کد خبر: 961022
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۴
بسته ترافیکی پلیس راهور تهران
شهروندان محترم در نظر داشته باشند، اگر فرزند خانواده به سنی رسیده که نیازی به استفاده از صندلی کودک ندارد، به‌منظور جلوگیری از باز کردن ناگهانی در خودرو حتماً قفل کودک را که بر روی در خودرو تعبیه شده فعال نمایید.
سرویس جامعه جوان‌آنلاین: یکی از آسیب‌هایی که همواره در کمین کودکان داخل خودرو وجود دارد این است که برخی والدین از روی محبت یا سهل‌انگاری کودکان خود را هنگام رانندگی در صندلی جلو نشانده یا آن‌ها را در آغوش می‌گیرند. خطرناک‌تر اینکه مشاهده می‌شود راننده وسیله نقلیه در حین رانندگی، فرزند خردسالش را روی پای خود قرار می‌دهد.

لازم است والدین به این نکته توجه داشته باشند که در چنین شرایطی کوچک‌ترین ترمز یا برخورد با یک وسیله نقلیه باعث می‌شود اولین کسی که به جلو پرتاب می‌شود و از این بابت آسیب می‌بیند همان خردسالی باشد که به‌شکل غیرایمن در خودرو نشسته است. به زبان ساده فرزند خردسال، سپر بلای والدین خود می‌شود؛ لذا لازم است برای فرزندان خردسال حتماً از صندلی کودک استفاده شود که به‌وسیله کمربند ایمنی به صندلی عقب متصل می‌گردد. با این کار است که می‌توان ایمنی کودکان را تضمین کرد.

هم‌چنین شهروندان محترم در نظر داشته باشند، اگر فرزند خانواده به سنی رسیده که نیازی به استفاده از صندلی کودک ندارد، به‌منظور جلوگیری از باز کردن ناگهانی در خودرو حتماً قفل کودک را که بر روی در خودرو تعبیه شده فعال نمایید.

وضعیت ترافیکی معابر بزرگراهی پایتخت در ۱۶ تیرماه

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ، سرهنگ محمد رازقی رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور درباره وضعیت ترافیکی معابر بزرگراهی شهر تهران در صبح روز یک‌شنبه، شانزدهم تیر‌ماه گفت: محور غرب به شرق بزرگراه همت از ستاری، محور غرب به شرق بزرگراه حکیم از پیامبر، محور غرب به شرق بزرگراه هاشمی رفسنجانی از اشرفی اصفهانی، محور غرب به شرق بزرگراه شیخ فضل الله از تیموری، در محور غرب به شرق آزادی از شهیدان و در مسیر جنوب به شمال نواب از ۹ دی با حجم بار ترافیک صبحگاهی مواجه است.

وی در ادامه افزود: محور جنوب به شمال چمران از حکیم، در محور شرق به غرب بزرگراه بابایی از نوبهار، در محور جنوب به شمال بزرگراه امام علی (ع) از سبلان در مسیر شرق به غرب بزرگراه زین‌الدین از خروجی امام علی (ع)، مسیر جنوب به شمال بزرگراه یادگار امام (ره) از گلاب و در مسیر شرق به غرب جاده مخصوص از قبل از ستاری با حجم بار ترافیکی صبحگاهی مواجه هستیم.

مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ اعلام کرد:
با توجه به ریشه یابی و بررسی علل اصلی تصادفات منجر به جرح و فوت، مشخص گردید، عمده‌ترین عناصر دخیل در حادثه‌های مذکور، عابرین می‌باشند.
از همین رو با تدابیر و برنامه ریزی‌های به عمل آمده، طرح‌های نظارتی بیشتری در سطح شهر تهران برای نظم بخشیدن در تقاطع‌ها و معابری که تردد عابرین از آن محل‌ها صورت می‌پذیرد، در دست اجرا می‌باشد.
سردار مهماندار رئیس پلیس راهور تهران بزرگ نیز در همین خصوص اعلام کرد:
عمده کاربران ترافیکی دخیل در تصادفات جرحی و فوتی، عابرین و راکبین موتورسیکلت بوده و با کنترل و مراقبت در چگونگی عبور و مرور این عناصر می‌توان شاهد کاهش چشمگیری در آمار تلفات رانندگی باشیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار