کد خبر: 963423
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۷
مبارزه با فساد به حدی بی‌صاحب شده است که رهبر انقلاب شخصاً به آن ورود پیدا کرده‌اند.
نيره ساری
سرویس جامعه جوان آنلاین: مضمون دو دستور صریح ایشان در دو روز گذشته خطاب به دولت این گونه بوده است: «با زمین‌خواری در گلستان برخورد جدی کنید و گزارشش را ارسال کنید؛ برای تنظیم بازار و رفاه مردم اقدام عاجل کنید». قیمت مسکن و اجاره بها روزافزون و بیش از پیش است، اما در عین حال هکتار هکتار زمین‌خواری برخی مسئولان یا برخی از منتسبین به مسئولان در نقاط بکر نشانی از قیمت‌های نجومی زمین و مسکن ندارد. انگار زمین و مسکن فقط برای دیگران یک کالای دست نیافتنی است و برای برخی علف خرس است. از طرف دیگر قیمت دلار که بالا می‌رفت، قیمت کالا‌ها هم ثانیه می‌زد، اما حالا که روند دلار اصطلاحاً «رو به پایین» است، خبری از کاهش قیمت‌ها نیست. معلوم است یک جای کار تنظیم بازار می‌لنگد. همه این‌ها باعث شده که رهبر انقلاب شخصاً به این دو موضوع ورود کنند.
رئیس‌جمهور در جلسه روز گذشته هیئت دولت از دستور رهبر معظم انقلاب برای تنظیم بازار و رفاه بیشتر مردم خبر داد. حسن روحانی با اشاره به اقدامات دولت برای ساماندهی اوضاع اقتصادی و بازار، گفت: در این زمینه به این نتیجه رسیده‌ایم که برخی از اختیاراتی که در زمینه بازرگانی بر عهده وزارت جهاد کشاورزی بود، به وزارت صنعت، معدن و تجارت، برگردد. در این زمینه در شورای عالی اقتصادی به جمع‌بندی رسیده و مصوبه آن را خدمت مقام معظم رهبری ارسال کردیم و موافقت گردید که تمام فعالیت‌های بازرگانی در یک جا متمرکز شود و قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی همه اختیارات را در این زمینه برعهده دارد. به دنبال این اظهارات رئیس‌جمهور بیان داشت: رهبر معظم انقلاب دستور دادند که در خصوص تنظیم بازار تلاش مجدانه‌ای صورت بگیرد که قطعاً این کار نیز انجام خواهد شد تا شاهد رفاه بیشتر مردم باشیم.

دستور رهبر انقلاب برای رسیدگی به زمین‌خواری در استان گلستان
دستور رهبر معظم انقلاب به روحانی برای تنظیم بازار و رفاه مردم در حالی است که طی روز‌های اخیر دبیر ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی نیز از دستور رهبر انقلاب برای رسیدگی به زمین‌خواری گسترده در استان گلستان به‌ویژه منطقه روستای «زیارت» خبر داده است. کاظم پالیزدار در تشریح این مهم به دستور دفتر مقام معظم رهبری برای رسیدگی به فساد در این منطقه از کشورمان که اوایل سال صادر کرده‌اند، اشاره داشته و توضیح داده است: گزارش دقیقی از سوی دفتر مقام معظم رهبری به آقای جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور داده شده بود و ایشان هم به ما مأموریت دادند برای بررسی موضوع به منطقه برویم.
دبیر ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی‌گفت: ما به اتفاق دو نفر از معاونین وزارت جهاد کشاورزی، رئیس سازمان امور اراضی، رئیس سازمان جنگل‌ها و مراتع، دبیر شورای عالی معماری و شهرسازی، معاون بنیاد مسکن، معاون قضایی دادستان کل کشور و هیئتی از تهران به اینجا آمدیم.
وی تأکید کرد: در بازدید‌هایی که داشتیم مصادیقی که دفتر حضرت آقا به آن اشاره کردند تماماً مورد تأیید بود. جلسه‌ای با استاندار داشتیم که قرار شد گزارش آن نیز به دفتر مقام معظم رهبری ارسال شود.
این در حالی است که به تازگی محمد جواد حشمتی، معاون دادستان کل کشور نیز بر کوتاهی محرز مدیران در برخورد با ساخت و ساز‌های غیرمجاز گلستان تاکید کرده و گفته است: حتی در مناطق حفاظت شده هم ساخت و ساز‌ها صورت گرفته و این قابل توجیه و بخشش نیست. وی با اشاره بر اینکه تمامی مقامات درخصوص با ساخت و ساز‌های غیرمجاز کوتاهی کرده و باید با مدیرانی هم که در گذشته کوتاهی کردند برخورد شود، تصریح کرد: باید تمام بنا‌های غیرمجاز در کنار پیشگیری از گسترش ساخت و ساز‌های غیرمجاز تعیین تکلیف و تخریب شود.
به‌رغم آنکه رهبر انقلاب، همواره بر فرصت‌های فراوان پیش رو نسبت به بهبود شرایط به خصوص اقتصادی تأکید داشتند، اما موضوع برخورد با فساد تا حدی قابل اهمیت است که ضرورت رفع نواقص در قالب دستور برای رفع کاستی‌ها به مسئولان ذی ربط ارجاع شده و حالت مطالبه‌گری آن هم با قید فوریت و ارائه گزارش اقدامات صورت پذیرفته داشته است؛ موضوعی که روی آن خطاب به دولت بوده است و انتظار می‌رود با تذکرات و دستورات رهبری و به دنبال آن اقدامات مجدانه مسئولان، مفاسد موجود برچیده شود و گزارش آن علاوه بر رهبر انقلاب، به عموم مردم ارائه شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار