کد خبر: 963437
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۲:۰۰
امریکا هفته گذشته در امان پایتخت اردن میزبان نشستی با حضور مسئولان این کشور، انگلیس و فرانسه و نیز مسئولانی از مخالفان سوری با هدف بررسی حضور حزب‌الله لبنان و ایران در سوریه و انتخاب راهکار‌های بهتری برای مقابل با آن‌ها بود.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: به گزارش ایسنا، منابعی نزدیک به چهره‌های حاضر در این نشست که در یکی از هتل‌های پایتخت اردن برگزار شد، در گفتگو با روزنامه الاخبار چاپ لبنان اظهار کردند: در این نشست چهره‌هایی از مخالفان سوری اکثراً از دو استان دیرالزور و حلب حضور داشتند.
این منابع گفتند، طرف امریکایی در این نشست بر لزوم دستیابی به اطلاعات نظامی و امنیتی از میزان حضور ایران و حزب‌الله در سوریه و تلاش برای دستیابی به راهکاری مناسب برای مقابله با آن به شکلی که ایران را به عقب‌نشینی مجبور کند، تمرکز کرد.
این منابع افزودند: بر اساس اطلاعاتی که گروه‌هایی از شرکت‌کنندگان این نشست ارائه کردند، واشنگتن می‌خواهد مشخص کند آیا نیازی به اقدام نظامی وجود دارد یا نه و اینکه آیا این تلاش‌ها کافی و مناسب هستند یا نه. همچنین این منابع تأکید کردند: طرف‌ها درباره برگزاری نشست دیگری جهت تعیین اولویت‌ها توافق کردند.
همزمان با این تحولات، عربستان پس از سفر ثامر السبهان، وزیر مشاور این کشور به دیرالزور و دیدار با چهره‌های سیاسی، نظامی و قبایل سوریه، به دنبال در پیش گرفتن اقداماتی در سوریه است، به نظر می‌رسد احیای نیرو‌های ویژه وابسته به جریان الغد به رهبری احمد الجربا و ادغام آن‌ها با شورای نظامی دیرالزور یکی از مهم‌ترین این اقدامات است. در واقع ریاض می‌خواهد قدرتی عربی را ایجاد کند که در صورت مخالفت نیرو‌های سوریه دموکراتیک، قادر به اجرای عملیات نظامی علیه ایران در سوریه باشد.
همچنین اطلاعاتی از حضور برخی فرماندهان سابق نیرو‌های ویژه در حومه شرقی دیرالزور و آغاز هماهنگی‌های آن‌ها با برخی از شبه‌نظامیان برای ساماندهی به صفوف‌شان و آمادگی برای ادغام با شورای نظامی دیرالزور منتشر شدند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار