌بتیس در مقطع پایانی فصل قبل نداشته است و به نظر می‌رسد زیدان هنوز نتوانسته تیمی را که با سولاری از روز‌های اوجش فاصله گرفت دوباره بسازد.
این در شرایطی است که با ورود خرید‌های تابستانی از جمله ادن هازارد، لوکا یوویچ و ادر میلیتائو هواداران رئال‌مادرید به تغییر شرایط امیدوار بودند، اما دریافت ۱۳ گل در چهار بازی دوستانه و تحقیرآمیزترین شکست ۵۰ سال اخیر (۷ بر ۳ برابر اتلتیکومادرید) باعث شده کسی به ادامه کار زیدان امیدوار نباشد. در نظرسنجی آ. اس، ۵۳ درصد هواداران مدعی شده‌اند زیدان قبل از کریسمس اخراج خواهد شد و این‌بار نمی‌تواند منجی تیمش باشد. اتفاقی که در سال‌های اخیر کم رخ نداده و تجربه نشان داده هم فلورنتینو پرز و هم حاضران در برنابئو خیلی تحمل شکست‌های متوالی را ندارند.

وعده زیدان برای بازگشت
زیدان، اما نگاه امیدوارکننده‌ای به فصل جدید دارد و نسبت به اتفاقاتی که انتظارشان را می‌کشد، خوش‌بین است و با وجود شکست مقابل تاتنهام از شاگردانش رضایت دارد: «مقابل تاتنهام بهتر بودیم. باید هر روز بهتر شویم. نمی‌توانم از شکست خوشحال باشم، اما در همه زمینه‌ها بهتر بودیم. باید مثبت نگاه کرد.» او که دیشب تیمش را در بازی رده‌بندی آئودی کاپ برابر فنرباغچه به میدان فرستاده بود، تأکید می‌کند به بازیکنانش اعتماد دارد و آن‌ها دوباره برمی‌گردند: «من در اینجا با بازیکنانم هستم. تا سی‌و‌یکم آگوست می‌تواند هر اتفاقی رخ دهد. با این تیم در حال تمرین هستیم و به بازیکنانم اعتماد دارم. درست است بازی‌ها بد پیش می‌روند و در لحظات خوبی بسر نمی‌بریم، اما اعتماد به نفس‌مان را از دست نداده‌ایم. می‌دانیم فصل پیش‌رو طولانی است، هیچ‌کس نمی‌تواند سال جدیدی را که پیش‌رویمان است از ما بگیرد، هیچ‌کس. می‌دانم سخت خواهد بود، چون فصل را سخت شروع کردیم. می‌دانم که یک تیم فوق‌العاده دارم. هنوز به آمادگی کامل نرسیده‌ایم، اما بهتر خواهیم شد و تنها به یک برد نیاز داریم.»
البته زیدان این روز‌ها را پیش‌بینی کرده بود، به همین خاطر از بازگشت به مادرید پشیمان نیست. او در پایان فصل گذشته پس از باخت عجیب به رایو وایه‌کانو گفته بود: «از اینکه دوباره سرمربی رئال‌مادرید شده‌ام، متأسف نیستم. من می‌دانم که ما باید با لحظات دشواری مثل امروز برخورد کنیم.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار