کد خبر: 961157
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۰
سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه از دولت انگلیس می‌خواهیم هر چه زودتر به توقیف غیرقانونی نفتکش ایرانی پایان دهد، گفت: ما این راهزنی دریایی را که موجب افزایش تنش‌ها می‌شود، نمی‌پذیریم.
سرویس سیاسی جوان آ‌نلاین: سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری هفتگی خود که صبح امروز (دوشنبه) برگزار شد، پیرامون روابط با چین و روسیه در قالب برجام، اظهار داشت: ایران به هیچ کشوری امید نبسته است چه دوستان ما مثل روسیه و چین و چه کشور‌های اروپایی و آنچه برای ما مهم است عمل به وعده‌های برجامی اعضای باقیمانده است.

وی گفت: بنابراین نه ما دل به کشوری بستیم و ن هاجازه می‌دهیم که کارت بازی کسی شویم و بر اساس منافع ملی تصمیمات مستقل خود را اتخاذ خواهیم کرد.

موسوی در خصوص پیگیری‌ها برای نفت کش توقیف شده ایرانی، تصریح کرد: در خصوص نفتکش ایرانی که در عربستان است این نفتکش مشکل فنی داشته است و ما پیگیر کار‌های فنی و حقوقی آن هستیم و امیدواریم هر چه زودتر این نفتکش به مسیر خودش ادامه دهد.

سخنگوی وزارت امور خارجه بیان کرد: در خصوص نفت کشی که در جبل الطارق توقیف شده است، اقدامات جدی در حوزه دیپلماتیک و حقوقی انجام دادیم و دو مرتبه سفیر انگلیس و یک مرتبه سفیر اسپانیا را احضار کردیم.

وی افزود: مقصد سفر نفتکش را در حال حاضر ندارم، اما مطابق با آنچه گفته شده سوریه بود که اشتباه است چرا که آن یک سوپر نفتکش بوده و هیچیک از بنادر سوریه ظرفیت جا دادن چنین نفت کشی را ندارد.

موسوی گفت: از دولت انگلیس می‌خواهیم هر چه زودتر به این توقیف غیرقانونی پایان دهد و ما این راهزنی دریایی را که موجب افزایش تنش‌ها می‌شود نمی‌پذیریم و هشدار‌های لازم را هم به آن‌ها داده‌ایم.

وی در خصوص برخی مذاکرات برجامی ایران گفت: مذاکرات ما برای نحوه اجرای برجام و انجام تعهدات طرفین بوده است و همانطور که آقای عراقچی هم گفت برجام پرونده‌ای است که کلمه‌ای از آن کم و به آن اضافه نمی‌شود.

موسوی بیان کرد: زمانی که آمریکا از برجام خارج شد اعضای باقیمانده می‌توانستند به عنوان نقض برجام آن را شناسایی کرده و جلوی آن را بگیرند و طرف مقابل ۱۱ تعهد را پذیرفته که عمل کند و اگر امروز مذاکراتی وجود دارد، برای نحوه اجرای تعهدات برجامی طرف‌های اروپایی است.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: اگر آمریکا می‌خواهد به برجام برگردد لازم است فوری دست از سیاست‌های تحریمی و تروریسم اقتصادی علیه ملت ایران بردارد.
منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار