کد خبر: 962799
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۵
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس معتقد است با کاهش نرخ ارز قیمت گوشی همراه نیز نزولی می‌شود چراکه این کالا وارداتی است و ۱۰۰ درصد ارزبری دارد.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: رمضانعلی سبحانی فر عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاثیر کاهش نرخ ارز بر قیمتگوشی‌های همراه، گفت: موبایل کالایی وارداتی است و ۱۰۰ درصد ارزبری دارد در نتیجه قیمت آن به نرخ ارز به صورت مستقیم وابسته است.

اُفت نرخ دلار بر قیمت گوشی‌های همراه اثرگذار است

اخبار اقتصادی-نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین و خوشاب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای واردات موبایل از ارز بازار آزاد استفاده می‌شود، افزود: در روز‌های اخیر بازار شاهد کاهش نرخ ارز بود به گونه‌ای که قیمت آن تا حدود ۱۱ هزار تومان نزولی شد، این اُفت نرخ دلار بر قیمت گوشی‌های همراه نیز اثرگذار بوده و بازار این کالا در روز‌های آینده کاهش قیمت را تجربه می‌کند.

وی با بیان اینکه با کاهش نرخ ارز خودرو نیز ارزان شد، اظهار کرد: در صورتی که کاهش نرخ ارز ادامه دار باشد یا حتی قیمت آن حدود ۱۰ هزار تومان تثبیت شود، طبیعی است که بازار شاهد کاهش نرخ گوشی‌های همراه خواهد بود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: تعیین تکلیف سریعتر ۶۰۰ هزار گوشی همراه موجود در گمرک، می‌تواند باعث کاهش قیمت گوشی همراه در بازار شود، در واقع هرچه میزان عرضه به بازار افزایش پیدا کند قیمت با سرعت بیشتری نزولی می‌شود.

تعیین تکلیف سریعتر ۶۰۰ هزار گوشی همراه موجود در گمرک، می‌تواند باعث کاهش قیمت گوشی همراه در بازار شود، در واقع هرچه میزان عرضه به بازار افزایش پیدا کند قیمت با سرعت بیشتری نزولی می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: در صورتی که گوشی‌های مانده در گمرک تعیین تکلیف نشود پس از مدتی قابلیت استفاده ندارند چراکه از یک سو مدل آن‌ها قدیمی شده و با اپلیکیشن‌های جدید همخوانی ندارند از سوی دیگر ممکن است شرایط نگه داری آن‌ها مطلوب نباشد در نتیجه کارآیی خود را از دست می‌دهند.

فروشندگان قیمت موبایل را متناسب با نرخ ارز محاسبه کنند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سازمان حمایت از مصرف کننده و دستگاه‌های نظارتی باید با نظارت دقیق از سوءاستفاده جلوگیری کنند چراکه ممکن است علیرغم کاهش نرخ دلار فروشندگان از ارائه موبایل ارزان قیمت خودداری کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار