کد خبر: 960290
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۵
مدیرکل دامپزشکی استان آذربایجان‌شرقی:
مدیرکل دامپزشکی استان آذربایجان‌شرقی از کاهش بیماری تب مالت در جوامع انسانی در اثر واکسیناسیون بروسلوز در یک میلیون و 323 هزار راس دام در استان خبر داد.

امیرحسین بهداد با اشاره به افزایش 22.5 درصدی پایش و مراقبت از بیماری‌های دامی در استان آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: در سال گذشته تعداد 9 هزار و 269 مورد بازدید از مراکز نگهداری دام در استان صورت گرفته است و بیش از 11 میلیون رأس دام در مجموع مورد واکسیناسیون انواع بیماری‌ها قرار گرفته‌اند که این مقدار نسبت به سال گذشته 20.5 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی در ادامه گفت: در اثر این افزایش شاهد کاهش کانون‌های اغلب بیماری‌های دامی نسبت به سال 96 بوده‌ایم همچنین شاهد کاهش بیماری مشترک بروسلوز یا همان تب مالت در جوامع انسانی نسبت به سال 96 بودیم که با توجه به وسعت عملیات واکسیناسیون و پوشش مناسب جمعیت دام استان، بیش از یک‌میلیون و 323 هزار رأس دام سبک و سنگین بر علیه این بیماری واکسینه شده‌اند و اداره‌کل دامپزشکی استان توانسته است طی پنج سال پیاپی، روند رو به کاهش این بیماری را در استان تثبیت کند.

وی افزود: در حوزه بهداشت و مدیریت بیماری‌های دام، طی سال گذشته بیش از 953 هزار رأس گوسفند و بز علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک و بیش از 3 میلیون رأس گوسفند و بز در مقابل بیماری آبله واکسیناسیون شده‌اند.

بهداد اضافه کرد: برای شناسایی بیماری‌های مختلف دامی و مشترک بین انسان و دام 2 هزار و 463 نمونه اخذ و به آزمایشگاه‌های مرجع ارسال شد که این مقدار نسبت به سال گذشته افزایش 37.5 درصدی داشته است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر