کد خبر: 961530
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۰
دانش آموختگان حقوق در اعتراض به انحصار و بیکاری دانش آموختگان حقوق مقابل مرکز وکلای قوه قضاییه تجمع کردند
سرویس جامعه جوان آنلاین: پس از چندین هفته تجمع دانش آموختگان حقوق در اعتراض به انحصار و بیکاری دانش آموختگان حقوق جلوی مجلس، این بار این معترضان به نمایندگی از دانش آموختگان کل کشور، جلوی مرکز وکلای قوه قضاییه تجمع کردند.

محور اعتراضات تجمع کنندگان به بیکاری و وجود انحصار در پذیرش وکیل مربوط می‌شد. این افراد با استنادات حقوقی نسبت به موضوعیت اصل ۴۴ معتقد بودند که تعیین ظرفیت کاری غیر قانونی است.
 
گفتنی است، در این تجمع علی بهادری جهرمی رئیس مرکز وکلا قوه قضاییه با حضور در بین تجمع کنندگان و گفتگو با آن‌ها ضمن استقبال و دعوت آن‌ها به دفتر خود، قول مساعدت و پیگیری مشکلات آن‌ها از طریق رئیس قوه قضاییه تا حصول نتیجه را داد.
 
تجمع دانش آموختگان حقوق
 
لازم به ذکر است طی ماه‌های اخیر چندین بار دانش آموختگان این رشته مقابل مجلس تجمع داشتند و خواستار تصویب "طرح جامع وکالت" شدند. این افراد نسبت به پذیرش ۳ درصدی ازمون وکالت معترض بوده و خواستار پذیرش کارآموزان وکالت بر اساس معیار علمی هستند. در حال حاضر پذیرش کار آموز وکالت بر خلاف اصل ۴۴، با تصمیم کمیسیونی متشکل از رئیس کانون وکلا و دو نفر از قوه قضائیه است.

طی دو سال اخیر دانش آموختگان رشته حقوق با تشکیل کمپین‌های ضد انحصار و تجمع در مقابل کانون‌های وکلا و مجلس خواستار برداشتن انحصار از وکالت و تصویب سریع طرح جامع وکالت شدند.
 
تجمع دانش آموختگان حقوق جلوی مرکز وکلای قوه قضاییه
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار