کد خبر: 962084
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۲
تشکیل زندگی مشترک با سبک اسلامی
مدیرکل دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری کردستان گفت: تشکیل زندگی مشترک با سبک اسلامی همچون قلعه و حصار اعضای آن خانواده را از هر آسیبی مصون می‌دارد.

به گزارش خبرگزاری جوان از سنندج، فرانک قدسی شامگاه یکشنبه در مراسم اهدای جهیزیه به نوعروسان زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان، ضمن تبریک سالروز میلاد امام رضا (ع) اظهار کرد: به نیابت از خانواده استانداری کردستان این اقدام ارزنده را ارج می‌نهم و مراتب تشکر و قدردانی استاندار را به حضور خیرین و نیکوکاران حاضر در این مراسم ابلاغ می‌کنم.

مدیرکل دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری کردستان گفت: تشکیل زندگی مشترک با سبک اسلامی همچون قلعه و حصار اعضای آن خانواده را از هر آسیبی مصون می‌دارد.

قدسی ضمن تبریک این وصلت مبارک، خطاب به زوجین عنوان کرد: تشکیل خانواده طبق دستور اسلام واجب و با تکمیل نیمی از ایمان مرتبط است.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری گسترده دشمنان در راستای متزلزل کردن بنیان خانواده‌های ایرانی، افزود: دشمنان ما بسیاری از اهداف شوم خود را در قالب شبکه‌های تلویزیونی و برنامه‌های غیراخلاقی برای نابودی کانون خانواده‌های ایرانی پیاده می‌کنند.

وی خطاب به زوج‌های جوان افزود: باورهای دینی را تقویت کنید تا از رسوخ هر نوع هجمه در راستای متزلزل کردن پایه‌های نهاد خانواده جلوگیری شود.

مدیرکل دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری کردستان گفت: مهم‌ترین خانواده در اسلام بر اساس فرامین دینی خانواده توحیدی است، لذا امروزه در قالب ازدواج سفید، خانه‌های پرچم‌دار و یا هم‌خانگی که محصول فرهنگ کشورهای غربی است دو نفر نامحرم زندگی مشترک دارند که این مضامین در فرهنگ غنی اسلامی جایگاهی ندارد.

وی بر لزوم اعتلای اعتقادات دینی در امر ازدواج تاکید کرد و ادامه داد: نباید از مسائل تربیتی غافل شد چرا که برخی رفتارها که ارمغان کشورهای غربی است در مکتب غنی اسلام نمی‌گنجد و موجب متلاشی‌شدن بنیان خانواده‌ها می‌شود.

وی رشد فضائل اخلاقی را از دیگر الزامات زندگی مشترک عنوان کرد و افزود: در کانون خانواده از سطحی‌نگری به مسائل باید دوری جست و با دل و جان پیمان زندگی مشترک را بست.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۷

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر