کد خبر: 962978
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۰۲:۱۵
بیست‌و‌ششمین جلسه شورای هماهنگی مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک با حضور سیدعلیرضا آوایی وزیر دادگستری، جواد جاویدنیا سرپرست معاونت فضای مجازی دادستانی کل کشور، محمود عباسی دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک و علی محمد زنگانه مدیرکل پیشگیری‌های فرهنگی اجتماعی معاونت اجتماعی برگزار شد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: علیرضا آوایی بر ضرورت آموزش در زمینه حقوق کودکان در فضای مجازی تأکید کرد. وی با بیان اینکه اگر خلأ قانونی در رابطه با حقوق کودک است باید آن را برطرف کنیم، گفت: آموزش خانواده‌ها در این امر بسیار مهم است. خانواده‌ها الان سرگردان و کلافه هستند. فقط می‌دانم مدارس اعلام کردند که کودکان موبایل به مدارس نیاورند و نمی‌دانم کاری کرده‌اند یا خیر، بنابراین ما این همه ظرفیت و چندین شبکه مختلف داریم؛ ولی آیا اقتضا ندارد شبکه‌ای را برای آموزش خانواده‌ها و کودکان داشته باشیم؟

ضرورت سالم‌سازی اینترنت کودکان
جواد جاویدنیا با بیان اینکه روزانه ۲۵۰میلیون محتوا در اینستاگرام منتشر می‌شود که ۵درصد آن غیراخلاقی است، گفت: روزانه ۵/ ۱۲ میلیون محتوای خلاف ارزش‌ها در فضای مجازی منتشر می‌شود که باید ساماندهی شود. وی افزود: دسترسی آسان است و در نرم‌افزار‌های جست‌وجوگر و گوگل‌پلی دسترسی آسان برای کودکان باز است که جای تأسف دارد. آمار بالایی از فیلترشکن‌ها و وی‌پی‌ان‌ها در این نرم‌افزار‌ها منتشر می‌شود و نرم‌افزار‌های غیراخلافی که وجود دارد، نگران‌کننده است و باید وزارت ارتباطات غیر از بحث محتوا راجع به بحث سالم‌سازی و اینترنت کودکان توضیح دهد و به جد دنبال آن باشد که چه اقدامی انجام شده است.

اقدامات چهار گانه مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک
محمود عباسی، دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک به ارائه گزارشی از اقدامات چهارماهه این مرجع پرداخت. کارگروه حقوقی و قضایی در مجتمع قضایی اطفال، بازدید از دادگاه و دادسرای اطفال و نوجوانان، افتتاح کلینیک حقوق کودک تبریز، راه اندازی مدرسه برای تربیت وکیل حقوق کودک از جمله موارد مورد اشاره بود.

آموزش ۶۰۰ مشاور برای دادگاه اطفال
همچنین علی محمدزنگانه تأکید کرد: موظفیم نظام مشاوره در دادگاه اطفال ایجاد کنیم که در این راستا بیش از ۶۰۰ مشاور آموزش دیده‌اند و ۱۹ هزار و ۵۰۰ دادرسی مشاور برگزار شده است. مدیرکل پیشگیری‌های فرهنگی اجتماعی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه‌قضائیه در پایان گفت: کارگروه حقوقی در فضای مجازی اقدام ارزشمند دیگری است که انجام شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار