کد خبر: 960558
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۵
پروپویچ همان بازیکنی است که توسط سیستم دلالی حاکم بر باشگاه‌های دولتی (بخوانید استقلال و پرسپولیس) به فوتبال ما تحمیل شد و در حالیکه بازدهی آنچنانی برای استقلال نداشت بدون خداحافظی رفت و حالا بعد از دوسه سال نه تنها دستمزد او را استقلال باید پرداخت کند که ۴۰۰ هزار دلار هم جریمه از سوی فیفا برای استقلال بریده شده است.
سیدرضا فیض آبادی
سرویس ورزشی جوان آنلاین: یعنی بازیکن بدون اجازه باشگاه رفته و معمولا در اینگونه مواقع بازیکن محکوم است، اما شما ببینید دلال‌های شناخته شده چطور قرارداد این بازیکنان رده خارج را با تیم‌های ایرانی می‌بندند که همیشه باید چند برابر قراردادشان به آن‌ها غرامت هم بدهیم.
اصلا نیازی به پنهان کاری نیست. هردو باشگاه استقلال و پرسپولیس سهمیه‌هایی برای موارد خاص بخصوص دلالان تمامیت خواه در هر فصل دارند.
این دلال‌ها که شیک پوش و کروات زده در دوبی یا ترکیه از قبل دلار‌های باده آورده سرخابی‌ها خوشگذرانی می‌کنند می‌دانند در هر فصل حداقل یک یا دو مورد از استقلال و پرسپولیس سهمیه دارند.
تا اینجا بازهم قابل تحمل است.
ولی وزارت ورزش با این عرض و طول و اینهمه کارشناس و مشاور خبره چرا یک کمیته را برای قرارداد‌های نجومی بازیکنان خارجی با باشگاه‌های تحت قیمومیت خود ایجاد نمی‌کند تا قرارداد‌ها اینجوری بسته نشود.
چرا همیشه استقلال و پرسپولیس محکوم هستند.
چرا همیشه پرونده اینگونه بازیکنان بعد از دوسه سال رو می‌شود؟
معلوم است. هرچقدر طولانی‌تر شود جریمه بیشتری به باشگاه می‌خورد. درست زمانی پرونده رو می‌شود که چاره‌ای جز پرداخت تمام و کمال اصل و فرع مال نیست.
مدیران دو باشگاه هم بلدند چه کنند.
الان استقلال قضیه پروپویچ را ربط به امنیت ملی داده و چنان فضا را ملتهب کرده اند که دولت ناچار به پرداخت غرامتی سنگین است.
همین الان امیرحسین فتحی در پرونده پروپویچ نقشی ندارد و نداشته، اما دوسال بعد که وی نباشد یک پرونده از امروز برای دوسال بعد باز می‌شود!
پس بیایید واقع بین باشیم.
به واسطه خوشایند چند دلال و چند وکیل که از کنار پرونده‌های فوتبال ایران بره کشان دائمی دارند! تن به قبول هر قراردادی میدهند حال انکه در تمام این سال‌ها استقلال و پرسپولیس از مجموعه خارجی‌هایی که آوردند شاید دو سه نفرشان یک کم بهتر از بازیکنان خودمان بوده اند. دوتا بازیکن پرسپولیس در زمان طاهری از اوکراین آورد و در زرورق تحویل به اوکراین داد بدون اینکه اصلا بازی کنند. نفری ۲۰۰ هزار دلار هم تقدیمشان کرد.
حساب دو دوتا چهارتاست برادرم.
حساب ما هم توی کتاب هست!
از این سفره باز دولتی چند نفر دورهمی با هم سبیل چرب می‌کنند.
همینجوری دلال دست دوتا بازیکن را نمی‌گیرد بیاید باشگاه و ثبت نام کند و برود دنبال کارش. خیلی مراحل قبلا پیموده شده و حساب و کتاب‌ها درست شده و شیرینی داده و گرفته شده تا این اتفاق می‌افتد.
لطفا کتمان نکنید.
اولین مقصر این اتفاق وزارت ورزش و جوانان و بعد مدیران استقلال و پرسپولیس هستند.
اگ راست می‌گویید امروز جلو ورود بازیکنان خارجی را بگیرید. نخواستیم. اگه بازیکن خارجی خوب باشد که می‌رود کشور‌های عربی و شرق آسیا و یا ترکیه.
این‌هایی که اینجا می‌آیند از کفتر باز برزیلی داشتیم تا بدنساز اوکراینی و مدل آلمانی، ولی بازیکن از دل آن‌ها بیرون نیامده است.
پس تعطیلش کنید این دکان دونبش را اگر راست می‌گویید!
۴۰۰ هزار دلار با دلار ۱۴ هزار تومان چند میلیارد می‌شود؟
از کجا پرداحت می‌کنند؟
از سفره من و شما. از بیت المال. وزارت ورزش از کجا می‌آورد؟
نکند یک قلک مثل هدایتی داند! او هم که دست همه مدیران را در پرونده فسادش رو کرد..
در نهایت این پول‌ها یک سرش به جیب داخلی‌ها می‌رود. شک نداریم.
این خبر را بخوانید:
باشگاه استقلال برای پرداخت بدهی ۴۰۰ هزار دلاری پروپیچ فرصت چندانی ندارد. باشگاه استقلال حدود ۸۰۰ هزار دلار از فیفا طلبکار است که با توجه به تحریم‌های بانکی نمی‌تواند آن را به حسابش منتقل کند. با توجه به خطر کسر امتیاز، حذف از لیگ قهرمانان آسیا و محرومیت از نقل و انتقالات که باشگاه استقلال را تهدید می‌کند، آن‌ها از وزارت ورزش، وزارت امور خارجه و فدراسیون فوتبال درخواست کمک کرده‌اند تا بتوانند ۴۰۰ هزار دلار را قبل از پایان ضرب الاجل فیفا به حساب مهاجم کروات واریز کنند.
جدا از کمک ۵۰۰ هزاردلاری وزارت که به صورت حواله دراختیار استقلال و همچنین پرسپولیس قرار گرفت، مدیران باشگاه همان طور که کامران منزوی هم اعلام کرد، قصد دارند با کمک فدراسیون فوتبال طلب پروپیچ را با پولی که نزد فیفا دارند تسویه کنند. برای این منظور قرار شده یکی از مدیران بلند پایه فدراسیون که برای رسیدگی به مطالبات فدراسیون فوتبال از فیفا راهی زوریخ سوییس می‌شود، برای پرداخت پول پروپیچ از طریق فیفا رایزنی کند.
اگر این کار جواب دهد خیال آبی‌ها از کابوس جریمه‌های سنگین فیفا راحت می‌شود و روی نقل و انتقالات و حفظ بازیکنان خارجی شان تمرکز خواهند کرد. تا حل و فصل شدن این پرونده دغدغه اصلی استقلالی‌ها حل کردن و بستن این پرونده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار