کد خبر: 963125
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۴:۰۴
تلاش هفته گذشته دموکرات‌های مجلس نمایندگان امریکا برای تصویب قطعنامه استیضاح ترامپ با شکست مواجه شد، اما این دموکرات‌ها هنوز کوتاه نیامده‌اند و به تلاش خودشان برای طرح استیضاح ادامه می‌دهند و صحبت‌هایی درباره استیضاح مجدد وی در ماه اوت مطرح است. رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان امریکا تأکید کرد، رابرت مولر با حضور در کمیته‌های این نهاد به بیان «شواهد بسیار مهمی» از خطاکاری دونالد ترامپ خواهد پرداخت و احتمالاً فرایند استیضاح به جریان می‌افتد.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری هیل، رهبران دموکرات مجلس نمایندگان امریکا چهار شنبه گذشته تلاش برای استیضاح دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا را به تعویق انداختند، اما این مسئله موجب نشد قانونگذاران حامی استیضاح دست از تلاش بکشند و تلاش‌های آن‌ها با توقف کامل، هنوز فاصله بسیاری دارد.
تعداد دیگری از دموکرات‌ها نام‌شان را به لیست درخواست‌کنندگان استیضاح اضافه کردند و این تعداد به بیش از یک سوم اعضای این حزب رسیده است. ال گرین، از دموکرات‌های مجلس نمایندگان امریکا که رأی استیضاح هفته گذشته را به جریان انداخت، به بررسی مجدد این مسئله تهدید کرده است.
استیو کوهن، نماینده دموکرات مجلس نمایندگان امریکا هم که مفاد استیضاح را در کنگره پیشین معرفی کرد، می‌گوید قصد تکرار این کار را دارد و احتمالاً این اقدام را بعد از تعطیلات طولانی ماه اوت انجام می‌دهد. کوهن به پایگاه هیل گفت: کل سال روی آن فکر کرده‌ام و موارد پیشینی که داشتیم دربرگیرنده تمامی مسائلی بود که او در نوامبر ۲۰۱۷ و در زمان فایل کردن این موارد مرتکب شده بود و گمان می‌کنم شامل مهم‌ترین اقدامات قابل استیضاح او بوده باشد.
او ادامه داد: احتمالاً دوباره در پاییز این‌ها را فایل کنم، اما این به دیگر رفتار‌های او که قابلیت استیضاح داشته باشد، بستگی دارد؛ البته اگر کار دیگری انجام دهد که انتظار دارم انجام دهد.
رئیس مجلس نمایندگان امریکا ساعاتی پیش از رأی‌گیری روی قطعنامه استیضاح ال گرین گفته بود: ما شش کمیته داریم که روی حقایق مرتبط با سوء استفاده از قدرت، مانع‌تراشی در اجرای عدالت و مابقی مواردی که رئیس‌جمهور امریکا احتمالاً درگیر آن شده بود، کار می‌کنند. مسیری که ما در آن قرار داریم، بسیار جدی است.
هنوز شمار رو به رشدی از دموکرات‌های امریکایی از یک اقدام جسورانه‌تر برای اجرای تحقیقات استیضاح حمایت می‌کنند و دست‌کم چهار قانونگذار به جمع کسانی پیوستند که از استیضاح رهبر جمهوریخواه کاخ سفید حمایت می‌کنند. بدین صورت، تعداد دموکرات‌های حامی استیضاح به ۸۷ تن رسیده است. تعداد اعضای این لیست احتمالاً پس از شهادت رابرت مولر در کمیته‌های قضایی و اطلاعاتی مجلس نمایندگان امریکا در روز چهار شنبه (۲۴ ژوئیه) افزایش می‌یابد. نانسی پلوسی و مقام‌های ارشد حزبش یک رویکرد تحقیقاتی روشمند را می‌پذیرند که بازتاب تحقیقات کمیته‌ها درباره اقدامات ترامپ باشد و مواردی را که به تحقیق رابرت مولر درباره مداخله روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ مرتبط می‌شود، شامل شود.
در چنین شرایطی در آستانه جلسات روز چهار شنبه دو طرف توافق دارند که شهادت رابرت مولر برای تغییر نظر افکار عمومی درباره مسئله «پاسخگو دانستن رئیس‌جمهور امریکا» حیاتی است. گرچه، جمهوریخواهان قصد دارند سؤالاتی جنجالی درباره «تحقیقات یکجانبه روسیه» از این بازرس سابق بپرسند. جرالد نادلر، رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان امریکا استدلال کرد گزارش رابرت مولر «شواهد بسیار مهمی» را تشریح می‌کند که ترامپ در «جرایم بزرگ و تخطی از قانون» که استاندارد قانون اساسی برای استیضاح است، گناهکار است.
نادلر افزود: ما یا مولر باید این حقایق را به مردم امریکا ارائه کنیم، چون دولت باید پاسخگو باشد و هیچ رئیس‌جمهوری نباید فراتر از قانون باشد.
کمیته قضایی مجلس نمایندگان امریکا و کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان امریکا در جلساتی جداگانه از مولر درباره گزارش ۴۴۸ صفحه‌ای او که آوریل منتشر شد، سؤال خواهند کرد. در حالی که این گزارش به مدارک کافی برای طرح اتهامات توطئه کیفری میان کمپین ترامپ و روسیه برای تغییر نتایج انتخابات دست نیافت، در آن ذکر شد که نمی‌توان ترامپ را از اتهام تلاش برای مانع‌تراشی در روند تحقیقات تبرئه کرد.
اما رابرت مولر معتقد است نمی‌توان علیه دونالد ترامپ کیفرخواست صادر کرد، چون وزارت دادگستری امریکا تأکید دارد که نباید پیگردی علیه «رئیس‌جمهوری در حال کار» صورت بگیرد.

کمتر از نیمی از امریکایی‌ها به خود مفتخرند
به دلیل سیاست‌های ترامپ تعداد شهروندانی که در ایالات متحده به امریکایی بودن خود افتخار می‌کنند شدیداً کاهش یافته است.
به گزارش پایگاه خبری بلومبرگ، براساس یک نظرسنجی در حال حاضر کمتر از ۵۰ درصد از امریکایی‌ها به امریکایی بودن خود افتخار می‌کنند که بسیار کمتر از ۷۰ درصدی است که در سال ۲۰۰۴ در نظرسنجی‌ها به دست آمده بود. علت این ریزش نیز کاهش شدید حس وطن پرستی دموکرات‌ها و افراد مستقل از زمان روی کار آمدن دونالد ترامپ به عنوان رئیس‌جمهور این کشور است. طبق این نظرسنجی، تنها ۲۲ درصد دموکرات‌ها می‌گویند که از امریکایی بودن احساس غرور می‌کنند. این آمار برای جمهوریخواهان ۷۶ درصد است. در میان اقشار مختلف نیز زنان، لیبرال‌ها و جوانان حس وطن‌پرستی کمتری نسبت به سایرین دارند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار