کد خبر: 962515
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۵
معاون وزیر صمت از تصویب افزایش زمان بازپرداخت بدهی‎های مالیاتی از 36 ماه به 60 ماه و و افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها در سال 97 خبر داد.

فرشاد مقیمی  در مراسم گرامیداشت روز صنعت و معدن اظهار کرد:امروز تحریم‌های ظالمانه‎ای که با شرایط ویژه‌ای نیز پیگیری و دنبال می‎شود، به ما تحمیل شده و وزارت صمت با تمام قوا در کنار صنعتگران است و اقداماتی را هم در دستور کار دارد.

وی افزود: در بحث رونق تولید یکی از معضلات تامین مواد اولیه تولید است؛ در وزارت صمت اتاق فکر تولید را شکل دادیم؛ یکی از مسائل مواد اولیه پتروشیمی است که در داخل کشور هم تولید می‌شود، باید با شرایط بهتر این مواد اولیه تامین شود.

مقیمی اذعان داشت: در حوزه مواد پتروشیمی در سال 96 حدود 6.7 میلیون تن تولید و در سال 97 حدود 6.6 میلیون تن تولید داشتیم؛ میزان صادرات مواد پتروشیمی ما در سال 96 حود صادرات 3 هزار و  698 تن و در سال 97 حدود 3 هزار و 595 تن بوده است.

این مسوول ادامه داد: در سال 96 میزان تقاضای مواد پتروشیمی 5 میلیون و 600 هزار تن بود که این رقم در سال 97 تقریبا به دو برابر رسید.

وی با بیان اینکه در زمینه بورس هم با چالش‌هایی مواجه هستیم؛ تلاش ما این است تقاضا را مدیریت کنیم و بر عرضه کنترل و نظارت بیشتری داشته باشیم و حداکثر تا دو ماه دیگر آرامش کامل را در بورس برای تامین مواد اولیه پتروشیمی ایجاد خواهیم کرد.

مقیمی گفت: توجه به موضوع ساخت داخل یکی از سیاست‌‎های اصلی وزارت صمت به شمار می‌رود.

وی افزود: ثبت سفارش کالاهایی که مشابه آن در داخل تولید می‌شود ممنوع و یا بسیار محدود خواهد شد.

این مسوول ادامه داد: تجربه نشان داده بیشترین نرخ توسعه صنعتی در شرایط تحریم اتفاق افتاده است؛ اولین نمایشگاه مواد اولیه تولید فردا در نمایشگاه بین‌المللی تهران افتتاح می‌شود و از همه صنعتگران آذربایجان‌شرقی تقاضا می‌کنم در این نمایشگاه حضور یابند.

مقیمی یادآور شد: برای رفع موانع تولید و رونق آن با پیشنهاد وزارت صمت سه قانون در سال 97 به تصویب سه قوه رسیده است؛ در بحث مربوط به واحدهای صنعتی که با مشکلات اجرایی دستگاه‌ها مواجه هستند می‎توانند با ارائه برنامه‌های رونق تولید و تصویب ستاد تسهیل می‌توانند تا یک سال اجرائیه‌ها را متوقف کنند.

معاون وزیر صمت همچنین از تصویب افزایش زمان بازپرداخت بدهی‎های مالیاتی از 36  ماه به 60 ماه و و افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها در سال 97 خبر داد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر