کد خبر: 961439
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۱
850 میلیارد تومان میزان مطالبات تامین اجتماعی در آذربایجان شرقی
مدیرکل بیمه تامین اجتماعی آذربایجان‌شرقی میزان مطالبات تامین اجتماعی در استان را 850 میلیاردتومان اعلام کرد و گفت: بیشترین بدهی‌ها مربوط به کارخانجات واگذار شده از طریق اصل ۴۴ است.

جعفر سمساری  اظهار داشت:  طرح بخشودگی جرایم کارفرمایان خوش حساب از طرح‌های بیمه تامین اجتماعی است چراکه در حال حاضر ۸۵۰ میلیارد تومان بدهی معوقه از طرف کارگاه‌ها را داریم از این‌رو کمک به واحدهای تولیدی که دچار بحران مالی از لحاظ تحریم و نوسانات ارزی هستند در اولویت می‌باشد.

سمساری بیان کرد: کلیه کارگاه‌های خدماتی، صنعتی، تولیدی، معدنی و پیمانکار دارای پیمان فعال می‌توانند از طرح بخشودگی جرایم استفاده کنند.

وی با تاکید بر اینکه بندهای دیگر بخشنامه اخذ لیست کارگاه‌های دارای بحران است، ادامه داد: طرح ساختار نوین خدمات بیمه‌ای یا میز خدمت نیز پایلوت در استان شروع شده بود که مورد بازدید و تائید مقامات استان قرار گرفت و به مروز زمان نیز نواقص آن تکمیل‌تر شده است.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان آذربایجان‌شرقی به طرح بیمه دانشجویی و زنان خانه‌دار هم اشاره کرد و گفت: با بستن یک قرارداد این دو قشر نیز می‌توانند با پرداخت حق بیمه، از خدمات بهره‌مند شوند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه بدهکارترین کارگاه و شرکت در استان کدام است، گفت: بدهکارترین همان شرکت واحد می‌باشد ولی بعد از آن بیشتر بدهی‌ها مربوط به کارگاه‌هایی است که طبق اصل ۴۴ واگذار شده‌اند و در حال حاضر بحران مالی هستند.


بیشترین بدهی‌ها مربوط به کارخانجات واگذار شده از طریق اصل ۴۴ است

سمساری ادامه داد: کارخانه‌هایی از قبیل بلبرینگ‌سازی، کمپرسورسازی، ماشین‌سازی، لیفتراک‌سازی از آن دست کارخانه‌هایی با بحران هستند که بدهی به تامین اجتماعی دارند ولی با این صورت حتی یک کارگر نیز به بیمه بیکاری معرفی نشده و با قانون مشاغل سخت و زیان‌آور سازمان، بازنشسته شده است.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان آذربایجان‌شرقی یادآور شد: در بخش خصوصی نیز بدهی‌هایی وجود دارد ولی به میزان واگذاری با قانون اصل ۴۴ نیست.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر