کد خبر: 959876
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۰
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل:
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: امسال نسبت به سال گذشته اعتبارات برای آبخیزداری استان اردبیل با تخصیص 450 میلیارد ریال سه برابر افزایش داشت.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، شهامت هدایت در بازدید از طرح های آبخیزداری خلخال اظهار کرد: اعتبارات اختصاص یافته به بخش آبخیزداری این استان در سال گذشته ۱۵۰ میلیارد ریال بود که این میزان در سال جاری با سه برابر افزایش به ۴۵۰ میلیارد ریال رسیده است.

وی با بیان اینکه برای جذب ۱۰۰ درصدی اعتبارات تلاش خواهد شد، بیان کرد: با توجه به نقش اجرای پروژه‌های آبخیزداری در جلوگیری از فرسایش خاک، وقوع سیلاب، کاهش منابع آب زیرزمینی و هدررفت سرمایه‌های ملی، اجرای هرپروژه آبخیرداری در استان منجر به افزایش سطح آبهای زیر زمینی و پیشگیری از فرسایش خاک و اراضی مستعد کشاورزی خواهد شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل با اشاره به اجرای طرح‌های آبخیزداری در ۱۱ حوزه استان در سال گذشته گفت: وقوع سیلاب‌های اوایل امسال در کشور ضرورت اجرای این طرح‌ها را بیش از گذشته ضروری کرده و باید این موضوع بسیار جدی گرفته شود.

هدایت تشریح کرد: از مهم ترین خطراتی که استان را به دلیل بی‌توجهی به حوزه آبخیزداری تهدید می‌کند از بین رفتن غنای خاک در بخش زراعت و باغ است که می‌تواند بازدهی در این بخش را با چالش روبرو کند و می توان با اجرای طرح‌های آبخیزداری از این چالش‌ها و مخاطره جلوگیری کرد.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در اختصاص اعتبارات مناسب از سال گذشته از صندوق توسعه ملی برای اجرای طرح‌های آبخیزداری در کشور بیان کرد: با جذب این اعتبارات باید زمینه را برای مهار آب‌های سطحی و عملیات آبخیزداری اعم از بیولوژیکی، مکانیکی و بیومکانیکی در استان فراهم کنیم.

صادق پور محمد، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خلخال نیز گفت: در سال گذشته با وجود تخصیص تنها ۲ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات استانی به اجرای پروژه های آبخیزداری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی برای اجرای این پروژه ها در این شهرستان هزینه شد.

وی اظهار کرد: این امر سبب شد تا در کمیته برنامه ریزی امسال خلخال، فرماندار این شهرستان اعتبار مناسبی را برای اجرای طرح های آبخیزداری تخصیص دهد و برای جذب اعتبارات ملی امسال نیز تلاش خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر