کد خبر: 960529
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۲
حکم قصاص پسر جوانی که به طرفداری از عمویش مرتکب قتل با اسلحه شکاری شده بود، در دیوان عالی کشور تأیید شد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: به گزارش خبرنگار ما، ۲۷‌تیر‌سال‌۹۰، مأموران پلیس ورامین از قتل مرد جوانی در درگیری با اهالی روستای آب باریک باخبر و راهی محل شدند. جسد متعلق به علی‌اکبر ۳۰‌ساله بود که در آن درگیری بر اثر شلیک گلوله با اسلحه شکاری کشته شده بود. با انتقال جسد به پزشکی قانونی، مأموران در تحقیقات از شاهدان حادثه دریافتند عامل قتل مرد ۲۵‌ساله به نام امین است که به طرفداری از عمویش، مرتضی وارد درگیری شده و بعد از قتل با موتور یکی از دوستانش به نام احسان از محل گریخته است.
به این ترتیب عموی متهم تحت بازجویی قرار گرفت و در توضیح به مأموران گفت: «مدت‌ها قبل با علی‌اکبر و برادرهایش اختلاف داشتیم. روز حادثه یکی از دوستانم تماس گرفت و گفت برادرم با علی‌اکبر و برادرانش درگیر شده است و او را با چاقو زخمی کرده‌اند. از شنیدن این حرف شوکه شدم و بلافاصله خودم را به محل رساندم، اما برادرم را ندیدم. من چاقو همراه داشتم و با چاقو یک ضربه به صورت علی‌اکبر زدم و برادرزاده‌ام، امین نیز به طرفداری از من به مقتول شلیک کرد که ناخواسته باعث قتل علی اکبر شد. حالا او فرار کرده و نمی‌دانم کجاست.» در ادامه تحقیقات، احسان ۳۰‌ساله نیز بازداشت شد و در بازجویی‌ها گفت: «من فقط شاهد درگیری بودم و به خاطر رفاقتی که با امین داشتم او را با موتورم فراری دادم و حالا از او بی‌خبرم.»
در حالیکه تلاش پلیس برای شناسایی متهم ادامه داشت بعد از گذشت پنج‌سال از حادثه، مرد جوان خودش را تسلیم پلیس کرد و بعد از اقرار به قتل در توضیح به مأموران گفت: «روز حادثه، برای حمایت از عمویم به مقتول شلیک کردم که او را بترسانم، اما فکر نمی‌کردم اسلحه شکاری موجب مرگ او شود.» وی در ادامه گفت: «بعد از قتل با اتوبوس به بندرعباس رفتم و پنج‌سال زندگی پنهانی داشتم، اما خسته شدم و تصمیم گرفتم خودم را معرفی کنم.»
با اقرار‌های متهم پرونده به شعبه دوازدهم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد و در اولین جلسه محاکمه متهم با درخواست قصاص از سوی اولیای‌دم با شرح ماجرا از خودش دفاع کرد. سپس عموی متهم نیز به اتهام معاونت در قتل از خودش دفاع کرد. در پایان هیئت قضایی بعد از شور امین را به قصاص، عموی وی را به ۱۲‌سال حبس و احسان را نیز به خاطر فراری دادن متهم به سه‌سال حبس محکوم کرد. این حکم به دیوان عالی کشور فرستاده شد و از سوی یکی از شعبات آن تأیید شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار