کد خبر: 963656
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۱
رئیس کل بانک مرکزی، ثبات نسبی حاکم بر بازار‌ها را نشانه آغاز شکست تلاش دشمنان ایران در جنگ اقتصادی معرفی کرد و در همین راستا صندوق بین‌المللی پول نیز پیش‌بینی کرده است که پس از پشت سر گذاشتن دو سال سخت، نرخ رشد اقتصادی ایران از سال آینده میلادی مثبت خواهد شد و تخلیه شدن اثر تحریم‌ها نقش مهمی در مثبت شدن نرخ رشد اقتصادی ایران ایفا خواهد کرد.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: به گزارش جوان، ماه‌ها از آغاز جنگ اقتصادی که امریکا برعلیه ایران ترتیب داده است می‌گذرد، ولی برخلاف تصور و تحلیل امریکایی‌ها اقتصاد ایران همچنان به مسیر خود ادامه می‌دهد و اتفاقاً نشانه‌هایی از مقاومت اقتصادی و فائق امدن به سختی‌ها در اقتصاد در حال ظهور است که ثبات نسبی بازار‌ها همراه با تخلیه حباب قیمتی و کاهش فشار روانی و سازگار‌سازی بازیگران اقتصادی با شرایط سخت بخشی از این علائم مثبت است.
درهمین خصوص، عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی در یادداشتی در اینستاگرام خود نوشت: یک‌سال از زمانی که فعالیت خود را در بانک مرکزی شروع کردم گذشت. آن ایام تلخ، روز‌های سختی برای تمام آحاد اقتصادی بود. همزمان با تنگ‌تر شدن حلقه فشار اقتصادی و رشد شتابان نرخ ارز با درک شرایط بسیار خطیر کشور، این مسئولیت سنگین را پذیرفته و با خدای خود عهد بستم که تمام توانم را برای خنثی‌سازی فشار‌ها و بهبود شرایط اقتصادی مردم بکار گیرم. رئیس کل بانک مرکزی ادامه داد: لطف خدا، دعای مردم، حمایت قاطع مقام معظم رهبری و پشتیبانی ریاست محترم جمهوری، به همراه تکیه بر آموزه‌های اقتصادی موجب شد مهم‌ترین هدف دشمنان که به اعتراف خودشان، نابودی پول ملی به عنوان مقدمه فروپاشی کشور بود، محقق نشود.
همتی افزود: امروز بنده و همکارانم در بانک مرکزی از اینکه در یکی از حساس‌ترین مقطع تاریخ کشور، توانستیم سهم کوچکی در مقاومت همه‌جانبه و پیروزی مردم ایران در این توطئه بزرگ داشته باشیم، بر خود می‌بالیم.
وی تصریح کرد: ثبات نسبی حاکم بر بازار‌ها از آشکار شدن آغاز شکست تلاش دشمنان ایران حکایت می‌کند، اما با تمام وجود می‌پذیرم که به خاطر شوک ایجاد شده در بازار‌ها و تورم ناشی از آن زندگی اقتصادی بخش وسیعی از هموطنان در تنگنا قرار گرفته است.
او ادامه داد: طبیعی بود که تمام تلاش حقیر و همکارانم در این مدت صرف جلوگیری از انتشار بیشتر شوک‌ها در اقتصاد و کنترل شاخص‌ها کلان باشد. در ادامه مسیر، حفظ و تقویت ارزش پول ملی، مهار تورم، کمک به رونق تولید و رشد اقتصادی و اصلاح نظام بانکی برنامه‌های بعدی خدمتگزاران شما مردم عزیز در بانک مرکزی است.

رشد اقتصادی ایران در ۲۰۲۰ مثبت می‌شود
از سوی دیگر، صندوق بین‌المللی پول در گزارش جدید خود نیز مانند گزارش قبلی پیش‌بینی کرده است که پس از پشت سر گذاشتن دو سال سخت، نرخ رشد اقتصادی ایران از سال آینده میلادی مثبت خواهد شد.
صندوق بین‌المللی پول در جدید‌ترین گزارش «چشم‌انداز اقتصادی جهان» نرخ رشد تولید ناخالص داخلی ایران در سال ۲۰۱۹ را بدون تغییر نسبت به گزارش قبلی که در ماه آوریل (اواسط فروردین) منتشر شد، منفی ۶ درصد پیش‌بینی کرد. در صورت تحقق این پیش‌بینی صندوق بین‌المللی پول، اقتصاد ایران در سال جاری میلادی بد‌ترین سال خود پس از سال ۲۰۱۲ را سپری خواهد کرد. در سال ۲۰۱۲ ایران که نخستین سال تحریم نفتی خود را پشت سر می‌گذاشت، رشد اقتصادی منفی ۷/۷ درصدی را تجربه کرد. با این حال، صندوق بین‌المللی پول در گزارش اخیر خود نیز مانند گزارش قبلی پیش‌بینی کرده است که اقتصاد ایران در سال ۲۰۲۰ رشد اقتصادی ۲/ ۰ درصدی را تجربه کند. تخلیه شدن اثر تحریم‌ها نقش مهمی در مثبت شدن نرخ رشد اقتصادی ایران در سال آینده میلادی ایفا خواهد کرد و بر اساس پیش‌بینی صندوق بین‌المللی پول، این روند مثبت دست‌کم تا سال ۲۰۲۴ ادامه خواهد یافت.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار