کد خبر: 963819
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۳
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان:
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان گفت: ورود فاضلاب ۵۰ روستا به سد قشلاق سنندج با توجه به بعد مسافت این روستا‌ها مشکلی برای این منبع آبی ایجاد نمی‌کند.

به گزارش خبرنگار جوان از سنندج، کامران‌ خرم  در جلسه شورای حفاظت منابع آب کردستان که در دفتر استاندار کردستان برگزار شد، اظهار کرد: در فصول گرم سال فاضلابی وارد سد قشلاق نمی‌شود.

وی با بیان اینکه واحد حفاظت کیفی شرکت آب منطقه‌ای کیفیت آب خام را به صورت کامل پایش می‌کند، عنوان کرد: آب شرب سنندج به صورت ۱۰۰ درصد بهداشتی و با کیفیت مناسب در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.
به گفته مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان، برنامه‌ریزی‌های لازم در راستای تامین آب شرب شهر سنندج از سد آزاد انجام شده است.

خرم به هزینه‌بر بودن اجرای این طرح به دلیل بعد مسافت آن گریزی زد و گفت: تحقق این مهم بسیاری از مشکلات و نگرانی‌های موجود به لحاظ کیفی و پدافندی را رفع خواهد کرد.

 وی به برخی نگرانی‌ها در زمینه ورود فاضلاب ۵۰ روستا به سد قشلاق سنندج افزود: این روستاها با جمعیت ۱۱ هزار خانواری در شعاع ۴۰ کیلومتری سد قرار دارند و با توجه به بعد مسافت میزان آلودگی کمی دارند و مشکلی برای این منبع آبی ایجاد نمی‌کنند.

وی گفت: طبیعتاً همه سدهای کشور در معرض آلاینده هستند، بنابراین نباید نگرانی در خصوص کیفیت آب وجود داشته باشد.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای کردستان هم در این جلسه اظهار کرد: ۵۰ میلیارد ریال برای ساماندهی تاسیسات آبی خسارت دیده در سیل فروردین امسال به استان اختصاص داده شده است.

اختصاص 40 میلیارد ریال برای ساماندهی حریم رودخانه قشلاق

عرفان مومن‌پور گفت: ۴۰ میلیارد ریال از این اعتبار به بحث ساماندهی حریم و بستر رودخانه قشلاق سنندج اختصاص داده شده است.

وی در ادامه به ارائه گزارشی از میزان بارندگی‌ها در سال‌جاری پرداخت و گفت: ۶۳۳ میلی‌متر بارش در سال زراعی جاری در استان ثبت شده است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای کردستان از رشد 33 درصدی در بارش‌ها نسبت به سال قبل خبر داد و گفت: میزان بارش‌ها در سال زراعی گذشته ۴۵۷ میلی متر بوده است.

به گفته مومن‌پور، مریوان با  یک‌هزار و۳۵۷ میلی متر و بیجار با ۳۴۹ میلی‌متر بارش بیشترین و کمترین بارندگی‌ها را در بین شهرهای استان در سال زراعی امسال به خود اختصاص داده‌اند.

وی با بیان اینکه ۵۶۲ میلی‌متر بارش در سنندج به ثبت رسیده است، عنوان کرد: مخازن آبخوان‌های قروه و دهگلان نیز در سال زراعی جاری از شیب ملایم برخوردار هستند.

به گفته معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای کردستان، بارش‌های خوب در کنار مجموعه اقدامات تعادل بخشی و کنترلی در این مناطق جریان شیب آبخوان‌ها را مثبت کرده و در حال حاضر از روند رو به کاهش این مخازن کم شده است.

مومن‌پور همچنین از رفع تصرف ۳۴ هکتار از اراضی تصرفی بستر رودخانه قشلاق خبر داد و گفت: ۶۴۵ کیلومتر مطالعات رودخانه‌ای در استان انجام شده و این مهم تا ثبت کامل اطلاعات ادامه خواهد داشت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر