کد خبر: 961574
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۶
در سفر امیر قطر به واشنگتن، چندین قرارداد تجاری، دفاعی و حمل‌ونقل هوایی بین شرکت‌های امریکایی و قطری به امضا رسید تا دوحه که توسط کشور‌های عربی محاصره شده است، به تلاش خود برای کسب رضایت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا برای ادامه حمایت از قطر در برابر محور عربی ادامه دهد.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: خرید سامانه پدافند هوایی از سوی وزارت دفاع قطر از یک شرکت امریکایی و خرید چندین فروند هواپیمای مسافری از شرکت‌های تولید‌کننده هواپیما‌های بزرگ مسافری از جمله قرارداد‌های شرکت‌های قطری با شرکت‌های امریکایی در سفر امیر قطر به این کشور است. «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر روز سه شنبه به همراه هیئت تجاری و نظامی برای دیدار با ترامپ امریکا عازم واشنگتن شد و این قرارداد‌ها در حضور امیر قطر و دونالد ترامپ در کاخ سفید به امضا رسید.
روزنامه قطری «الرایه» در این باره نوشت که سفر آل‌ثانی به واشنگتن با توجه به زمان و دستور کار آن از اهمیت زیادی برخوردار است و دو طرف تقویت همکاری مشترک را بررسی خواهند کرد و چندین توافقنامه برای تقویت شراکت استراتژیک بین دو کشور در زمینه‌های مختلف دفاعی، انرژی، سرمایه‌گذاری و حمل‌ونقل هوایی امضا می‌شود.
این روزنامه نوشت که سفر امیر قطر به امریکا همزمان با تحولات پرشتاب منطقه‌ای است به خصوص اینکه بحران قطر وارد سومین سال شده و تنش‌ها در منطقه خلیج فارس نیز به‌طور بی‌سابقه‌ای ادامه دارد و همین امر مشورت مستقیم بین دوحه و واشنگتن به منظور حفظ ثبات منطقه، امنیت و صلح جهانی را ضروری کرده است.
دونالد ترامپ در دیدار با امیر قطر تمیم بن حمد بن‌خلیفه آل ثانی، روز سه شنبه در جمع خبرنگاران گفت: آن‌ها دارند سرمایه‌گذاری سنگینی در کشور ما می‌کنند. آن‌ها دارند مشاغل زیادی ایجاد می‌کنند و مقادیر زیادی تجهیزات نظامی شامل هواپیما از ما می‌خرند. آن‌ها هواپیمای مسافربری از ما می‌خرند. همانطور که می‌دانید آن‌ها تعداد زیادی از هواپیما‌های مسافربری خود را از شرکت بوئینگ خریداری می‌کنند. ما بسیار قدردان و سپاسگزار هستیم. ما امروز سندی را امضا خواهیم کرد که مربوط به معامله بزرگی است. ترامپ افزود: شما به جلسه امضای این معامله دعوت خواهید شد. این معامله شامل خرید تعداد زیادی از جت‌های بوئینگ خواهد بود و پول زیادی در کشور ما خرج خواهد شد که معنی‌اش ایجاد مشاغل زیاد در امریکا است. ما از همه چیز تشکر می‌کنیم. ما هم اکنون عملیات نظامی عالی در قطر داریم. آن‌ها یکی از بزرگ‌ترین پایگاه‌های نظامی را در جهان احداث کردند. پایگاه العدید قطر فوق‌العاده و از مهم‌ترین پایگاه‌های نظامی است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار