کد خبر: 961112
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۹
همزمان با رونمایی از دستاورد‌های جدید موشکی و پهپادی
جنبش انصارالله یمن دیروز از جدید‌ترین دستاورد‌های نظامی خود در عرصه موشکی و پهپادی رونمایی کرد؛ سلاح‌هایی که قرار است در آینده علیه متجاوزان به یمن مورد استفاده قرار گیرند. انصارالله گفته که این سلاح‌ها معادله قدرت را بر هم خواهد زد.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: چند هفته پس از آنکه جنبش انصارالله اعلام کرد به زودی از سلاح‌های جدید خود رونمایی خواهد کرد، روز یک شنبه یمنی‌ها این وعده را محقق کردند. مهدی المشاط، فرمانده کل نیرو‌های مسلح یمن در نمایشگاه صنایع دفاعی «شهید صالح» از سلاح‌های جدید این کشور رونمایی کرد. سلاح‌های جدید یمن، شامل موشک هدایت شونده جدید «قدس ۱»، پهپاد «صماد ۱»، پهپاد «صماد ۳» و پهپاد «قاصف k۲» است. این اولین بار است که از موشک قدس ۱ و پهپاد صماد ۳ رونمایی می‌شود. به گزارش شبکه المسیره، مهدی المشاط در این مراسم تأکید کرد: «مرحله آینده مرحله بسیار حساس و مملو از غافلگیری خواهد بود و سلاح‌های جدید معادله قدرت را بر هم خواهد زد». ناصر العاطفی، وزیر دفاع یمن نیز گفت: «ما به مرحله پیشرفته‌ای در زمینه صنایع نظامی دست یافته‌ایم و در آینده نیز شاهد پیشرفت بزرگ‌تری خواهید بود». وی افزود: «مادامی که کشور‌های عضو ائتلاف متجاوز به حملات خود پایان نداده‌اند، آینده برای آن‌ها دردآورتر خواهد بود». پس از آنکه صالح الصماد، رئیس شورای عالی سیاسی یمن در اردیبهشت ۱۳۹۷ ترور شد، ارتش یمن به پاسداشت رشادت‌های او در برابر متجاوزان، تاکنون چند سلاح جدید به این نام رونمایی کرده است. یحیی سریع، سخنگوی ارتش یمن، پیش‌تر درباره سلاح‌های جدید یمنی‌ها گفته بود: «رونمایی از این دستاورد‌ها که در میدان‌های مختلف آزمایش شده و موفقیت خود را اثبات کرده‌اند، تحولی مهم را در تاریخ صنایع نظامی یمن رقم خواهد زد.»
با رونمایی از تسلیحات جدید و همچنین تولیدات جنگی، توانمندی‌های نظامی یمن در عرصه میدانی تقویت خواهد شد و روند درگیری با نیرو‌های ائتلاف متجاوز عربی را به عنوان سلاح‌های مؤثر و مهم تغییر خواهد داد. انصارالله و کمیته‌های مردمی یمن در هفته‌های اخیر با استفاده از پهپاد‌ها و موشک‌های بومی، حملات متعددی را به فرودگاه‌ها و تأسیسات نفتی عربستان سعودی انجام داده‌اند. توانایی انصارالله در ساخت موشک‌ها و پهپاد‌ها روز به روز تقویت می‌شود و همین مسئله نگرانی سعودی‌ها و امارات را در پی داشته است. انصارالله اعلام کرده است تا زمانی که محاصره فرودگاه صنعا، پایتخت یمن لغو نشود، استراتژی «فرودگاه در برابر فرودگاه» را علیه امارات و عربستان به کار خواهد گرفت. توانایی انصارالله در ساخت موشک‌ها و پهپاد‌های بومی، درحالی است که یمن بیش از چهار سال است که از سوی ائتلاف سعودی به طور کامل از زمین، دریا و هوا محاصره شده است. حملات روزانه انصارالله به فرودگاه‌های عربستان سعودی، سبب شده مقامات ریاض برای ر‌هایی از این بحران و توقف حملات یمنی‌ها، از کشور‌های غربی کمک بگیرند. رهبران انصارالله گفته‌اند که به زودی جنگ را به خاک عربستان می‌کشانند؛ چیزی که در هفته‌های اخیر به وضوح دیده می‌شود و ارتش و کمیته‌های مردمی یمن توانسته ده‌ها پایگاه نظامی عربستان را در جنوب این کشور تصرف کنند. حتی هشدار‌های انصارالله برای حمله به تأسیسات و فرودگاه‌های امارات سبب شده مقامات ابوظبی نیرو‌های خود در یمن را کاهش دهند.

تداوم حملات پهپادی به عربستان
همزمان با رونمایی از سلاح‌های جدید یمن، انصارالله حملات دیگری را به خاک عربستان انجام داد. به گزارش شبکه المنار، یحیی سریع روز یک شنبه اعلام کرد: «یگان پهپادی ارتش حملاتی را با پهپاد‌های قاصف k۲ به آشیانه‌های جنگنده‌ها و مواضع نظامی دیگر در فرودگاه منطقه‌ای جیزان و فرودگاه بین‌المللی اب‌ها صورت داد». به گفته این سخنگوی ارتش یمن، «حملات پهپادی با دقت به اهداف مورد نظر اصابت کرده و منجر به توقف در فعالیت و پرواز‌ها از هر دو فرودگاه شدند». یحیی سریع بار دیگر بر ادامه عملیات نظامی در چارچوب دفاع از خود و در واکنش به تداوم حملات خصمانه و محاصره ظالمانه علیه ملت یمن برای پنجمین سال متوالی تأکید کرد. از سوی دیگر، محمد عبدالسلام، سخنگوی انصارالله هم دیروز در توئیتی نوشت: «حملات هوایی مداوم ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور به فرودگاه‌های عربستان گزینه‌ای است که تداوم تجاوز و محاصره ملت یمن آن را تحمیل کرده است». وی افزود: «کشور‌های متجاوز باید عواقب ادامه جنایات خود و بی‌توجهی به ریختن خون ملت یمن را ببینند.» عبدالسلام در ادامه ضمن قدردانی از تلاش‌های یگان پهپادی و موشکی یمن، تأکید کرد که ملت این کشور به آن‌ها افتخار می‌کنند و در کنارشان می‌ایستند و منتظر اقدامات بیشتر هستند. حملات پهپادی یمن به مواضع عربستان درحالی ادامه دارد که سامانه‌های موشکی پاتریوت سعودی به‌رغم صرف هزینه‌های گزاف، در رهگیری پهپاد‌ها و موشک‌های یمن ناکارآمد بوده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار