کد خبر: 962227
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۰۴:۳۰
رئیس پلیس مواد مخدر ناجا با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر بیش از ۷۰‌درصد از کشفیات مواد‌مخدر جهان از سوی پلیس جمهوری اسلامی ایران بوده است، گفت: مجموع کشفیات هفت‌ماه گذشته به بیش از ۳۶۴‌تن انواع مواد مخدر می‌رسد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: به گزارش خبرنگار ما، محمد مسعود زاهدیان در دوازدهمین نشست تخصصی برنامه منطقه‌ای برای کنترل پیش‌ساز‌ها با بیان اینکه پدیده مواد مخدر در شرایط فعلی جهان به عنوان یکی از بزرگترین معضلات جامعه بشری شناخته می‌شود، گفت: مقابله با این پدیده مستلزم عزم جهانی و مشارکت همه کشور‌های جهان با حمایت سازمان‌های بین‌المللی است تا بتوان مسائل و مشکلات آن را به حداقل رساند.
وی با بیان اینکه طی سال‌های اخیر تولید مخدر‌های صنعتی نوظهور به لحاظ گستردگی، شرایط را برای مقابله دشوار کرده‌است، تصریح کرد: چراکه تولید مواد مخدر صنعتی تابع زمان و مکان خاصی نبوده و سود سرشار آن باعث شده تا گرایش و تولید این مواد افزایش یابد و به تبع آن هم مصرف مواد بیشتر شود.
وی با بیان اینکه خوشبختانه پلیس مبارزه با مواد‌مخدر جمهوری‌اسلامی با وجود تحریم‌های ناعادلانه توانسته‌است، اقدامات و توفیقات قابل توجه و مسئولانه‌ای را انجام دهد، افزود: نتایج و آثار مطلوب آن شامل حال تمامی ملل جهان از جمله تحمیل‌کنندگان سیاست‌های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی ایران شده است.
رئیس پلیس مواد مخدر ناجا با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر با کشفیاتی حدود ۸۰۰‌تن می‌توان گفت که بیش از ۷۰‌درصد کشفیات جهان از سوی پلیس جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته‌است، ادامه داد: مجموع کشفیات سال جاری پلیس در هفت‌ماه گذشته سال‌۲۰۱۹ میلادی شامل ۳۶۴‌تن انواع مواد‌مخدر بوده است. این مبارزه تاکنون با تقدیم ۳۸۱۴‌شهید و بالغ بر ۱۲‌هزار مجروح توأم بوده است.
وی افزود: تولید شیشه در کشور افغانستان به عنوان تهدید جدید مطرح است، عواید فراوان تولید موادمخدر در اختیار شبکه‌های قاچاق بین‌المللی و تروریستی و بخشی از این عواید با پولشویی کلان در چرخه اقتصادی کشور‌ها قرار می‌گیرد.
این مقام انتظامی با بیان اینکه تمرکز و مقابله با شبکه مالی حاصل از قاچاق موادمخدر می‌تواند تأثیر مثبتی برای جلوگیری از فعالیت قاچاقچیان داشته باشد، گفت: جمهوری اسلامی ایران قربانی ترانزیت موادمخدر است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار