کد خبر: 961756
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۵
۳ مرد که برای اخاذی ۲‌میلیارد تومانی مدیر شرکتی را ربوده بودند وقتی متوجه شدند پلیس در تعقیب آن‌ها است مرد ربوده شده را به بهانه اختلاف حساب به کلانتری بردند و همانجا دستگیر شدند!
سرویس جامعه جوان آنلاین: به گزارش خبرنگار ما، پرونده‌های آدم‌ربایی زیادی دراداره پلیس تشکیل می‌شود که حکایت از این دارد عامل یا عاملان آن وقتی با فرد یا افرادی اختلاف حساب پیدا می‌کنند به جای مراجعه به قانون به صورت خودسرانه عمل می‌کنند و مرتکب جرم سنگینی مثل آدم‌ربایی می‌شوند. سه‌مردی که مدیر شرکت بازرگانی را به بهانه اختلاف حساب ربوده و بعد تحویل پلیس داده‌بودند از سوی مأموران دستگیر شدند. این پرونده اوایل هفته گذشته با شکایت زنی درباره ناپدید شدن ناگهانی شوهر میانسالش به نام افشین در دستور کار مأموران قرار گرفت.
وی گفت: شوهرم شرکت بازرگانی بزرگی دارد و دفتر کارش در یکی از خیابان‌های مرکزی تهران است. امروز صبح مثل همیشه با خودروی شخصی‌اش از خانه راهی محل کارش شد. ساعتی بعد برای انجام کاری با او تماس گرفتم، اما تلفن همراهش خاموش بود. سپس با تلفن دفترش تماس گرفتم که منشی‌اش گفت افشین هنوز به محل کارش مراجعه نکرده است. در حالی که نگرانش شده بودم با دوستان و بستگان هم تماس گرفتم که هیچ کدام از آن‌ها خبری از افشین نداشتند. الان احتمال می‌دهم برای افشین اتفاق ناگواری رخ داده باشد و به همین سبب به اداره پلیس آمدم تا کمک کنید شوهرم را پیدا کنم.
با طرح این شکایت تیمی از کارآگاهان پلیس‌آگاهی به دستور قاضی احسان زمانی، بازپرس شعبه ششم دادسرای امور جنایی تهران برای بررسی موضوع وارد عمل شدند. در حالی که هنوز چند ساعتی از حادثه نگذشته بود، شاکی دوباره به اداره پلیس مراجعه کرد و گفت: دقایقی قبل مرد ناشناسی با من تماس گرفت و گفت شوهرم را گروگان گرفته‌است و باید برای آزادی او ۲‌میلیارد‌تومان پرداخت کنم. مرد آدم‌ربا تهدید کرد که موضوع را به پلیس خبر ندهم و گرنه برای شوهرم اتفاق بدی رخ می‌دهد.
بدین ترتیب مأموران تحقیقات خود را برای شناسایی آدم‌ربایان ادامه دادند تا اینکه پس از ۲۴‌ساعت دریافتند مرد گمشده از سوی سه مرد تحویل مأموران کلانتری در جنوب تهران شده است. بررسی‌ها نشان داد سه مرد ادعا کرده‌اند که افشین به آن‌ها بدهکار است و آن‌ها هم او را دستگیر کرده و تحویل پلیس داده‌اند.
بنابراین کارآگاهان راهی کلانتری شدند و از مرد گمشده و سه‌مرد دیگر تحقیق کردند.
مرد ربوده شده در توضیح ماجرا به مأموران گفت: صبح روز حادثه با خودروام از خانه‌ام در حوالی غرب تهران خارج شدم تا به محل کارم بروم. هنوز مسافت زیادی طی نکرده بودم که خودروی پژویی از پشت با من تصادف کرد. بلافاصله خودروام را متوقف کردم که از داخل خودروی پژو این سه‌نفر خارج شدند و مرا به زور به داخل خودروی خودشان منتقل کردند. یکی از آن‌ها کنارم نشست و با چاقو مرا تهدید کرد که هیچ حرکتی نکنم و یکی از آن‌ها هم شروع به رانندگی کرد و نفر سوم هم خودروی مرا سوار شد و پشت سر ما حرکت کرد تا اینکه ساعتی بعد مرا به دامداری در حوالی تهران بردند و آنجا زندانی کردند. سه‌مرد آدم‌ربا از من خواستند با خانواده‌ام تماس بگیرم و بگویم برای آزادی‌ام ۲‌میلیارد تومان به آن‌ها بدهند، اما من تماس نگرفتم که یکی از آن‌ها با شماره تلفن همسرم تماس گرفت و برای آزادی‌ام ۲‌میلیارد تومان درخواست کرد. آن‌ها ۲۴‌ساعت مرا در دامداری نگه داشتند و وقتی متوجه شدند همسرم از آن‌ها شکایت کرده و پلیس در تعقیب‌شان است از ترس اینکه گرفتار نشوند به زور از من دست خطی گرفتند که من به آن‌ها ۲ میلیارد تومان بدهکارم و به همین خاطر مرا دستگیر کرده‌اند. سپس آن‌ها مرا به کلانتری آوردند و این دست خط را به مأموران نشان دادند و مدعی شدند که مرا به خاطر بدهی‌ام دستگیر کرده‌اند.
پس از توضیحات شاکی، مأموران سه‌مرد آدم‌ربا را دستگیر کردند. یکی از آن‌ها در ادعایی گفت: من از شاکی ۲‌میلیارد تومان طلب داشتم، اما او هرگز حاضر نبود بدهی‌اش را به من بپردازد تا اینکه با دو نفر از دوستانم او را دستگیر کردیم و پس از ساعاتی به کلانتری تحویل دادیم. دو متهم دیگر هم حرف‌های همدست خود را تأیید کردند. تحقیقات از متهمان به دستور قاضی زمانی ادامه دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار