کد خبر: 964301
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۵
با کمک و حمایت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)
در جریان سفر رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) به خراسان جنوبی، تفاهم‌نامه‌ی همکاری میان این ستاد و استانداری استان با محوریت اشتغال‌زایی به امضا رسید.

به گزارش روابط عمومی بنیاد برکتِ ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، این تفاهم‌نامه در راستای تحقق تدابیر ارزشمند مقام معظم رهبری و اهداف بیانیه‌ی گام دوم انقلاب، سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و پی‌گیری اهداف ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در حوزه‌ی محرومیت‌زدایی و توانمندسازی اقتصادی و توسعه‌ی عدالت اجتماعی و در زمینه‌ی ایجاد، سامان‌دهی و تکمیل زنجیره‌ی ارزش پرورش شتر و دام سبک و تبدیل استان خراسان جنوبی به قطب تأمین و ترانزیت شتر و محصولات آن در کشور تا پایان سال ۱۴۰۰ میان دکتر محمد مخبر، رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و دکتر محمدصادق معتمدیان استاندار خراسان جنوبی، به امضا رسید.
براساس این تفاهم‌نامه که مدت آن تا پایان سال ۱۴۰۰ تعیین شده است، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در چهار بخش شامل اجرای طرح‌های توانمندسازی اقتصادی و اشتغال‌زایی با اعتباری معادل ۲۵۰۰ میلیارد ریال با هدف تأمین ۸ هزار شتر و ۲۵۰۰۰ راس بز و میش جهت راه‌اندازی به ترتیب ۳ هزار و ۲ هزار واحد اشتغال‌زایی خرد، کمک به راه‌اندازی کارخانه‌ی پاستوریزاسیون و شیرخشک‌کن، کارگاه‌های بسته‌بندی گوشت شتر، روغن کوهان و فرآورده‌های شتر، کارگاه ریسندگی و پارچه‌بافی پشم شتر؛ اجرای طرح‌های زیرساختی اقتصادی با مجموع اعتبار ۳۴۰ میلیارد ریال، اجرای طرح‌های حمایتی اجتماعی با مجموعه اعتباری معادل ۱۱۰ میلیارد ریال از جمله اعطای یک‌هزار فقره وام قرض‌الحسنه، اهدای جهیزیه به ۲۶۰ زوج جوان در مناطق کم‌برخوردار استان، تجهیز یک‌صد خانه‌ی ورزشی احسان،اعطای یک‌صد کمک هزینه به زوج‌های نابارور و کم‌برخوردار جهت اقدامات درمانی؛ و اجرای طرح تولید مسکن ارزان‌قیمت در استان خراسان جنوبی به فعالیت خواهد پرداخت.
مجموع سرمایه‌گذاری این تفاهم‌نامه بالغ بر 3 هزار میلیارد ریال است که به اشتغال مستقیم ۵۳۰۰ نفر در استان خراسان جنوبی منجر خواهد شد.
رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در این مراسم اظهار امیدواری کرد که این تفاهم‌نامه علاوه بر تأثیرگذاری در کاهش نرخ بیکاری در خراسان جنوبی و ارتقای سطح معیشت زندگی در این استان در تأمین پروتیین کشور هم نقش داشته باشد.
دکتر مخبر بیان کرد: با توجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر فعالیت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در مناطق محروم، در ۳۱ استان و شش هزار روستای کشور فعال هستیم که محور فعالیت‌ها نیز اشتغال‌زایی است.
وی با اشاره به فعالیت‌های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)در استان خراسان جنوبی تصریح کرد: امروز بخش عمده‌ای از طرح‌های اشتغال‌زایی در استان به بهره‌برداری خواهد رسید.
به گفته‌ی رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با امضای این تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری این ستاد در استان خراسان جنوبی به ۸ هزار میلیارد ریال خواهد رسید.
دکتر مخبر افزود: امروز مقرر شد که ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) علاوه بر مفاد تفاهم‌نامه، در ساخت ۳۲ مدرسه‌ی جدید، ساخت، تکمیل و تجهیز ۱۴ مرکز بهداشت و آب‌رسانی به ۲۳ روستا با یک‌هزار و ۴۰۰ خانوار، احیا و مرمت قنوات و کمک به ساخت زیرساخت‌های پوشش‌دهی صدا و سیما در مناطق مرزی مشارکت نماید. هم‌چنین ۷۰۰ واحد مسکن نیز برای محرومان استان ساخته می‌شود.
وی ادامه داد: با این تصمیمات جدید به نظر می‌رسد نزدیک به ۳۵ هزار شغل طی دو سال آینده در ۲ سال در استان ایجاد شود.
به گفته‌ی رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، هدف اصلی از امضای این تفاهم‌نامه با استانداری خراسان جنوبی تبدیل این استان به قطب پرورش شتر، و مرکز تولید و شبکه‌ی توزیع گوشت و محصولات مرتبط با شتر در منطقه است.
استاندار خراسان جنوبی نیز در این مراسم گفت: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در حوزه‌های مختلف از جمله اشتغال‌زایی، عمرانی و زیربنایی اقدامات باارزشی را در استان انجام داده است.
دکتر محمدصادق معتمدیان با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در سطح استان خراسان جنوبی افزود: ۴۱ درصد جمعیت استان را روستاییان تشکیل می‌دهند و به همین دلیل توجه ویژه به مناطق روستایی در دستور کار ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) بوده است.
وی اظهار امیدواری کرد که طی دو سال آینده استان خراسان جنوبی به قطب پرورش شتر و تولید و توزیع گوشت شتر در منطقه تبدیل شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار