کد خبر: 961319
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۱
سرلشکر سلامی در افتتاحیه طرح ولایت:
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه توانسته‌ایم اعتبار قدرتمان را اثبات کنیم، گفت: اتفاقات اخیر نشان داد ما به چه درخششی در عرصه تکنولوژی رسیدیم و باید جهان حقیقت این قدرت شکل گرفته را بداند.
به گزارش جوان آنلاین به نقل از سپاه نیوز، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آیین افتتاحیه طرح ولایت بسیج دانشجویی کشور که در رواق شیخ حر عاملی حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار داشت: جوانان انقلابی و متعهد، امروز بیرق پیشرفت‌های علمی کشور را بر دوش گرفتند و برای وسعت‌بخشی به فضای فکر و اندیشه و دانش‌افزایی جامعه انقلابی ما در تلاش و مجاهدت علمی را برای دستیابی به استقلال حقیقی در کشور هستند.

وی افزود: ریشه اصلی رشد، بالندگی و سربلندی هر کشوری به بزرگی مساحت ذهنی و عظمت قلمروی فکر‌ها و اندیشه‌ها است. شاید شاخص‌های ظاهری مثل وسعت جغرافیایی، غنای منابع طبیعی، موقعیت ژئوپولتیک یا میزان ثروت یک جامعه بخش‌هایی از بزرگی یک جامعه را به خود اختصاص دهد، اما بزرگی واقعی در عظمت قلب‌ها و ذهن‌ها است.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه انسان‌ها درجه شکوه یک جامعه، ملت و تمدن را تعیین می‌کنند، گفت: تجربه نشان داده است که بسیاری از کشور‌ها ثروتمند و وسیع هستند، اما در دستگاه مختصات نظام بین‌الملل موقعیت بسیار ضعیف و غیرقابل اعتنایی دارند، اما برخی کشور‌ها که کوچک‌تر هستند و ثروت کمتری دارند به برکت وجود انسان‌های قوی، اندیشمند و حکیم، بزرگ هستند که شما جوانان ریشه‌های شجره طیبه علم، دانش و به امید خدا حکمت جامعه ما هستید.

سردار سلامی با بیان اینکه اصل انقلاب ما برای نجات بشریت از جاهلیت مدرن است، گفت: تجربه و واقعیت‌های موجود نشان می‌دهد که پیشرفت‌های شگفت‌انگیز بشر در علم بدون تکیه بر حکمت، منطق و وحی، ضامن سعادت بشر نیست.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: در جهل مدرن پیشرفت‌های علم پزشکی، شیمی، فیزیک و... در مسیر ایجاد ظرفیت برای انهدام بشر و تولید سلاح، بمب، دستگاه‌های شکنجه و بیماری‌هایی مثل تب برفکی استفاده می‌شود.

سرلشکر سلامی با بیان اینکه بشر به یک انقلاب عظیم نیاز دارد تا نقشه جامع علمی انسانیت مبتنی بر حکمت، علم، وحی ترسیم شود، تصریح کرد: اگر این‌ها باهم ترکیب شوند جاهلیت مدرن از بین می‌رود و بشر سعادتمند می‌شود. در واقع هنگامی که علم وحیانی بر علوم تجربی حاکم شود همه پیشرفت‌ها در راه کرامت انسان و مبارزه با ستم به کار گرفته می‌شود.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: انقلاب اسلامی ما با هدف باز کردن زنجیر اسارت انسان امروز از فضا و علوم جاهلیت مدرن که با مفاهیمی جهان‌پسند، اما با محتوایی خارج از قواعد و معیار‌های الهی و انسانی بر زندگی بشر حاکم می‌شود، شکل گرفت.

وی خاطرنشان کرد: نظام و انقلاب ما درصدد است راه سعادت بشر را نمایان کند و انسانیت را از تاریکی به وادی نور هدایت کند، از این رو تقابل دشمن با ما بر این است که این نظام و نظریه به مدل تبدیل نشود. چرا که هرگاه یک نظریه به مدل تبدیل شود، درواقع اثبات شده و در سطح جهان تعمیم می‌یابد. به عبارت دیگر سطح جغرافیایی تاثیر یک نظریه با ساخت مدل، عالم‌گیر می‌شود و در نهایت یک تمدن ظهور می‌کند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه نظریه‌های انقلاب اسلامی در راستای عدالت، کرامت انسان و ترویج اخلاق و معنویت همراه با پیشرفت و رفاه است، گفت: انقلاب اسلامی می‌خواهد به این مسائل تحقق بخشد و طبیعی است که میدان رشد چنین مکتب و نظریه‌ای فضای تنفس قدرت‌های دیگر را تنگ می‌کند و این به معنای شکل‌گیری یک آرایش جنگی در همه ابعاد در مقابل این نظام نیرومند است.

سرلشکر سلامی با بیان اینکه جوانان بیرق‌داران این مسیر نورانی هستند، ادامه داد: رسالت ما این است که یک امت نمونه، الگو، درخشان و به‌عنوان تجلی‌گاه ارزش‌های متعالی الهی در جامعه انسانی باشیم که برای تحقق این رسالت بزرگ، مسیر سختی طی کردیم بطوری که از ابتدای تولد این انقلاب، قدرت‌های مسلط با آن درگیر شدند.

وی افزود: آن‌ها می‌خواستند این انقلاب در ابتدای کودکی خودش، محو شود و دیگر نتواند در جغرافیای ارزشی و اعتقادی عالم تغییر ایجاد کند، چون انقلاب ما پیام آور یک تغییر بزرگ برای همه بشریت بود.

سرلشکر سلامی با بیان اینکه انقلاب اسلامی حاوی یک پیام جذاب و دلنشین برای تمام ملت‌های مظلوم و تحت ستم بود، گفت: بنابراین ما درگیر یک جنگ جهانی شدیم درحالی که فاقد قدرت بودیم؛ ما در ابتدای انقلاب نسبت به قوای دشمن بزرگی که در مقابل ما آرایش جنگی گرفته بود به لحاظ ظاهری قدرت کمتری داشتیم، اما خداوند به ما نصرت داد و ما را بر دشمنانمان پیروز کرد و این پدیده شگفت‌انگیز بود.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: ما تاریخ جدید و براساس آن ادبیات و منطق جدیدی در جهان ساختیم؛ ما توانستیم امکان پیروزی قدرت‌های به ظاهر ضعیف بر قوای ظاهراً عظیم را اثبات کنیم؛ ما در حصر اقتصادی، انزوای سیاسی جهانی و تحریم تسلیحاتی بودیم و همه جهان مدیریت این جنگ را برعهده گرفته بودند، اما ما از این مرحله گذشتیم.

سرلشکر سلامی با تاکید بر اینکه جنگ ما پایان نیافته است، تصریح کرد: دفاع مقدس مقطعی از جنگ بود که در آن مواجهه نظامی میدان اصلی نبرد بود، اما اتمام دوران جنگ تحمیلی و دفاع مقدس به معنای پایان جنگ میان استکبار و انقلاب اسلامی نیست بلکه تغییر وضعیت از یک جنگ به جنگ‌های دیگر بود.

وی خاطرنشان کرد: برای ماندن و جاودانه شدن باید قدرت ساخت و برای شکست نخوردن باید اراده به کار گرفتن قدرت داشت و ایستاد؛ ما می‌بایست هردوی این مهم را دنبال کرده و همچنین با تدبیر برای زندگی عادی مردمان کار می‌کردیم به عبارتی ما با جنگ زندگی می‌کردیم و با زندگی می‌جنگیدیم.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: زمانی بود که ما هیچ چیز را خودمان تولید نمی‌کردیم؛ وقتی می‌گویم منظورم هیچ به معنای واقعی است؛ هیچ سلاح، پالایشگاه، هواپیما، بالگرد و پهپاد و... توسط ایرانیان ساخته نمی‌شد، اما در این جنگ آموختیم که باید بر ظرفیت‌های درونی خود تکیه کنیم.

سرلشکر سلامی افزود: جنگ فقط میدان شلیک آتش‌ها نبود بلکه ساختن قدرت در آن شرایط بخش مهم‌تر جنگ بود و اتفاقا دشمن در این بخش با تمام قوای خود به صحنه آمده بود؛ اینکه در موضوع هسته‌ای ما را تحریم جهانی می‌کنند درحالی که جهان می‌دانند ما به دنبال سلاح نیستیم بهانه‌ای بیش نیست، در واقع ما را به خاطر دانش، تحریم کردند.

وی خاطرنشان: در مکتب اسلام سلاح هسته‌ای هیچ جایگاهی ندارد؛ اسلام هیچ‌وقت به سلاح کشتار جمعی تن نمی‌دهد، چون در منطق اسلام احیای یک انسان به معنای احیای تمام بشریت است و کشتن یک انسان به مثابه کشتن همه انسان‌هاست پس آن‌ها در مورد سلاح هسته‌ای با ما نمی‌جنگند بلکه برای دانش با ما در تقابلند؛ به این خاطر که می‌دانند دانش، محور اقتدار یک ملت است و ملت‌های عقب مانده در دانش و صنعت، وابسته می‌شوند.

وی با بیان اینکه ملت ایران راه خود را یافته است، ادامه داد: رهبر بزرگوار انقلاب به ما آموخته که برای بزرگ شدن باید عالم شویم به همین علت است که دشمن، دانشمندان ما در خیابان‌ها ترور کرد تا نشان دهد که در برابر پیشرفت‌های علمی ایران می‌ایستد، اما ما راه خود را رفتیم و امروز پیشرفته هستیم و ظرفیت‌های علمی و فنی فوق‌العاده‌ای را فراهم کردیم.

سردار سلامی تصریح کرد: ما زمانی که به سن جوانان امروز بودیم در کتاب‌ها در مورد ماهواره‌ها، رادار‌ها و حرکت سیارات و... می‌آموختیم، اما نمی‌دانستیم ماهواره چه شکلی است و رادار چگونه کار می‌کند، چه رسد به اینکه مکانیزم‌های کنترل و پرتاب موشک به یک پرنده بدون سرنشین در هزاران کیلومتر آن طرف‌تر با دستان نازنین جوانان ایرانی را تجربه کنیم. این علم و فناوری‌ها در زمان تحریم چگونه به دست آمد؟ در واقع ما وقتی تحت فشار قرار گرفتیم دریافتیم که نیازمند ساختن قدرت هستیم و اکنون نیز تقابل تولید قدرت ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه امروز دشمن می‌داند که باید هدف‌هایش را تنزل دهد، گفت: روزگاری به براندازی نظام ما می‌اندیشیدند، اما امروز دشمن در دستیابی به این اهداف ناامید شده است.

فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه جوانان ما امروز ناامید کننده دشمنان هستند، گفت: ایرانی باید تسخیرکننده همه قله‌ها شود و شخصیت علمی ما در بالاترین تراز‌های جهانی قرار گیرد و این مهم دست‌یافتنی است.

سرلشکر سلامی خاطرنشان کرد: دشمن ما به زوالی بازگشت‌ناپذیر در تمامی ارکان دچار شده است؛ منحنی قدرت اقتصادی دشمن کاملا نزولی و کاهشی است و میلیون‌ها انسان کارتن‌خواب و زیرخط فقر واقعیتی از چهره پنهان بزرگترین اقتصاد جهانی را نشان می‌دهد؛ ناتوانی این کشور در خدمات عمومی و بهداشتی مشهود بوده و حتی قدرت نظامی دشمن، فرسوده و ناکارآمد است‌

وی ادامه داد: آمریکا امروز یک اقتصاد روبه زوال و یک قدرت نظامی و سیاسی رو به افول است که به تعبیر خودشان در قلب آسیا و خاورمیانه، گرفتار فقدان استراتژی هستند و نمی‌توانند تغییر ایجاد کنند. تکیه‌گاه‌های آمریکا در منطقه متزلزل است و آن‌ها نمی‌توانند بین هزینه‌ها و دستاورد‌ها را توازن برقرار کنند.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه ۷ تریلیون دلار هزینه کردن بدون منفعت سیاسی یک زیان است، ادامه داد: سالانه ۴۰ هزار جوان آمریکایی خودکشی می‌کنند؛ در واقع آمریکا دچار زوال عقل سیاسی است که علت آن فقدان یک رهبری کاریزماتیک است.

سردار سلامی در پایان تاکید کرد: ما توانسته‌ایم اعتبار قدرتمان را اثبات کنیم؛ اتفاقات اخیر نشان داد ما به چه درخششی در عرصه تکنولوژی رسیدیم و باید جهان حقیقت این قدرت شکل گرفته را بداند، زیرا هیچ کشوری مانند ایران در جهان نیست که سال‌ها تحت یک محاصره اقتصادی باشد، اما با پیشرفت به مسیر خود ادامه دهد و ملتی آگاه، نجیب و سرفراز داشته باشد که دشمن را بشناسند و با رهبرشان متحد باشند، اما شما جوانان انقلابی و متعهد، نشان‌دهنده و تاییدکننده این واقعیت هستید.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار