کد خبر: 961919
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۴
شکست مقابل برزیل پایان کار تیم ملی والیبال ایران در لیگ ملت‌ها بود. دومین بازی مرحله نهایی این رقابت‌ها بامداد دیروز در شیکاگو برگزار شد و شاگردان کولاکوویچ به‌رغم تمام تلاش‌های‌شان در مصاف با برزیل ۳ بر ۲ مغلوب شدند تا رؤیای کسب اولین مدال جهانی باز هم محقق نشود.
شیوا نوروزی
سرویس ورزشی جوان آنلاین: ملی‌پوشان کشورمان که بازی اول خود را به لهستان واگذار کرده بودند در بازی دوم راهی جز پیروزی نداشتند، اما شرایط آنگونه که انتظارش را داشتیم پیش نرفت تا در مقابل قناری‌ها چاره‌ای جز قبول شکست نداشته باشیم. بلندقامتان برای غلبه بر مدعی اصلی این دوره از جان مایه گذاشتند، ولی در نهایت تجربه و قدرت برزیل بر انگیزه و توانایی ملی‌پوشان ایران چربید. تیم کشورمان در مرحله گروهی با ۱۲ برد در رده دوم قرار گرفت. لهستان و برزیل دو تیم صعود‌کننده از گروه B رقابت‌ها لقب گرفتند و تیم ملی ایران نیز رتبه پنجم لیگ ملت‌های ۲۰۱۹ را از آن خود کرد. در دیگر بازی دیروز امریکا ۳ بر صفر روسیه را برد تا در مرحله بعد با برزیل روبه‌رو شود و روسیه و لهستان نیز دیگر بازی حساس را برگزار کنند.

پیش به سوی المپیک
سرمربی تیم ملی والیبال ایران معتقد بود بازیکنانش قدرت کافی برای غلبه بر برزیل را نداشتند. اعتراض‌های پی‌درپی سعید معروف به داوری، به‌ویژه در ست پنجم موجب شد داور به کاپیتان تیم ملی کارت زرد نشان بدهد. ایگور کولاکوویچ به حذف تیم ملی از لیگ ملت‌ها اینطور واکنش نشان داد: «این یک بازی مهم برای ما و برزیل بود. پس از بازی مقابل لهستان که چهار ست طول کشید، زمان کافی برای ریکاوری نداشتیم تا مقابل برزیل پرانرژی بازی کنیم. متأسفانه ما قدرت کافی برای پایان دادن به این دیدار را نداشتیم.» با این حال کولاکوویچ از بازی شاگردانش دفاع کرد: «درباره این مسابقه می‌توانم بگویم که یکی از بهترین بازی‌های زندگی من از نظر کیفیت بود. هیچ وقت ندیده بودم یک تیم حتی برزیل بتواند به این شکل سرویس بزند و در تمامی طول مسابقه تنها ۱۳ خطا داشتند. در دفاع هم باور نکردنی بازی کردند و عالی بودند. در شروع مسابقه و ست اول، گرچه از نظر کسب نتیجه خوب نبودیم، اما از نظر کیفیت بازی خوب عمل کردیم و نزدیک به برزیل بودیم. در ست دوم نیز شانس برد داشتیم، اما برزیل در پایان ست بهتر از ما عمل کرد. در ادامه کار و در ست‌های سوم، چهارم و آغاز ست پنجم، بازی برای ما فوق‌العاده پیش رفت و تا نتیجه ۸‌بر ۵ در ست پنجم عملکرد خوبی داشتیم، اما در ادامه آنچه برای پیروزی نیاز داشتیم، خوب پیش نرفت. خیلی خوشحال هستم که به همه نشان دادیم که ایران چطور می‌تواند با کیفیت بازی کند. ایران برابر برزیل، قهرمان المپیک ۳ بر ۲ و با نتیجه نزدیک شکست خورد.» مسابقات انتخابی المپیک هدف بعدی تیم ملی و کولاکوویچ خواهد بود: «ما بخش اول فصل مسابقات را با کسب مقام پنجم لیگ ملت‌ها به پایان رساندیم و پیش‌روی ما مسابقات انتخابی المپیک در روسیه است و با تمام تلاش و تمرکز برای موفقیت در این مسابقات آماده می‌شویم.»

سخت‌ترین مسابقه
امتیازآورترین بازیکن ایران در بازی دیروز، رویارویی با برزیل را یکی از سخت‌ترین بازی‌ها خواند. میلاد عبادی‌پور که ۲۲ امتیاز برای کشورمان کسب کرد پس از باخت تیم ملی به برزیل گفت: «بازی مقابل برزیل واقعاً یکی از سخت‌ترین مسابقاتمان بود، اما نشان دادیم که ایران یکی از بهترین تیم‌های جهان است. ما نمی‌توانیم در ادامه راه و تا بازی‌های المپیک قدم‌های کودکانه برداریم. باید صبر کنیم و در مسابقات به بهترین شکل ادامه دهیم. نمی‌توانیم آینده را تغییر دهیم، اما همه چیز در دستان ماست.» برونو رزنده، کاپیتان تیم ملی والیبال برزیل نیز پس از صعود تیمش به دور بعد اظهار داشت: «عملکرد خوبی در زمین داشتیم، اما از ست دوم ایران دریافت‌های خوبی داشت و توپ‌ها خوب به معروف رسید که او هم با به کارگیری سرعت در خط حمله، دفاع را برای تیم ما سخت کرد. در ست پنجم ما یک دفاع خوب و دو امتیاز سرویس را کسب کردیم. در ادامه خوب سرویس زدیم و دریافت‌های ایران دچار مشکل شد که همین موضوع، کلید پیروزی ما در این دیدار بود. ما در برابر یک تیم قدرتمند بازی کردیم که قابل احترام است. ایران بازیکنان بزرگی دارد که در سطح اول دنیا بازی می‌کنند. ما آن‌ها را می‌شناسیم و مقابل این تیم با همه توان بازی‌کردیم تا پیروز شویم.»

واکنش FIVB
فدراسیون جهانی والیبال پس از باخت ایران مقابل برزیل از عملکرد بازیکنان کشورمان تمجید کرد. در این گزارش آمده است: «پنج بازیکن قهرمان المپیک (تیم ملی برزیل) از جمله ریکاردو لوکارلی (۱۵)، لوکاس ساتکمپ (۱۴)، فلاویو گولبرتو (۱۲)، والاس دسوازا (۱۰) و آلن سوازا (۱۰) به امتیازات دو رقمی رسیدند تا این تیم با شکست ایران به نیمه‌نهایی لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۱۹ برسد. ایران و برزیل هر دو تیم‌هایی بودند که بازی‌های اول خود در گروه B را به تیم جوان اروپایی (لهستان) واگذار کرده بودند، اما تصمیم‌گرفتند با شکست رقیب خود به تیم اروپایی در مرحله نیمه‌نهایی بپیوندند که برزیل در انجام این کار موفق‌تر بود.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار