کد خبر: 963587
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۹
مقامات آمریکا اعلام کرده‌اند که تنها در یک صورت ترکیه را تحریم نخواهند کرد و برای این کشور شرط عجیبی گذاشته‌اند.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: به نقل از شبکه تی‌آرتی، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا می‌گوید تنها در صورتی ترکیه تحریم نمی‌شود که سامانه دفاع موشکی اس-۴۰۰ روسی را عملیاتی نکند.

پمپئو در گفتگو با وب‌سایت «بلومبرگ» تصریح کرد: تحریم‌های زیادی علیه آنکارا در راه هست، اما صادقانه بگویم ما دوست داریم ترکیه از این سامانه روسی استفاده نکند.

لیندسی گراهام، سناتور جمهوری‌خواه نیز روز پنج‌شنبه اعلام کرد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا از او خواسته با مقامات ترکیه تماس بگیرد و به آن‌ها بگوید «تن‌ها در صورتی تحریم نخواهید شد که سامانه ضد موشکی روسی را در کشور خود عملیاتی نکنید».

با این حال روز چهارشنبه برخی از رسانه‌های ترکیه گزارش دادند دونالد ترامپ در نشستی خصوصی با برخی از نمایندگان کنگره این کشور گفته قصد ندارد ترکیه را به خاطر خرید سامانه دفاع موشکی اس-۴۰۰ روسیه تحریم کند.

مقامات آمریکا در حالی از ترکیه می‌خواهند از این سامانه روسی استفاده نکند که بنابر اعلام وزارت دفاع ترکیه اولین محموله از سامانه‌های پدافند موشکی اس۴۰۰ جمعه گذشته وارد خاک ترکیه شد و طی روز‌های گذشته نیز ارسال تجهیزات آن ادامه داشته است.

ماه دسامبر سال ۲۰۱۷ ترکیه اعلام کرد قرارداد خرید دو فروند سامانه اس۴۰۰ از روسیه را به ارزش دو میلیارد دلار نهایی کرده است. بر اساس مفاد قرارداد، ۴۵ درصد هزینه را ترکیه به صورت نقد می‌پردازد (که بخشی از آن را پیش پرداخت کرده است) و ۵۵ درصد آن را روسیه به صورت وام به ترکیه تقبل می‌کند.
 
منبع: برنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار