کد خبر: 960881
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۵
نماینده مردم تبریز در مجلس:
نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: واگذاری ماشین‌سازی به صندوق بازنشستگی فولاد سناریوی کثیف خصوصی‌سازی است.

احمد علیرضا بیگی  اظهار کرد: واگذاری کارخانه ماشین‌سازی تبریز همان ادامه بازی کثیفی است که سازمان خصوصی‌سازی در راستای کارهای گذشته خود انجام داده است.

وی با بیان اینکه سازمان خصوصی‌سازی برای اینکه بتواند شرکت ماشین سازی را به «قربانعلی» واگذار کند نقشه‌ای اجرا کرده است، توضیح داد: سازمان خصوصی‌سازی به صورت صوری ماشین‌سازی تبریز را صندوق فولاد واگذار کرده  و بعد از آن نیز صندوق بازنشستگان فولاد نیز ماشین‌سازی را گرو در خزانه گذاشته است تا بعد با دریافت پول  مشکلات موجود را برطرف کرده و حقوق کارگران را بدهد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس ادامه داد: البته این واگذاری صوری  از بابت مطالبات صندوق فولاد از دولت بوده است که به‌قدری این واگذاری ناشی‌گرایانه بوده است که از طریق  استعلام و  مدارک موجود در دست بنده می‌توان به پشت پرده این سناریوی کثیف پی برد.

وی خاطرنشان کرد: طبق مستندات و نامه‌ای که در دست بنده می‌باشد، آقای امین عشقی(سرپرست گروه شرکت ماشین‌سازی تبریز)  در سال ۱۳۹۵ از سازمان خصوصی‌سازی درخواست تعیین تکلیف بعد از واگذاری ماشین‌سازی به صندوق بازنشستگان فولاد می‌کند که پیرو این نامه سازمان خصوصی‌سازی صریحاً اعلام کرده است که  سهام این شرکت همچنان متعلق به دولت می‌باشد.

بیگی اضافه کرد: سپس دوباره سازمان خصوصی‌سازی در نامه استعلام وضعیت مالکیت شرکت ماشین‌سازی به صراحت اعلام کرد که تمام این شرکت ماشین‌سازی تبریز کماکان متعلق به دولت است.

 وی به نامه دیگر استعلامی از خود صندوق بازنشستگان  فولاد مبنی بر آخرین وضعیت واگذاری ماشین‌سازی تبریز اشاره کرده و گفت: در این نامه آمده است که این شرکت متعلق به صندوق فولاد نبوده و صرفا بر اساس توافق نامه‌ای مابین این صندوق و سازمان خصوصی‌سازی بابت تأمین کسری تعهدات صندوق بازنشستگی فولاد به عنوان دارایی برای فروش عنوان شده است و این صندوق در انتخاب شرکت مزبور، قیمت‌گذاری و نحوه فروش آن هیچ‌گونه دخل و تصرفی نداشته و به جهت تسویه حساب با خزانه‌داری کل کشور موضوع توافق‌نامه پیوست با سازمان خصوصی می‌باشد؛ از این‌رو از انجام مکاتبه با این موسسه خودداری و مراتب را به سازمان گسترش یا سازمان خصوصی‌سازی منتقل کنید.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه صندوق فولاد رسما اعلام کرده است که این شرکت متعلق به فولاد نیست، افزود: این اقدامات خصوصی‌سازی نشان دهنده سناریوی کثیفی از بابت به تاراج بردن مال و دارایی و ثروت ملت ایران است.

وی ادامه داد: سازمان خصوصی‌سازی با این کارها  تلاش می‌کند تا محفل‌های قانونی را فراهم کند و جالب است به قدری در این لجن غوطه‌ور هستند که چنین نامه  و مستندات را فراموش کرده‌اند.

بیگی به کمک و ورود رسانه‌ها در این موضوع تاکید کرد و گفت: باید با کمک رسانه‌ها جواب دندان‌شکنی به سازمان خصوصی‌سازی داد که چگونه چنین دروغ‌های واضحی را با گستاخی و بی‌حیایی می‌گویند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر