کد خبر: 960272
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۵
فعال اصلاح‌طلب:
عطریانفر معتقد است پیروزی اصلاح طلبان در سال ۷۶ به تقویت برخی اندیشه‌های رادیکال در جریان اصلاحات منجر شد و ناخواسته، برخی خودباوری‌های کاذب و خودشیفتگی‌ها را دامن زد و به مرور موجب تکثر و پراکندگی در جریان اصلاحات شد.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: محمد عطریانفر فعال اصلاح طلب و عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی است. عطریانفر از سال ۱۳۶۸ تا ۱۳۷۲ در دورهٔ وزارت عبدالله نوری، معاونت سیاسی وزارت کشور ایران را بر عهده داشته است.
وی همچنین سردبیر روزنامه همشهری از بهمن ۱۳۷۱ تا تیر ۱۳۸۲، رئیس شورای سیاست‌گذاری روزنامه شرق و هفته‌نامه شهروند امروز و عضو و رئیس موقت اولین شورای شهر تهران بوده‌است.

عطریانفر به تازگی گفت‌وگوی مفصلی با خبرگزاری تسنیم انجام داده است که در ادامه چکیده‌ای از مهمترین بخش‌های گفت‌وگو را می‌خوانید:

عطریانفر با اشاره به اظهارات اخیر روحانی درباره لزوم افزایش اختیارات رئیس‌جمهور می‌گوید: یک بیماری قدیمی در نهاد سیاست‌ورزی ایران وجود دارد و آن این است که هر کسی به اندک مسئولیتی دست پیدا می‌کند به شکلی تمامیت‌طلب می‌شود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه عملکرد فراکسیون امید از روزی که مجلس آغاز شد، روز به روز تضعیف شده، می‌گوید: با توجه به اینکه نمایندگان لیست امید با نردبان اعتماد مردم وارد مجلس شده‌اند، باید نسبت به عملکرد چهارساله خود پاسخگو باشند.

وی معتقد است پیروزی اصلاح طلبان در سال ۷۶ به تقویت برخی اندیشه‌های رادیکال در جریان اصلاحات منجر شد و ناخواسته، برخی خودباوری‌های کاذب و خودشیفتگی‌ها را دامن زد و به مرور موجب تکثر و پراکندگی در جریان اصلاحات شد.

این عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران درباره اینکه چرا حزب اتحاد ملت همواره در بستن لیست‌های انتخاباتی نقش بیشتری دارد؟ می‌گوید: به دلیل پیوند عمیقی که میان برخی‌ها در جریان اصلاح‌طلبی با رئیس دولت اصلاحات وجود دارد، معمولا آن‌ها از سهم بیشتری در ائتلاف‌ها برخودار هستند که این مسئله مورد نقد حزب کارگزاران قرار دارد.

عطریانفر درباره دعوای لفظی سران حزب کارگزاران و اتحاد ملت در پی ماجرای نجفی گفت: واکنش دوستان در جریان اصلاحات به پیام توییتری آقای کرباسچی بیش از حدِ یک پاسخگویی و جواب مقدر بود. دوستان اگر می‌خواستند پاسخ آقای کرباسچی را بدهند، ضرورتی نداشت پرخاشگری کنند و می‌توانستند با خرد بیشتری عمل کنند.

وی با بیان اینکه اصلاحات بیش از آنکه با سیمای دیگران ترسیم و تعریف شود، آیینه تمام نمایی در جبین حزب کارگزاران است. می‌گوید: کسانی که به سمت آرمان‌گرایی غیرواقع حرکت می‌کنند طبیعی است که به بن‌بست رسیده و ناخواسته رادیکال می‌شوند و رادیکالیسم سم مهلک اصلاح‌طلبی است.

عطریانفر درباره برخی اصلاح‌طلبان که دم از انتخابات آزاد و حذف شورای نگهبان می‌زنند، گفت: کسانی که درباره آزادی انتخاباتِ بدون شورای نگهبان سخن می‌گویند، حتما در دایره نظام سیاسی ایران مردود هستند.

عطریانفر نزدیکی کارگزاران به لاریجانی از اساس باطل می‌داند و در پاسخ به سوالی در مورد اینکه برخی محافل اصلاح‌طلب معتقدند علت واکنش متفاوتی که سران حزب کارگزاران در ماجرای آقای نجفی داشتند، فاصله گرفتن از جریان اصلاح‌طلبی و شانه خالی کردن از حمایت همه‌جانبه از دولت در انتخابات سال ۹۶ و متعاقب آن گرایش سیاسی به سمت چهره‌های محافظه‌کاری، چون علی لاریجانی است تا در دولت آینده نیز در قدرت بمانند. می‌گوید: این گزاره از صدر تا ذیل باطل است
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار