کد خبر: 960684
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۷
ضرورت تسریع در احداث ترمینال پرواز‌های خارجی
عضو هیات مدیره و راهبری عملیات فرودگاهی شرکت فرودگاه‌های کشور گفت: شرکت‌های هواپیمایی بدهی خود به شرکت فرودگاه‌های کشور را پرداخت کنند.

حسین اسفندیاری  در آیین تودیع و معارفه مدیرکل فرودگاه‌های استان آذربایجان‌شرقی در تبریز اظهار داشت: حوزه حمل و نقل هوایی عرصه هزینه‌ای هست و شرکت‌های هواپیمایی با پرداخت بدهی خود به این مجموعه می‌توانند کمک شایان به تسریع پروژه‌ها و بهسازی زیرساخت‌های صنعت حمل و نقل هوایی داشته باشند.

وی افزود: شبکه حمل و نقل هوایی موثرترین و تاثیرگذارترین جایگاه را در حوزه اقتصادی، علمی، فرهنگی و حتی سیاسی دارد و توسعه این حوزه اثربخشی قابل توجهی در بخش‌های یاد شده را دارد و رشد صنعت حمل و نقل هوایی، و رشد و توسعه سایر عرصه‌ها را بدنبال دارد.

اسفندیاری درباره موقعیت تبریز به عنوان شهر اولین‌ها را یادآور شد و گفت: بعد از دهه 80 توسعه باند، دستگاه‌های ناوبری، رادارها، سیستم‌های ارتباطی و ... در فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی تسریع داشته اما با توجه به نزدیکی به 1400 با رشد و شتاب حمل و نقل هوایی در سطح کشور و بخصوص استان آذربایجان‌شرقی دوچندان شود.

اسفندیاری ترمینال پروازهای خارجی را جزء ضروریات فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز اعلام و تصریح کرد: بازنگری در معماری، طراحی و المان‌های این پروژه باید صورت گیرد تا حداقل برای 20 سال آینده تبریز پاسخگو باشد.

این مقام ارشد کشوری در حوزه حمل و نقل هوایی وجود فرودگاه سهند در استان را نیز مزیتی بالقوه دانست و تاکید کرد: این فرودگاه در مقاطعی به متقاضیان خدمات دهی داشته که برای از سرگیری این روند می‌تواند از مزیت‌های شرکت‌های هواپیمایی که به سمت ناوگان هواپیمایی با ظرفیت‌های کم رفته‌اند استفاده کرد و دوباره شاهد روشن شدن چراغ‌های باند این فرودگاه نیز شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر