کد خبر: 961579
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۳
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با انتقاد از عملکرد دستگاه‌ها در خصوص کاهش تلفات حوادث جاده‌ای گفت: خودروسازان داخلی همچنان ارابه مرگ تولید می‌کنند و خودروی پراید و پژو آر‌دی که ایمنی لازم را ندارند، نباید در جاده‌ها تردد کنند.
غلامرضا مسکنی
سرویس جامعه جوان آنلاین: به گزارش خبرنگار ما، سردار سیدکمال هادیانفر صبح دیروز در مراسم رزمایش بزرگ گشت‌های نامحسوس پلیس راهور ناجا که در دانشگاه‌علوم انتظامی امین برگزارشد، با بیان اینکه توسعه انضباط ترافیکی یک اصل لازم و اجتناب‌ناپذیر در کشور است و باید به آن توجه لازم شود، گفت: در حال حاضر بیش از ۴۴‌میلیون راننده، ۳۳‌میلیون وسیله نقلیه اعم از موتورسیکلت و خودرو در ۲۱۷‌هزار کیلومتر از راه‌ها و بیش از هزار شهر در حال تردد هستند که نظارت با شیوه‌های قدیمی و سنتی بر این تعداد راننده و وسیله نقلیه ممکن نیست و لازم است با استفاده از شیوه‌های مدرن و تجهیزات جدید و کنترل نامحسوس برای کاهش تخلفات اقدام کنیم.
به گفته وی کاهش کشته شدگان و جان باختگان در سوانح و حوادث جاده‌ای تنها برعهده پلیس نیست و پلیس تنها یک سازمان از ۳۳‌سازمان متولی این موضوع است.
سردار هادیانفر با اشاره به آمار جان باختگان سوانح جاده‌ای در بیمارستان‌ها و حین انتقال به بیمارستان گفت: ۶‌درصد از جان باختگان حوادث ترافیکی در حین انتقال و ۴۳‌درصد در مراکز درمانی جان خود را از دست می‌دهند. بنابراین ۴۹‌درصد کشته‌های حوادث و سوانح جاده‌ای مربوط به وزارت بهداشت است و این وزارتخانه نیز در این زمینه برای کاهش این تلفات، اقدامات مؤثری انجام دهد. رئیس پلیس راهور ناجا از کوتاهی بیمه‌ها در عمل به وظایف خود نیز شدیداً انتقاد کرد و گفت: سال گذشته ۱۷‌هزار و ۱۳۸‌نفر در جاده‌ها جان خود را از دست دادند. یعنی بیمه‌ها در سالی که گذشت به ازای هر یک از این جانباختگان ۲۶۰‌میلیون تومان و برای ۳۶۵‌هزار مجروح تصادفات نیز خساراتی را پرداخت کردند و همچنین نسبت به جبران خسارات تصادف خودرو‌ها نیز مبالغی را پرداخت کردند، اما همین شرکت‌ها حاضر نیستند که سهم خود برای تقویت ناوگان امدادی و کاهش تصادفات را پرداخت کنند. رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه استفاده از بازرسان و گشت‌های نامحسوس جزو جدی‌ترین بخش‌های این طرح است که برای ۱۰‌استان هدف در نظر گرفته شده‌است، گفت: این گشت‌های نامحسوس در ۱۰‌استان که بیش از ۵۶‌درصد تصادفات را به خود اختصاص داده‌اند، اجرا می‌شود.
سردار هادیانفر با بیان اینکه با استفاده از بالگرد‌ها و پهپاد‌های هواناجا وضعیت ترافیکی در جاده‌ها را لحظه به لحظه رصد می‌کنیم، گفت: امیدواریم در روز‌های آینده این گشت‌ها بیش از پیش فعال شده و البته باید بگویم گشت‌های عادی نیز همچنان فعال هستند و وجود گشت‌های نامحسوس رافع گشت عادی نیست. وی ادامه داد: مردم متأسفانه در جاده‌ها شرطی شده‌اند، یعنی به محض دیدن گشت‌های عادی یا دوربین‌ها سرعت خود را کاهش می‌دهند و بعد از عبور از پلیس و دوربین‌ها دوباره به رفتار‌های پرخطر خود ادامه می‌دهند که این گشت‌های نامحسوس برای پایان دادن به این رفتار‌های اشتباه است.
سردار هادیانفر با اشاره به نصب دوربین‌های جدید در جاده‌ها گفت: ۲ هزار دوربین به زودی در جاده‌های کشور نصب می‌شود و همچنین نسل جدید دوربین‌های لیزرگان در دستور کار پلیس است و توسعه فناوری و استفاده از تجهیزات روز یکی دیگر از اولویت‌های ما در رانندگی است.
رئیس پلیس راهور ناجا با انتقاد از وضعیت ایمنی برخی خودروها افزود: برخی خودروسازان «ارابه مرگ» تولید می‌کنند، آردی و پراید که ایمنی لازم ندارند نباید در جاده‌ها تردد کنند و باید خودروسازان ما به سمت تولید خودرو‌های امن بروند.
وی در پایان گفت: ما بدون مشارکت مردم نمی‌توانیم به اهدافمان دست پیدا کنیم و همه توانمندی‌های پلیس با مشارکت مردم همراه بوده که توانسته‌ایم به اهدافمان دست پیدا کنیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار