کد خبر: 963408
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۵
رئیس فدراسیون جهانی شرکت‌ها در نشست مطبوعاتی از تلاش برای شناخت ورزش کارگری ایران سخن گفت و اشاره داشت که در مهرماه این دوره از مسابقات به میزبانی موناکو برگزار خواهد شد در تلاش هستم تا کشورهای زیادی را عضو کنیم.
سرویس ورزشی جوان آنلاین- وحید صابری: امروز نشست خبری آلبرت زبیلی رئیس فدراسیون جهانی شرکت‌ها با حضور رئیس فدراسیون ورزش‌های کارگری و همچنین مدیرکل ورزش وزارت رفاه در فدراسیون ورزش‌های کارگری برگزار شد.
در ابتدای این نشست رئیس فدراسیون ورزش‌های کارگری ایران گفت: حدود ۴ ماه قبل تماس‌هایی را با فدراسیون جهانی شرکت‌ها داشتیم که جناب دادکان هم که چهره شناخته‌شده‌ای در ورزش فوتبال هستند در این راه به ما کمک کردند ما بلافاصله در این فدراسیون تقاضای عضویت دادیم و عضویت ما مورد پذیرش قرار گرفت.

رمضی در ادامه گفت: آقای زبیلی پس از قبول عضویت ایران علاقه داشتند که در یکی از مسابقات کارگری در ایران حضور داشته باشند و ما برای دیدن مسابقات فوتسال دسته یک کارگردان که برای ما اهمیت زیادی دارد ایشان را به ایران دعوت کردیم.

وی در ادامه گفت: در حال حاضر فوتبال ۵ نفره روی چمن تحت پوشش فدراسیون جهانی شرکت‌هاست، ولی در آینده فوتبال ۷ و ۱۱ نفره به آن اضافه خواهد شد. همچنین تیم آرمان‌گهر سیرجان به عنوان نماینده ایران در مسابقات جهانی شرکت‌ها که مهرماه در موناکو برگزار خواهد شد حضور پیدا می‌کند.

آلبرت زبیلی نیز در ادامه درباره شناخت ورزش کارگری ایران گفت: من هنوز ارزیابی مناسبی از ورزش کارگری در ایران ندارم، چون به تازگی به کشور سفر کرده‌ام، ولی سعی می‌کنم در مورد چگونگی حمایت وزارتخانه‌ها از ورزش کارگری نقش ورزش در زندگی و همچنین فعالیت بدنی کارگران در آینده‌ای نزدیک اطلاعات لازم را به دست آورم. شناخت من در مورد ورزش کارگری در ایران در مراحل بعدی کامل خواهد شد.

وی در مورد دلایل تاسیس فدراسیون ورزشی شرکت‌ها گفت: فدراسیون ما در سال ۲۰۰۹ باحمایت دولت کانادا و به چهار دلیل تاسیس شد. توسعه زندگی فعال و سلامت‌محور؛ توسعه شبکه ورزش، توسعه روحیه کار و ورزش گروهی و همچنین حمایت از ورزش آماتوری از اهداف ما هستند. البته فدراسیون ما هیچگونه ارتباط رسمی با فدراسیون جهانی فوتبال ندارد.

او در مورد مسابقات پیش‌روی فدراسیون جهانی شرکت‌ها اظهار داشت: ما در سال‌های گذشته شرایط بسیار مختلفی را تجربه کردیم و به اردو‌های مناسبی هم رسیدیم در سالجاری قصد داریم مسابقات خود را با حضور ۱۶ کشور در کشور موناکو برگزار کنیم. این مسابقات ۳ روز به طول خواهد انجامید و قهرمانان مدال و جام قهرمانی از آن خود خواهند کرد. در مسابقات ما جایزه نقدی درکار نیست و همه تنها برای کسب افتخار تلاش می‌کنند.

زبیلی در مورد تأمین مالی فدراسیون جهانی شرکت‌ها تصریح کرد: ما از دو طریق درآمد کسب می‌کنیم یکی حق عضویت اعضا و دیگر حامیان مالی این فدراسیون. در فدراسیون ما علاقه‌ای به حضور بازیکنان حرفه‌ای در مسابقات وجود ندارد، چون به نظر من رقابت باید عادلانه باشد و همه در یک سطح به رقابت بپردازند. به همین خاطر هر کسی قصد شرکت در مسابقات کارگری را دارد باید ۶ ماه همکاری مداوم با شرکت مورد نظر خود را داشته باشد.

وی در مورد ساختار فدراسیون جهانی شرکت‌ها توضیح داد: کمیته داوران و کمیته اجرایی از مهمترین ارکان فدراسیون ما هستند در دوره‌های گذشته تقلب‌هایی در مورد حضور ورزشکاران در مسابقات صورت گرفته بود که اگر کشور‌های مربوطه قادر به حل و فصل کردن آن نباشند کمیته‌های فدراسیون جهانی برای برطرف کردن آن اقدام می‌کنند.

وی در مورد دلایل میزبانی موناکو در مسابقات جهانی گفت: موناکو یکی از کشور‌های مرکزی اروپاست که دسترسی مناسبی به سایر کشور‌ها دارد. همچنین به عنوان یک کشور ثروتمند انتخاب استراتژیکی برای فدراسیون جهانی بود. هدف ما این است که در ۲۰ سال آینده تعداد اعضای خود را به ۱۰۰ کشور برسانیم تا خانواده بزرگتری داشته باشیم. ما می‌خواهیم شرکت‌های بزرگ در مسابقات ما شرکت کنند و شاهد حضور برند‌های بزرگ و مهم در تورنمنت‌های خود باشیم. ما به عنوان یک سازمان خودمحور و مستقل در حال حاضر ۱۶ عضو و ۲.۵ میلیون ورزشکار داریم.

رئیس فدراسیون جهانی شرکت‌ها درباره حضور زنان در مسابقات گفت: ما شرکت‌ها را تشویق می‌کنیم تا کارمندان و کارگران مونث خود را در مسابقات شرکت دهند، چون برای ما اهمیت زیادی دارد، البته این مسئله مشکلات زیادی را نیز به دنبال دارد، چون با وجودی ما در کانادا و آمریکا ورزش‌های پرطرفدار داریم، اما زنان کمی به آن علاقه دارند به همین خاطر تشکیل یک تیم از زنان کار ساده‌ای نیست.
وی درباره اینکه چرا ۱۶ کشور در این دوره حضور خواهند داشت افزود: امکانات باعث شده تا فقط ۱۶ کشور دراین دوره حضور داشته باشند البته ما دوست داریم تعداد بیش از این باشد اما فعلا همین تعداد مقدور است .
مدیر کل ورزش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان این نشست گفت: ورزش امری ضروری در جامعه کارگری به حساب می‌آید و ما قصد داریم از ظرفیت فوتبال که طرفداران زیادی در بین مردم دارد نیز استفاده کنیم. رقابت در این بین اهمیت چندانی ندارد و تعامل بین بنگاه‌ها برای ما مهمتر است. به عقیده ما جامعه کارگری سالم تولید بیشتری خواهد داشت.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار