کد خبر: 964241
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۹
تصاویر به اهتزاز درآمدن پرچم ایران بر عرشه کشتی انگلیسی در کنار اخبار و تصاویر انهدام پهپاد امریکایی، نه فقط احساس عزت و غرور را در مردم کشورمان برانگیخت، بلکه جهان اسلام را دلشاد کرد و به تحسین قدرت و اقتدار سپاه ایران واداشت و به برخی کشور‌های منطقه فهماند که نباید با دم شیر بازی کنند!
زهرا چيذری
سرویس جامعه جوان آنلاین: بازتاب این اقتدار غرورآفرین را می‌توان هم در برخورد محترمانه مأموران سعودی و هم برخورد مسلمانان سایر کشور‌ها با حجاج کشورمان متوجه شد. تصاویر و اخبار رسیده از حجاج ایرانی که تاکنون راهی سرزمین وحی شده‌اند، نشان می‌دهد امسال رفتار مسئولان و مأموران عربستان با حجاج ایرانی بسیار محترمانه است و نسبت به گذشته خیلی فرق کرده است. مسلمانان کشور‌های دیگر هم وقتی با حجاج ایرانی مواجه می‌شوند با احترام و محبت ویژه‌ای با آن‌ها برخورد می‌کنند.
این نخستین بار نیست که ایران خود را به‌عنوان یکی از قدرت‌های تأثیرگذار جهانی در منطقه خاورمیانه معرفی می‌کند. درست است که سیاست جمهوری اسلامی در راستای عدالت و صلح جهانی است، اما در عین حال اقتدار ایران اسلامی اجازه نمی‌دهد هیچ کشوری فکر تجاوز به حریم کشورمان از ذهنش هم خطور کند. چه پهپاد امریکایی باشد و چه نفتکش انگلیسی، وقتی بنا باشد پایشان را از گلیمشان درازتر کنند سرنگون یا توقیف می‌شوند تا اهتزاز پرچم ایران همیشه سرافراز بر لاشه پهپاد امریکایی و عرشه نفتکش انگلیسی تلنگری شود به نوکرانشان در منطقه خاورمیانه. نوکرانی همچون عربستان سعودی که با این تلنگر حالا به دنبال برقراری رابطه و مذاکره با ایران است و با تغییر رفتار جدی نسبت به زوار ایرانی در حج امسال، پرچم سفید را بالا آورده و در برابر اقتدار کشورمان سر تعظیم را فرود آورده است.

سپاه عزت را به ایران بازگرداند
پس از حادثه تعرض دو تن از مأموران فرودگاه عربستان به نوجوانان ایرانی در عمره سال ۹۴ که منجر به قطع سفر‌های عمره به این کشور شد، فاجعه منا در حج تمتع همان سال رخ داد و به شهادت ۴۵۰ تن از زوار ایرانی منجر شد. نقض حریم امن الهی و کشتار حجاج، اما در کارنامه سعودی‌ها سابقه‌ای دیرینه دارد و سال ۶۶ نیز در مراسم برائت از مشرکان مأموران سعودی جمع زیادی از حجاج کشورمان را به خاک و خون کشیدند، اما گویا اقتدار غرورآفرین پاسداران کشورمان در شکار پهپاد امریکایی و توقیف نفتکش انگلیسی حساب کار را دست سعودی‌ها داده تا از یک‌سو برای برقراری روابط با ایران اقدام کنند و از سوی دیگر برای نشان دادن حسن‌نیت خود تغییری محسوس در برخورد با حجاج ایرانی داشته باشند. برخی حاجیانی که امسال به حج مشرف شده‌اند فضای مدینه را اینگونه توصیف کرده‌اند: «حدود ۲۰ روز است که در عربستان هستم. چه در مدینه و چه در مکه برخورد‌های عجیبی با ما ایرانی‌ها می‌شود، این مطلبی که عرض می‌کنم خارج از تعصب و جانبداری است. بعد از شکار پهپاد امریکا و ایستادگی در مقابل تهدید‌های امریکا و در ادامه ضبط کشتی انگلیسی عجیب حرمت و عزت ایرانی‌ها بالا رفته است، به‌طوری که یمنی‌های شاغل در عربستان چه زیدی، چه سنی و به ما که می‌رسند از لفظ برادر و همشهری استفاده می‌کنند. دیروز در نماز ظهر بیت‌الله الحرام دو اندونزیایی در کنارمان بودند، وقتی ملیت‌شان را سؤال کردیم و ملیت خود را گفتیم، خم شدند که دستمان را ببوسند. یک مرد فلسطینی سنی در نماز مغرب کنارمان بود. وقتی گفتم ایرانی هستم دستش را روی قلبش قرار داد و به عربی گفت در قلب ما جا دارید. از پاکستانی‌ها و بنگلادشی که نگو، چقدر بامحبت به ایرانی‌ها عشق می‌ورزند. روزانه با هر کس برخورد می‌کنیم، همه‌اش محبت و احترام است. از ایرانی بودنم احساس غرور می‌کنم.»
این هم توصیف یک حاجی دیگر از برخورد سعودی‌ها با حجاج ایرانی: «عربستان هم که کشتی ایران را آزاد کرد. نماینده عربستان تا الان دو بار است که اعلام کرده خواهان روابط دیپلماتیک و حسن همجواری است که بعد از تصرف کشتی انگلیسی اتفاق افتاد. مثل اینکه قدرت داشتن و زبان زور بهتر جواب می‌دهد و وسیله خوبی برای رسیدن به حقوق ضایع شده ماست! اینجاست که بیشتر به عظمت این آیه قرآنی واعدوالهم مااستطعتم من قوه... (آیه۶۰ سوره انفال) که آرم روی سینه نیرو‌های سپاه پاسداران است، پی می‌بریم. دم بچه‌های سپاه گرم که همیشه اسم‌شان توی کار‌های خیر و مثبت میاد و هر جا هستن منشأ خیر و برکتند و فقط به سربلندی کشور و میهن‌شون فکر میکنن.»
این پیام‌ها در بین کاربران شبکه‌های اجتماعی هم دست به دست می‌شود. در توئیتر تصاویری از برخورد محترمانه مسئولان فرودگاه سعودی با زوار ایرانی منتشر شده و یکی از کاربران عکس‌هایی از خوشامدگویی و پذیرایی سعودی‌ها از حجاج ایرانی را به اشتراک گذاشته است. این تصاویر و این روایت‌ها نشان می‌دهد که سپاه مقتدر ایران همچون همیشه عزت را به ایران و ایرانی بازگردانده است.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
هادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
0
1
درود وسلام بر برادران عزیزم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
که عصای دست موسای زمان درعصر حاضر شده اند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
0
1
رونوشت به امیر کبیر دوران
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
0
1
خدارا شاکریم از اینهمه عزت واقتدار و خدارا شاکریم که بچه های سپاه سلیم و نفس وپاکدست هستند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار