کد خبر: 960630
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۳
وزرای نفت و خارجه روز گذشته به دو برنامه تلویزیونی واکنش نشان دادند؛ واکنش‌هایی که دست‌کم نمی‌شود آن‌ها را مثبت تلقی کرد. محمدجواد ظریف درباره سریال تلویزیونی گاندو که این شب‌ها از تلویزیون پخش می‌شود و کاراکتر او نیز در آن حضور دارد جملاتی بر زبان آورد و بیژن زنگنه نیز به برنامه «سلام صبح به خیر» واکنش نشان داد که در آن سیدحسن حسینی مجری برنامه روی تصاویری ویدئویی درباره انتقال نفت ایران از طریق مسیر‌های کشتیرانی توضیحاتی ارائه داده بود.
فرزین ماندگار
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: اما روز گذشته وزیر امور خارجه که کمتر برای مصاحبه به حیاط پاستور می‌آید، در جمع خبرنگاران در پاسخ به مطلبی مبنی بر اینکه «فردی در سریال گاندو به شما شبیه و در نقش منفی است»، گفت: «من بحمدالله نگاه نمی‌کنم، بنابراین نگران نیستم.»
وزیر امور خارجه همچنین در پاسخ به این سؤال که «این سریال را نگاه نمی‌کنید یا کلاً صدا و سیما را نگاه نمی‌کنید؟» نیز گفت: «من کلاً تلویزیون را نگاه نمی‌کنم.»
البته درباره سؤال خبرنگار از ظریف که کاراکتر او را در این سریال منفی قلمداد کرده باید گفت که خیلی‌ها این اعتقاد را ندارند.

زنگنه: صداوسیما هر چه رشته کرده بودیم پنبه کرد
از سویی دیگر وزیر نفت درباره اینکه این روز‌ها در رسانه‌های عمومی راه‌های فروش نفت و دور زدن تحریم‌ها را افرادی عنوان می‌کنند، گفت: اگر چیز‌هایی را که می‌گویند درست باشد، به معنی پنبه کردن چیزی است که ما رشته کرده بودیم. وزیر نفت که برخی او را متهم می‌کنند اساساً اعتقادی به دور زدن تحریم‌ها ندارد درباره مسائل مطرح شده در برنامه «سلام صبح به خیر» با اجرای سیدحسن حسینی واکنش نشان داده است؛ برنامه‌ای که طی چند هفته‌ای که از پخش آن می‌گذرد توانسته مخاطبان زیادی را به خود جلب کند. این در حالی است که روابط عمومی برنامه «سلام صبح به خیر» در خصوص حواشی مسیریابی کشتی سارینا و در راستای «تنویر افکار عمومی» به حواشی مطرح شده در خصوص مسیریابی کشتی سارینا در برنامه دو روز پیش و محکوم کردن این برنامه به افشای مسائل محرمانه، اینگونه پاسخ داده بود: «به‌رغم جو رسانه‌ای مبنی بر مشکوک بودن اقدام برنامه «سلام صبح به خیر» در خصوص اعلام مسیر دور شدن تحریم نفتی کشتی سارینا، اطلاعات مطرح شده در این برنامه هفته قبل در قالب گزارشی با تصاویر ماهواره‌ای در نشریه بین‌المللی فایننشال تایمز همراه با عکس و جزئیات کامل‌تر منتشر شده است، بنابراین فرضیه افشای اسرار مملکتی و نقض محرمانه بودن این رویداد به کلی مردود است و قبلاً این اطلاعات به صورت گسترده و با زبان انگلیسی رسانه‌ای شده است. بدیهی است اگر قرار بر ردیابی کشتی از سوی امریکایی‌ها باشد، این امر باید هفته قبل صورت گرفته باشد و نیازی به یادآوری کردن برنامه «سلام صبح به‌خیر» با زبان فارسی به طرف امریکایی نیست.»

نظر وزیر اسبق ارشاد درباره فشار‌ها بر «گاندو»
اما واکنش به برنامه‌های تلویزیونی از سوی سیاستمدار‌ها در روز گذشته به همین دو مورد محدود نشد و سیدمحمد حسینی وزیر اسبق ارشاد اسلامی نیز در نشست حکمرانی و سیاستگذاری گام دوم انقلاب به ماجرای سانسور و هجمه به سریال «گاندو» اشاره کرد و گفت: هجمه‌ها و فشار بر سانسور سریال «گاندو» نشان‌دهنده آن است که برخی تحمل شنیدن نظرات مخالف خود را ندارند.
حسینی در تشریح ابعاد بیانیه گام دوم انقلاب و تأثیر آن بر حکمرانی به ماجرای سانسور و هجمه به یک سریال تلویزیونی اشاره کرد و گفت: آزادی یکی از محور‌های مطرح شده در بیانیه گام دوم انقلاب است. باید دید که مسئولان کشور تحمل آزادی بیان را دارند یا خیر؟ آیا این سعه صدر لازم را دارند که اگر یک نظر مخالف در جلسه‌ای کارشناسی گفته شد، آن فرد را از شرکت در جلسه محروم نکنند یا خیر؟ اولین لازمه مدیریت، داشتن سعه صدر است. اکنون شاهد پخش سریال «گاندو» از صدا و سیما هستیم که به موضوع یک پرونده واقعی می‌پردازد، اما عده‌ای تحمل بیان موارد مطرح شده در این سریال را ندارند. اینکه برخی به این سریال فشار می‌آورند و می‌گویند فلان قسمت آن را تغییر دهید، نشان می‌دهد برخی مسئولان قائل به آزادی بیان نیستند و تحمل شنیدن نظرات مخالف خود را ندارند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
عبدالله منتقد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
0
2
این سریال نشان می دهد که خود ... نیز در مظان اتهام است ! چرا باید خواهر زاده ایشان فردی جاسوس مانند جیسون رضائیان را در جلسات نفوذ دهد .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
0
0
آقای وزیر به شما پیشنهاد می‌کنم سریال گاندو را تماشا کنید تا از بندهایی که به آب داده اید خبردار شوید البته اگر....
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار